Motor - ABS-el, vagy nélküle inkább?
Full kezdő motoros leszek, de nem akarom "kicsivel" kezdeni, tudom tudom.... de már vagyok olyan idős hogy legyen önkontrolom.
A lényeg az lenne, hogy én ABS-es motorra gondoltam, mert az mégiscsak hülyebiztosabb, ha beparázol mert kifordul eléd valaki stb és belemarkolsz a fékbe, akkor mégse katapultáljon. De úgy látom a mai napig nem egy elterjedt dolog ez az ABS, van ennek valami oka?
#8 kiporges gatlo is letezik a motorokhoz? Akkor igazabol ezekkel tenyleg konnyebb egy kezdonek nagymotorral kezdeni, mert hiaba kezdesz egy 250-essel pl, ha utana atulsz egy 600-asra az ugyis kilo mint egy raketa ha ugy akarod vezetni mint a 250-est :D
Habar ahogy neztem ezek a modern abs-es motorok (hasznaltan) igencsak 10.000€ felett vannak, es a kisebbek sem sokkal olcsobbak.
Miért lőne ki, mint a rakéta? Miért vezetnéd pont úgy, mint egy 250-est?
Az árak meg pont idén szálltak el, én még <1M-ért vettem a Hornetem, ABS-es is lett volna 2 alatt simán, az azért nem 10.000 euró.
tobbi motoros mondta, hogy egy 250es-nel ha meghuzod rendesen a gazkart akkor azert nem ugrik akkorat, mint egy 600-as, de akar egy 1000-res is tud
meglepetest okozni a 600-as utan.
Hát figyelj, én rutinvizsgáig Honda VTR250/dobfékes CBF250, CB500F és 48 lóerőre fojtott Hornet létrát jártam végig. 95 lóerős Hornetet vettem. Pár napig szokatlanabb volt, hogy máshol a fogáspont, mint az, hogy a gázt óvatosan kezeljük. A gázkar kezelése egyébként nemcsak ettől függ, pl. azonos teljesítménynél sorkettes vagy sornégyes is ég és föld különbség gázreackiót tekintve, rutinmanővernél technikásabb a kevesebb henger.
Ha már megvan a korlátlan jogsid, elvileg és szinte gyakorlatilag is bármivel el tudsz menni. Tény, egy 100 lóerős motor valóban hosszabb előzésnél észrevétlenül kúszik a piros tartomány közelébe - de hát ez a lényege. :) Nyilván egy 130km/h végsebességű 250-es nem fog akkorát ugrani, városban kényelmesebb is. Az is tény, hogy akkora motorral autóútra nem mernék menni, mert nincs benne tartalék a necces helyzetek esetére. Ez tök mindegy. Ha jót akarsz magadnak ÉS bírja a tárcád, akkor az ABS nagyon jó dolog. Ha nincs, akkor sem feltétlen halsz meg, csak legyél észnél. És ez nem azt jelenti, hogy nem rántjuk oda, meg nem megyünk bizonyos sebesség/fordulat fölött, hanem azt, hogy mindig tiptopp vagy fejben, mindig figyelsz, mindig felöltözöl és rendszeresen jársz technikai képzésre.
Minden motor pont annyira "lő" ki amennyire a gázt húzod. Az 1000-es is lassan indul kis gázzal ...
Ha van lehetőséged/pénzed akkor válassz abs-est.
egy yamaha r6-ot akarok venni, es pont ahogy az elottem levok is irtak csak azert kiadni egy vodor penzt hogy a letra aljan kezdjem nem latom sok ertelmet, nem kimondottan a kozlekedes a lenyeg, akkor vehetnek elektromos rollert is, hanem a hang, a karakterisztika stb… szoval amolyan “hobbi”, es ez miatt a “tanulomotort” eleg gyorsan lecserelnem, es akkor a szenvedes az eladassal, nem viszik akkor eladok nyomott aron mert mar vennem a nagyobbat stb…
Kisvarosban lakok, hetkoznap este 10 utan szinte senki sincs a varosban/utakon, az pont jo idoszak lenne a tanulasra, napkozben a forgalom eleg eros, hetvegente nappal a nyugdijasok elomasznak a fotelbol es mennek a tescoba az azert para, hetvegente este meg a bombis hulyegyerekek terrorizaljak a varost…
Nyilvan egy ilyen motor nem varosba valo, de nem nagyon mernek meg orszagutra menni, mert sokszor autoval is majd belolnek az arokba…
"Kisvarosban lakok, hetkoznap este 10 utan szinte senki sincs a varosban/utakon, az pont jo idoszak lenne a tanulasra"
Igen, pont ilyen esetekben történnek leginkább a balesetek, amikor senki nincs az utakon és lehet csapatni, ilyenkor nem figyel senki úgy, ahogy kellene és egyébként tenné normál forgalomban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!