Miért nem tudják ennyien normálisan használni az autójukat?
#39 Tanulj meg szöveget értelmezni, mielőtt írni kezdesz.
Ezt írtad: "Azt kötve hiszem, hogy egy kis szívóbenzines ha 50-el gurul 5.fokozatban 1300-as fordulatnál, akkor kis gázadásra dinamikusan gyorsul."
Sehol nem írtam, hogy gyorsul. Olvass vissza: "Kis kökettérfogatú benzinmotort, ha gyorsulni kell, akkor el kell forgatni nyugodtan 3000-3500-ig is, és ez még nem sok. " EZT ÍTRTAM SZÓ SZERINT
Kérlek mutasd meg, hol írtam azt, hogy ötödikben 1300-nál gyorsulni fog!
A végén a szakszavakkal tüzdelt értelmetlen rizsával nem is érdemes fogalkozni. Az áttétel mindegy, a leadott teljesítmény számít, az pedig fordulatszám szorozva forgatónyomatékkal. És ha a motor a maximális teljesítménye tíz százalékát sem adja le, akkor nem tudom milyen hőterjhelésről hadoválsz össze vissza: a maximális teljesítmény 6000-nél van, az ekkor keletkező veszteséghőt simán kezeli a hűtőrendszer. Ha tizedekkora teljesítménnyel hajtom, de a fordulatszám csak kb. az ötöde, akkor kétszer olyan jó a hűtésem, mint padlógázon. És aki olyat le tud írni, hogy a termosztát "kapcsol" az segghülye az autóhoz. Nem kapcsol. Lassan nyit vagy zár analóg módon, nem két szélső állása van. A hűtőventilátort pedig a motorvezérlő kapcsolja kétféle fordulatszámon. És köszöni szépen, ha nem dugóban ácsorgás van, hanem gurulok ötvennel ödötdikben, akkor nyáron sem szokott bekapcsolni.
Teljesen hülye vagy a motorkhoz. Ha én 50-nál a 3000-es fordululathoz szükséges második fokozatban használnám az autót, ami szerinted, kontár okostojás szerint ideális, akkor a kocsim nem 7-7,5, hanem 10-12 litert enne városban. És ez tény, a pillanatnyi fogyasztásmérő szerint. Idióta az, aki szerint az a normális, ha feleslegesen 2-3x annyit kell feleslegesen koptatni a hengerfalat a dugattyúgyűrűkkel, mint feltétlenül szükséges.
Ja, egyébként teljesen egyértelmű, hogy a kérdező és te ugyanaz vagy.
Az ilyen primitív, erőszakos, és műszaki analfabéta emberek szokták itt azt eljátszani, hogy 2-3 userük van, behelyeselnek egymásnak, és úgy tűnik ettől, hogy az idióta, megalapozatlan vélemény van többségben. #39 = kérdező, hogy van-e most harmadik usere is, azt nem tudom, de egy ilyen életforma annyit nem is ér, hogy ezen agyaljak. De a 78%-os aki minden normális választ lepontoz, az tuti hogy a te egyik felhasználód.
Attól hogy többnek mutatod magad és magaddal beszélgetsz, nem lesz igazad.
És még annyit: pontosan tudom, hogy hogy viselkedik egy kis köbcentis benzinmotor, sehol sem írtam hogy 1300-tól kéne gyorsulni. Itt egy másik téma:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__12..
6-os válasz: "Szerinted a C-HR véletlenül van 6 fokozatú váltóval szerelve?
Megy az, csak pörgetni kell. Akkor megy a legjobban, amikor a maximális forgatónyomaték és a maximális teljesítmény között tartják a fordulatszámot.
Elővettem az excelt, ami nyomatékból és fordulatszámból teljesítményt számol, ha 6000/perc-nél van a maximális teljesítmény, akkor ott már csak 135Nm a nyomaték."
Persze 78%-oskám, te ezt is lepontoztad, mert neked csak erre porcosodik...
Van még olyan ember, aki belsőégésű autót vezet, amiben váltogatni kell?
LoL :) :) :)
31/44 anonim ***** válasza:
Tehát te abban a tudatban vagy, hogy az alapjáraton ketyegtetléstől bemelegíted az autót?
Miért kell járatni 5 percig?
