Emelkedőn elindulás inkább kézifékkel vagy nélküle?
Leszögezném az elején: kezdő sofőr vagyok még, egy hónapja van meg a jogsim és az autóm.
Az emelkedőn való indulás még nem megy túl fényesen. Kézifékkel megy csak inkább. Kézifék nélkül, a fékről a gázra átugorva legtöbbször lefulladok vagy pedig túl nagy fordulattal sikerül elindulni és olyankor sokszor érezni kuplungszagot. 1.4 16V benzines vw borám van.
A barátnőm apja szerint az emelkedőn kézifékkel elindulás balfszoknak való, bár neki elég hülye felfogása van, az én autómat is mindig fikázza. Nekik dízeles autójuk van, amivel, ha jól tudom, könnyebb az emelkedőn indulás is.
Légy nagyon óvatos. Az anyja rendben van?
20 év múlva majd eszedbe jut, hogy tudhattam volna hát az apja is micsoda sutyerák volt.
emelkedő és autófüggő :)
de benzinessel valóban kézifékkel kell, nagy köbcentis dízellel vicc kategória elindulni annyira könnyű :)
nekem dízel van, sofőrautóm viszont benzines és van, hogy még sima indulásnál is lefulladok annyira megszoktam a "kényelmes" indulást a dízellel.
Ha meg kezdő vagy keress egy autópálya vagy bármilyen felüljárót ahol a kutya se jár, na ott tudod gyakorolni...
10-20 ilyen elindulás és ráérzel, nem nagy dolog
Durva nagy emelkedőn kézifékkel indulok el 800 ezer km után is. Mert az a biztonságos. Ezt azért csinálom így, mert ennyi km alatt már láttam sok dolgot, és jobb a biztonság, nem kell a fa*za gyereket játszani, hogy "én elindulok csak kuplunggal, aztán hátracsúszik a mögötte álló S-klass Mercire, és összetör egy 800 ezer forintos szenzort benne.
Amúgy úgy kell elindulni ilyenkor, hogy autó egyesben, állsz a kuplungon és a féken. A kuplungot felengeded fogáspontig, mikor már érzed, vagy látod a fordulatszámmérőn, hogy picit csökken az alapjárat. Ekkor a jobb lábad átemeled a fékről a gázra, és nyomod neki. De nagy gázt kell adni, hogy ne fulladj le. Gyakorolni kell, mert ha nem csinálod elég jól, vagy túlságosan felengeded a kuplungot, akkor lefulladás lesz a vége, és visszagurulsz. Ha felengeded a kuplungot fogáspontig, akkor a motor megtartja 1 másodpercig az autót az emelkedőn, hogy ne guruljon vissza, ez a lényege az egésznek. De mondom, hogy durva emelkedőn a kézifék a tuti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!