Tapasztalt soforok! Segitsegre lenne szuksegem! Tartos gaz + kuplung engedes vagy gazfroccs majd gaz el es akkor kuplung?
Telesen kiengedett kuplunggal indulsz?
Nem csoda, hogy lefullad :D
Jó, lehet, hogy hülyeséget mondok, én is fullasztottam már le, múlt kedden meg is húztak, mert azt hittem elviszi a kanyart másodikban, de lefulladtam..
Fogási pontot kell először megkeresni, majd gáz, csúsztatás.
Vagy ha emelkedőn indulsz el, akkor először nyomd be a kéziféken a gombot, fogási pont, majd kis gáz, mikor érzed, hogy ezek megtartják a kocsit, tedd le a kéziféket, úgy nem csúszol vissza.
Vagy méglegállás, tehát fogási ponttal egyensúlyban tartod a kocsit, nem gurul el.
Na, ez a baj a gépjármű oktatással!
A felemelt alapjáratú autón a tanuló sohasem tanul meg elindulni, kiengedett kuplungnál nyomhatja csak a gázt a tanuló, nehogy kopjon a kuplung egy kicsit is!
Gyakorlatilag neked most meg kell tanulnod elindulni az autóval!
Fogáspontig gyorsan engeded, elkezded nyomni a gázt, fogáspontnál szinte megállsz, hogy a kuplung szerkezet ne kapjon egy nagy pofont, a fogáshatár után már lehet villámgyorsan engedni. Ha nagy az emelkedő, nagyon gyorsan kell nyomni a gázt, ilyenkor eleinte indulj kézifékessel, de ott is fogáspontnál már gáz!
Ez a gázfröccs dolog nem tudom mikor megy ki a köztudatból, ezt utoljára Zil teherautókon kellett alkalmazni.
Gázfröccs: amíg kiengeded a kuplungot, újra visszaesik a fordulatszám.
A visszakapcsolás meg úgy működik, hogy benyomott kuplungnál már elkezded nyomni a gázt, nehogy az autó akarja gyorsítani a motort, mert akkor kap egy nagy pofont.
Ne fordulatszám alapján akarj vezetni, mert az minden autónál más lesz.
Ne szokd meg ezt a gáz nélkül elindulást! Főleg benzinessel ne, mert az nem elég nyomatékos ehhez. Igazából csak azért tudsz vele sík úton is elindulni, mert az alapjárat szabályozás kiegyenlíti azt a terhelést amit a kuplung felengedése okoz. Szóval a lényeg hogy valamekkora gázt mindig kell adni elinduláskor. Hogy mekkorát azt gyakorolni kell, gyakorolni, gyakorolni...
Aztán majd átülsz egy másik autóba és kezdheted elölről. :)
De az hogy valakinek egy szikra érzéke se legyen az autóhoz , hát elég furcsa.
Azt érezni, hallani kell hogy mikor mekkora gázt adok illetve hogy engedem a kuplungot fel. Ez a legnagyobb hülyeség hogy begörcsölsz , már pedig 1500 a fordulat és akkor jónak kellene lenni.
Figyelni és ha kicsi a fordulat gázt adni vagy csökkenteni.
Vegyél automatát ha teljesen érzéketlen vagy ezekhez a dolgokhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!