Semmit nem fejlődött az autóipar a 90-es évek óta?
Inkább a spórolás ment az élettartam rovására....
Szedj szét egy a kérdező által említett 124-es dízelmotorját és szedj szét egy mai modern dízelmotort...
Meglepő különbségekkel szembesülnél.
Ott még brutál anyagokat és anyagvastagságot használtak.
#16: nem azt nem tudta, hogy hogyan kell motort tervezni. Azt nem tudta, hogy hogyan kell úgy motort tervezni, hogy ugyanazt az élettartamot tudja anélkül, hogy kétszer annyi anyagot bele kelljen önteni minden egyes alkatrészbe. És tudod miért? Nem azért, mert hülyék lettek volna a Mercedesnél (vagy bárhol máshol), hanem mert nem létezett (vagy nem volt olyan szinten) a mechanikai végeselem szimuláció, és számítógépes modellezés, amivel ezt el lehetett volna végezni. Elég ránézni egy motorra, aminek az őse még a 80-as, 90-es évekre eredeztethető, és egyre, ami a 2000-es évekre. Avatott szemek számára ég és föld a különbség, de ettől az új még nem lesz feltétlenül rosszabb.
#17: ha évente 30 ezer kilométert beleraksz egy új autóba, és 10 évig megtartod, akkor beleraksz durván 300 ezret, ami egy tulajtól nem kevés, sem időben, sem mennyiségben. És ennyit azért a mai autók is tudnak. Kamion és buszmotoroknál lehet elvárás az egymillió kilométeres futásteljesítmény, de személyautóknál a gyártó szemszögéből tiszta pénzkidobás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!