300 másodperc után beérzékeli a motor, hogy te bejárattad, és indulhatsz?
Ti kb 1989ben éltek tudást tekintve
Automataváltós turbóbenzines autóm van.
Ma direkt figyeltem, hogy hogyan vált: a fordulatot alapvetően kb 1500 és 2000 között tartja, ennél csak akkor pörgeti jobban, ha masszívab gyorsítok.
Ez a normál mód. Van sport mód is, ami jobban pörög.
#36 Az a baj, hogy a "nem kell percekig melegíteni" és az "alacsony fordulatszám rossz" kijelentések igazából egymás ellentétei, de te mégis egyetértesz mindkettővel. Ez nagyon sokat elmond a tudásodról.
Azt mondod, hogy az alacsony fordulatszám azért rossz, és itt ugye már az 1200-at is annak hívod, mert nincs megfelelő olajnyomás. Na most ez már önmagában is f*szság, mert elég gáz lenne, ha pl. az alapjárat, ami átlag 800-900 között van, folyton baszná szét a motort. Minden egyes piros lámpánál gyilkolom a motort, vagy mi? Na és ha alacsony az olajnyomás, akkor miért nem világít az olajnyomás lámpa? Ha már 800-nál sem világít, akkor 1200-nál hogy lehet túl alacsony a nyomás?
Mindehhez hozzátenném azt is, hogy mi autószerelők, akik nem fotelből ugatunk, egy motorgenerál után feltöltjük olajjal és az önindítóval forgattatjuk át a motort többször. Ennek van persze egy önellenőrzés funkciója is, azonban a másik fontos oka ennek az, hogy a blokkot átjárja az olaj. És mekkora is az önindító fordulatszáma (főtengelyen)? 250 talán? Érdekes, 250-nél már van akkora nyomás, hogy mindenhová eljusson az olaj, de az 1200 szétkoptatja? Vicces.
És amúgy az alacsony fordulatszámos témára rátromfolsz azzal, hogy az alapjáraton való forgatás is káros. Oké... és az jobb, ha jéghideg sűrű olajjal indulsz útnak? Nem. Persze ezzel nem azt mondom, hogy 5 percig kell melegíteni, én sem teszem. De én azért nem teszem, mert tisztában vagyok vele, hogy 30mp után is lesz már kellő kenés, nem pedig azért, mert félek, hogy "jaj alapjáraton nincs olajnyomás".
A kettő együtt nem megy. Ha ennyire parázol az olajnyomástól, akkor sem a hosszú, sem a rövid melegítés nem egészséges, mert ha melegíted akkor alacsony a fordulatszám és nincs nyomás, ha meg elindulsz akkor túl hideg még az olaj, túl sűrű, ezért nincs nyomás. Mindkettő f*szság, nem 1980-at írunk, meg nem 10W és 15W olajakat használunk. Sokkal hígabb 0W és 5W az elterjedt, ami a magyar nem-túl-hideg teleken is szinte azonnal megfelelően ken, így nem kell melegíteni, de ez egyben azt is jelenti, hogy alacsonyabb fordulatszámon kisebb olajnyomással is tökéletesen megfelelő a kenés. És emiatt lesz a te véleményed értelmetlen, jelentéktelen és irreleváns, mert két kijelentésed üti egymást. Fingod sincs arról, hogy mit beszélsz, csak olvasol valahol valamit és rögtön elfogadod, hogy az igaz, de érteni nem értesz hozzá.
#45 Azért írtam az 5percet hozzávetőlegesen, mert ennyi kell ahhoz, hogy hideg időben is az olajkenés kialakuljon. Tehát egyrészt az olaj eljusson minden kenési helyre és az olajáram jónéhány kört megtegyen. A folyamat alatt a motor kismértékben be is melegszik, valamint az égési folyamat állandósul. Egy Otto-motort teljesen hideg állapotban nem terhelhetsz meg.
Itt föntebb fölvetették az olajnyomást. Ehhez csak annyit teszek hozzá, ha az olajlámpa kialszik, az még nem sok mindent jelent. Kialszik az már 0,3bar nyomásnál is. Miközben az üzemi olajnyomás 3,5-5bar. Elég nagy szégyen, ha valaki ezt autószerelőként nem tudja...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!