Motor - ABS-el, vagy nélküle inkább?
Full kezdő motoros leszek, de nem akarom "kicsivel" kezdeni, tudom tudom.... de már vagyok olyan idős hogy legyen önkontrolom.
A lényeg az lenne, hogy én ABS-es motorra gondoltam, mert az mégiscsak hülyebiztosabb, ha beparázol mert kifordul eléd valaki stb és belemarkolsz a fékbe, akkor mégse katapultáljon. De úgy látom a mai napig nem egy elterjedt dolog ez az ABS, van ennek valami oka?
#8 kiporges gatlo is letezik a motorokhoz? Akkor igazabol ezekkel tenyleg konnyebb egy kezdonek nagymotorral kezdeni, mert hiaba kezdesz egy 250-essel pl, ha utana atulsz egy 600-asra az ugyis kilo mint egy raketa ha ugy akarod vezetni mint a 250-est :D
Habar ahogy neztem ezek a modern abs-es motorok (hasznaltan) igencsak 10.000€ felett vannak, es a kisebbek sem sokkal olcsobbak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért lőne ki, mint a rakéta? Miért vezetnéd pont úgy, mint egy 250-est?
Az árak meg pont idén szálltak el, én még <1M-ért vettem a Hornetem, ABS-es is lett volna 2 alatt simán, az azért nem 10.000 euró.
tobbi motoros mondta, hogy egy 250es-nel ha meghuzod rendesen a gazkart akkor azert nem ugrik akkorat, mint egy 600-as, de akar egy 1000-res is tud
meglepetest okozni a 600-as utan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát figyelj, én rutinvizsgáig Honda VTR250/dobfékes CBF250, CB500F és 48 lóerőre fojtott Hornet létrát jártam végig. 95 lóerős Hornetet vettem. Pár napig szokatlanabb volt, hogy máshol a fogáspont, mint az, hogy a gázt óvatosan kezeljük. A gázkar kezelése egyébként nemcsak ettől függ, pl. azonos teljesítménynél sorkettes vagy sornégyes is ég és föld különbség gázreackiót tekintve, rutinmanővernél technikásabb a kevesebb henger.
Ha már megvan a korlátlan jogsid, elvileg és szinte gyakorlatilag is bármivel el tudsz menni. Tény, egy 100 lóerős motor valóban hosszabb előzésnél észrevétlenül kúszik a piros tartomány közelébe - de hát ez a lényege. :) Nyilván egy 130km/h végsebességű 250-es nem fog akkorát ugrani, városban kényelmesebb is. Az is tény, hogy akkora motorral autóútra nem mernék menni, mert nincs benne tartalék a necces helyzetek esetére. Ez tök mindegy. Ha jót akarsz magadnak ÉS bírja a tárcád, akkor az ABS nagyon jó dolog. Ha nincs, akkor sem feltétlen halsz meg, csak legyél észnél. És ez nem azt jelenti, hogy nem rántjuk oda, meg nem megyünk bizonyos sebesség/fordulat fölött, hanem azt, hogy mindig tiptopp vagy fejben, mindig figyelsz, mindig felöltözöl és rendszeresen jársz technikai képzésre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minden motor pont annyira "lő" ki amennyire a gázt húzod. Az 1000-es is lassan indul kis gázzal ...
Ha van lehetőséged/pénzed akkor válassz abs-est.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
egy yamaha r6-ot akarok venni, es pont ahogy az elottem levok is irtak csak azert kiadni egy vodor penzt hogy a letra aljan kezdjem nem latom sok ertelmet, nem kimondottan a kozlekedes a lenyeg, akkor vehetnek elektromos rollert is, hanem a hang, a karakterisztika stb… szoval amolyan “hobbi”, es ez miatt a “tanulomotort” eleg gyorsan lecserelnem, es akkor a szenvedes az eladassal, nem viszik akkor eladok nyomott aron mert mar vennem a nagyobbat stb…
Kisvarosban lakok, hetkoznap este 10 utan szinte senki sincs a varosban/utakon, az pont jo idoszak lenne a tanulasra, napkozben a forgalom eleg eros, hetvegente nappal a nyugdijasok elomasznak a fotelbol es mennek a tescoba az azert para, hetvegente este meg a bombis hulyegyerekek terrorizaljak a varost…
Nyilvan egy ilyen motor nem varosba valo, de nem nagyon mernek meg orszagutra menni, mert sokszor autoval is majd belolnek az arokba…
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Kisvarosban lakok, hetkoznap este 10 utan szinte senki sincs a varosban/utakon, az pont jo idoszak lenne a tanulasra"
Igen, pont ilyen esetekben történnek leginkább a balesetek, amikor senki nincs az utakon és lehet csapatni, ilyenkor nem figyel senki úgy, ahogy kellene és egyébként tenné normál forgalomban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!