Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hátsókerék meghajtású autót...

Hátsókerék meghajtású autót más vezetni, mint elsőkerekest?

Figyelt kérdés

2022. okt. 4. 01:34
 1/8 anonim ***** válasza:
66%
Hétköznapi sofőrként nem veszed észre a különbséget.
2022. okt. 4. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
62%

Csúszós úton bizony ég és föld a kettőt vezetni.

A Ladákba egy zsák cementet tettek régen hogy egyáltalán tudjanak menni vele..

2022. okt. 4. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
38%
Télen a hátsó hajtás egy átok és büntetés.
2022. okt. 4. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Amíg nincs hó meg jég, addig tulajdonképpen nem veszed észre a különbséget. Ha nagyon erős az autó és kigyorsításkor jobban elrúgod neki akkor száraz úton is egy kicsit jobban kidobhatja a hátulját, de egy átlag ember nem fogja ezt csinálni.

Tapasztalatból mondom, jelenleg egy hátsó kerekes autóm van, azelőtt pedig első kerekes volt.

2022. okt. 4. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Különbség csak extrémebb helyzetben van.

Hátsókerekes egy erőteljes indulásnál jobban betapad, míg az elsőkerekes könnyebben elforog.

Kanyarban a hátsókerekes kidobhatja a hátulját, viszont ha az elsőkerekes csúszik meg, azt nehezebb megfogni.

2022. okt. 4. 08:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
78%
Normál hétköznapi használat mellett 95%-ban ugyanaz. Ha csúszós az út, akkor más csak egy kicsit.
2022. okt. 4. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
34%
Az sem feltétlenül igaz, hogy télen átok a hátsókerék-hajtás. Pl. egy havas emelkedőn pont hogy az elsőkerekes autók véreznek el.
2022. okt. 4. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem az 50 éves technológiából kell kiindulni. A normális hátsókerekes autók súlyelosztása már 25 éve is 50-50% körül volt. Gyorsításkor a súly a hátsó tengelyre terhelődik, ezért nagyobb a tapadás. Ezért van az, hogy elsőkerekes sportkocsiból nem igazán van 300 LE-nél erősebb, míg hátsókerekesben léteznek akár 1000 lóerős autók is.

Rutintalan sofőrt télen esetleg meglephet, mert gázadásra túlkormányzottá válhat, amit ellenkormányzással lehet korrigálni. Amikor egy ilyen autó elkapar, ugyanúgy elkapar az elsőkerekes is, csak ott alulkormányzottság jelentkezik, aminek a kezelése könnyebb. De aki béna, annál csak az lesz a különbség, hogy farral/kilinccsel vagy orral dobja be az autót az árokba. :)

Normál közlekedésben egyébként keveset észlelni ebből, sportos használatban viszont jellemzően a hátsókerekesek adnak jobb élményt. De a hajtáson kívül nagyon sok múlik az futóművén is. Lehet hátsókerekes autó is alulkormányzottságra hangolva, és elsőkerekes autókat is tudnak élvezetesre kiegyensúlyozni.

2022. okt. 4. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!