Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem tudják ennyien...

Miért nem tudják ennyien normálisan használni az autójukat?

Figyelt kérdés
Most itt inkább a váltásokra gondolok, nagyon sokan azt hiszik hogy minél alacsonyabb a fordulat annál jobb. Sokan a benzines autójukat 1200-as fordulat környékén hasnzálják, és képtelenek észrevenni hogy az autó erőlködik. Ezzel teszik a legnagyobb kárt a motorban, és ha még szólok hogy tesó még egy dízelt sem használunk ennyire alacsony fordulaton, akkor még nekik áll feljebb. Valamint gyorsításnál sem merik 2 ezer fölé vinni, pedig egy üzemmeleg motornak még jót is tenne.

2022. dec. 14. 14:20
1 2 3 4 5 6
 31/60 anonim ***** válasza:
42%
#30 Pedig járatni kell elindulás előtt! Minnél hidegebb van, annál tovább. Pl. ha minusz 10 fok van kint, akkor legalább 5percig járatni kell indulás előtt! Ostoba ország az, ahol ezt tiltják, bár a nyugati bandától mit is várhatnánk a hülyeségen kívül...
2022. dec. 14. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/60 anonim ***** válasza:
53%
#31 mivel az autó van értem, jól teszi az autó, hogy melegszik. Az én kertemben az én autóm azt csinál, amit én akarok. Ha nem óhajtok jeget vakargatni az ablakokról, és meleg autóba akarok beülni, akkor hadd járjon. Ja, mielőtt beszólna valaki, az a fél doboz jégoldó, amivel körbe kéne fújni, hogy mindenhol leolvadjon, többet árt a környezetnek, mint pár perc járatás.
2022. dec. 14. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/60 anonim ***** válasza:
7%
#32 Nem a jég leoldódása érdekében kell járatni, hanem a motor érdekében. Az utastér meg az ablakok nem langyulnak meg néhány perc alatt... Jégoldónak meg semmi értelme, egyszer vettem nagyon régen, alig használt valamit. Ami meg maradt az üvegben mind elpárolgott magától. Egy üveg langyos víz sokkal többet ér ha jégoldás a cél!
2022. dec. 14. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/60 anonim ***** válasza:
71%

Azt nem értem, hogy nem képesek egyesek felfogni, hogy nincsenek pontosan meghatározott fordulatszámok. Minden a körülményektől függ. Kis kökettérfogatú benzinmotort, ha gyorsulni kell, akkor el kell forgatni nyugodtan 3000-3500-ig is, és ez még nem sok. Mert egy előzés befejezéséhez beleforoghat akár 6000-be is. Na és? 6500 körül van a tiltás, nem károsodik.

Ugyanakkor, amikor az ember üresen, sík úton csak 50-el gurul, akkor hadd ne kelljen már harmadikban 2200-at forognia, miközben a gurulás alig emészt fel több energiát, mint a klímakompresszor meghajtása. Teljesen jó neki ott nyáron az ötödik, 1300/perc fordulaton, és télen a negyedik, hogy azért elegendő töltés is legyen a megnövekedett fogyasztáshoz (ülésfűtés, szélvédőfűtés, fényszóró, ablaktörlő...).

Ugye abban azért egyetérthetünk, hogy a fizika azt mondja, a közegellenállás a sebesség második hatványával arányos. Az én kocsim végsebessége valahol 175 körül van GPS szerint, ha kitolod a szemét negyedikben, elvileg itt 92 lóerős. 175/50=3,5; 3,5x3,5=12,25

92/12,25=7,5LE

1300-as fordulaton a 7,5 LE leadásához 40Nm szükséges. A maximális nyomaték 120 Nm valahol 3500 körül. Senki ne mondja, hogy a teljes terhelés kevesebb mint egy tizede fogja megölni a motort.

Illetve mondhatja, inkább hiszek a lassan 20 éves kocsinak, mint a hülyeségeket beszélő illetőnek.

2022. dec. 14. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/60 anonim ***** válasza:
0%
A végén kissé elnagyoltam, szóval visszaszámoltam, hogy hány LE kellhet az 50-el guruláshoz. És valószínűleg stimmel, mert elegendő erősebben ránézni a gázpedálra, egyáltalán nem erölködik a motor.
2022. dec. 14. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/60 A kérdező kommentje:
A hidegben percekig járatás is pontosan a motorgyilkos szokások közé tartozik. Max 30-40 másodperc amíg az autót járatni érdemes még télen is. Tessék utánanézni.
2022. dec. 14. 22:21
 37/60 anonim ***** válasza:
68%

Benzinest én is 2-3ezer között igyekszem tartani, dízel varosban elvan 1500 körül is.

Egy ideig ugattam en is faternak, hogy mit kinozza hidegen a dízelt "extrem" alacsony fordulatokon, aztán amikor eljött a 400 000. km is egy olajbilincs lelazulasaval hibalistakent, akkor elszegyeltem magam...

2022. dec. 14. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/60 A kérdező kommentje:

2:30-tól érdemes nézni:

[link]

2022. dec. 14. 22:26
 39/60 anonim ***** válasza:
4%

#34-35 A számítás azért nem ilyen egyszerű... A motor és a kerekek között áttétel van, beleértve a váltó nyomatékmódosítását is.

Azt kötve hiszem, hogy egy kis szívóbenzines ha 50-el gurul 5.fokozatban 1300-as fordulatnál, akkor kis gázadásra dinamikusan gyorsul. Nonszesz. Mellesleg ez már kb. motorféküzem.

Végül pedig ne felejtsük el, a motornak nemcsak mechanikai terhelése van, hanem hőterhelése is. Alacsony fordulat esetén kisebb a hűtőközeg térfogatárama, így romlik a hűtőhatás, gyakran kapcsol a termosztát, ill. a hűtőventillátor. Az olajszállítás is romlik alacsony fordulaton, így romlik a forgó-mozgó alkatrészek kenése, a súrlódás és a kopás nő, amely fokozza a hőfejlődést. Igen komplex mechanikai-hőtani rendszer egy belsőégésű motor működése, ma már végeselemes szimulációkat alkalmaznak a motorfejlesztés során, ennek ellenére még bőven akad kihívás. A korszerű motorokban már a motorvezérlő egyedileg tudja változtatni pl. a szelepvezérlést vagy a gyújtási szöget, de ettől függetlenül elmondható hogy a benzinmotorok optimális fordulatszáma 2500-3500ford/perc. Hosszútávon, tartósan pedig nem érdemes ettől alacsonyabb fordulaton üzemeltetni.

2022. dec. 14. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/60 A kérdező kommentje:
#39 örülök hogy vannak még gondolkodni tudó emberek itt, köszönöm!
2022. dec. 14. 22:40
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!