Mennyire érdemes betartani a jelzőled "utasítàsát" váltáskor?
Nem muszáj, de ajánlott
Pl előzésnél, hirtleen manővernél ne hagyatkozz rá, ott érzésre
A benzinmotor optimális fordulatszám tartománya 2500-3500ford/perc, tehát a motor akkor érzi magát jól, ha ez teljesül. Egy háromhengeres 1 literes motornál annál is indokoltabb ez mivel jóval erőtlenebb és egyenletlenebb a járás, ami a forgattyús hajtomű mechanikai sajátosságából ered. A járás egyenletesebbé tételére a lendkerék szolgáll, de csak akkor ér valamit, ha van fordulat, mivel a lendkerékben tárolt energia a fordulatszám négyzetével arányos. Teljesen abszurdum egy benzinmotort kínozni 1500-1800-as fordulaton. Pl. ha 1500-on tartod, ez csak fele az optimális tartomány átlagértékének azaz 3000ford/perc-nek, emiatt a lendkerék csak negyedannyi forgási energiát tárol mint amennyit kéne. Azaz a motortól a tárolt energia 75%-át elveszed.
Különben meg kiábrándító hogy a 3hengeres szintre képesek lebutítani egy kocsit (egyébként még a Toyotánál is) csak hogy a megspórolt negyedik henger árán semmit nem érő elektronikai szarokkal pakolják meg...
Ez a ledes visszajelző meg kb. olyan mint amikor a gyártói kézikönyvbe leírják hogy olajcsere periódus 30ezer km (vagy ennél is több) nevetséges, hogy mer egy gyártó ilyet leírni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!