Mennyivel nehezebb egy hátsókeres autót vezetni, mint egy elsőkerekest?
Idén áprilisban szereztem meg a jogsim.
Egy 2014-es elsőkerekes kis Toyota Yaris autóm van. Nagyon szeretem az autóm, semmi gond nincs vele.
Egy közeli rokonom elszeretné adni nekem az autóját, amely egy 2007-es, BMW 520D, manuális, sedan.
Az autó felszerelt, jó állapotban van, mindenféle szerviz papírja megvan.
Annyi, hogy ez az autó hátsókerekes.
Olvastam, hogy igazából nincs sok különbség közötte, csak normálisan kell közlekedni vele.
Beszoktam tartani a sebességi határokat, illetve hegyes helyekre 2 vagy 3 havonta megyek csak.
Falusi, városi használatra lenne leginkább használva.
Mire figyeljek? Mennyivel lesz másabb?
Illetve sokkal hosszabb az autó, mint az enyém, de elől-hátul van benne radar. Ez mennyire megbízható? Parkolásnál mire figyeljek oda?
Tényleg nagyon szép az autó, belül- kívül is. Ismerve a tulajt nincs széthajtva, stb.
Nem vagyok valami hű de nagy autó szakértő, ezért szívesen fogadok mindenféle választ, melyet előre is köszönök mindenkinek!
Inkább pont, hogy könnyebb vezetni AMÍG jó a tapadás!!!
Én pl. imádom, hogy nincs elől féltengely így baromi sokat fordul az első kerék... sokkal könnyebb vele parkolni.
Gyorsabb elindulásnál is jobb.... az elsőkerekes csak egy helyben pattog mint a kecskeszar, a hátsó meg betapad és megindul rendesen.
Szerelés szempontjából is jobb bár ezt nem kérdezted.
Egyedül havas, jeges úton van gond, illetve saras földutakon.
Az ilyeneket el kell vele felejteni és nem lesz gond.
Köszönöm a válaszod!
Ezek szerint akkor télen ezzel a kocsival nem érdemes járkálni?
Nem azt mondtam..... :)
De azért egy havas, latyakos úton óvatosabban kell bánni a gázzal, hiába "gyenge" autóról van szó (persze ha van benne ASR akkor nincs gond).
Jeges úton meg az elindulás tud necces lenni mert ugye hátul nincs súly.
De amilyen teleink vannak én nem igazán félek ezektől....
Eddig 3szor akadtam el, mindháromszor én voltam a hibás mert láttam, hogy jeges illetve sáros az út és nem kellene bemenni de csak bementem.
Aztán lehetett hívni havert mert a sárban elásta magát a jégen meg meg sem akart moccanni semerre sem a verda.
Illetve azért nem árt kipróbálni, hogyan is viselkedik az autó ha kitör a hátulja mert teljesen másképp kell megfogni mint egy elsőkerekest.
Ezt megteheted legálisan bármilyen vezetéstechnikai tanpályán... ha pesti vagy akkor tudom ajánlani a Zsámbék melletti Drivingcamp Hungary Zrt.-t... közel van és nem drága.
Kevésbé legális módja a tesco parkolóban történő farolgatás ha mondjuk leesik pár centi hó :)
Ha az ember megtanulja kezelni a kitörő hátsókerekes autót akkor nincs gond és szerintem könnyebb is megfogni mint ha alulkormányzott lenne az autó.
Százhalombattán télen mindig kilincsel előre megyek a tescohoz az S kanyarnál :D
Köszönöm Mindenkinek a választ!
Még annyit szeretnek kérdezni, hogy mire figyeljek ekkora autónál? Pl parkolásnál? Radar van benne amúgy.
Illetve kanyarodasnal stb. Köszönöm előre is a válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!