Miért nem tudják ennyien normálisan használni az autójukat?
#49 "Kialszik az már 0,3bar nyomásnál is."
Kicsit el vagy tévedve, de nem baj. Mondjad csak nyugodtan.
#51 Neked meg fogalmad nincs róla. Ha igényes lennél, olvasnád pl. az Autótechnika c. tudományos folyóiratot.
Kiemelve a lényeget:
Az olajnyomás ügyben a gyártók túlnyomórészt megelégszenek egy, a műszerfalon olajozókanna piktogramot viselő kis lámpácskával, ami a gyújtáskulcs elfordításakor (általában) piros színben tündököl, a motor beindítása után kutya kötelessége kialudni. Merthogy „van olajnyomás”. A vezető lelke megnyugszik, minden rendben van az olaj körül.
Vagy igen, vagy nem, de csak az egyik biztos
Ezt ugyanis – némi túlzással – akár szemfényvesztésnek is nevezhetnénk. Az olajnyomás-kapcsolók általában 0,3–0,4 bar értékre vannak beállítva. Az olajnyomás-kapcsoló működése egyszerűen ellenőrizhető. Az XXXL méretű nyomásmérővel egészen pontosan megállapítható, hogy mekkora nyomásnál fog elaludni a figyelmeztető fény a műszerfalon. Néhány példa erre:
Alfa R. 159 2,4 JTDM 2005: 0,3 bar
BMW 318 2005: 0,3 bar
Citroën C5 1,8 2002: 0,3 bar
Ford Mondeo 1,8 1998: 0,3-0,4 bar
Peugeot 307 1,6 HDi 2008: 0,5 bar
Nissan Primera 1,6 1996: 0,2 bar
Suzuki Swift 1,3 2007: 0,4 bar
Ha ezt az értéket meghaladja az aktuális olajnyomás, akkor nincs vészjelzés. (Nem vigasz, hogy gyakran a műszerfali vészjelzés mellé kapunk egy akusztikus figyelmeztető jelzést is.) Már az alapjárati fordulat környékén is ennek úgy bő kétszerese az elvárt olajnyomás üzemmeleg motornál. Ha tehát alapjáraton be-bevillan a figyelmeztető jelzés, az az álmoskönyv szerint sem lehet jó hír. Ha pedig egy közepes, percenkénti háromezres fordulatszámból indulunk ki, itt úgy 3,0 bar környéke az általában előírt érték. Ha az olajnyomás ehhez képest 80%-ot esik, a motor rövid idő alatt tönkremehet, miközben még messze nincs vészjelzés, a vezető önfeledten cseverészik utasával, esetleg egy ütős, új Wheather Report feldolgozást hallgat élvezettel.
#52 A képen látható, hogy milyen eszközt használtak a mérésre. Ha számodra nem egyértelmű, hogy az nem egy normális KALIBRÁLT spec olajnyomás-mérő, akkor egyetértek, kar vitatkozni veled.
Amit ezzel mértek, annak a valósághoz semmi köze nincsen.
Azt azért jó látni, hogy az önmagával beszélgető kérdező a 78 és 63 százalékos userével lepontozza az összes normális választ.
És pár hülye még segít nekik, miközben a jó válaszok a nulla, vagy nulla közeli százalékoknál vannak. Ezek vagy szakemberek, vagy hozzáértő tulajdonosok.
De itt is az van, mint az élet egyéb területein, a műveletlen, primitív, alapvető összefüggéseket sem látó, de legalább erőszakos többség mindig lenyomja a kevés értelmesebbet.
regisztrálok mindjárt annyi usert, ahány mailem van, aztán felpontozom a jó válaszokat...
#57 Rá se hederíts, túl sok szabadideje van, nem találja föl magát. Valamivel el kell ütnie az időt, hiszen abból neki rengeteg van.
Megjegyzem egy autószerelő kellően fáradt ahhoz hogy éjszaka 02:14-kor a hülyeséggel foglalkozzon. Bizonyára nem is dolgozik, ha virraszt hogy is menne be reggel 7-re, 8-ra a munkahelyére.
És ez nem az első alkalom:
00:18
00:07
23:59
15:49, 15:10--> még munkaidőben is itt ossza az észt.
Ez épp úgy autószerelő, mint én ügyvéd...
#58 Hát barátom, ezt jól bebuktad, ha rám céloztál, mint autószerelő, mert az említett időpontok közül kizárólag egyet írtam én, a 00:18-asat. A többi válaszaim 17-18 óra között íródtak. Most pedig
Nem mintha ez jelentene bármit is. Éjfélkor még nagyon sok ember fent van, azok is, akik másnap dolgoznak. Én nem ilyen vagyok, de sokan mások igen. A 15 órás időponttal sem tudom mi bajod van, szünetről hallottál már? Lehet hogy te elbasztad az életedet és 8 általánossal a szalag mellett szakadás meg napi 12 órában műanyag flakonba hugyozva, de mi normális körülmények között dolgozunk, egyrészt nem összeomlásig dolgozunk, így két autó között előfordul egy kis szünet, másrészt pedig léteznek kávé/cigi/akármi szünetek is.
#59 "Most pedig"
... 4:17 van, kelek, megyek autót szerelni. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!