Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Három hengeres benzines...

Három hengeres benzines autónál az normális, hogy ha beindítom, de az akksit lehúzom róla miközben a motor jár akkor a központizár benyomásakor vagy a tompítottfény ráadásakor a motor leáll?

Figyelt kérdés
Gázadáskor akksi nélkül a műszerfal fényei ingadoznak, nagyobb fogyasztó bekapcsolásakor a motor leáll.

2022. okt. 23. 19:20
1 2 3 4 5
 31/43 anonim ***** válasza:
100%
Lehet én vagyok a hülye, de három oldal bullshit összehordása után sem értem, hogy egyáltalán mi értelme az alapkoncepciónak? Miért kell indítás után kivenni az aksit?
2022. okt. 24. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/43 anonim ***** válasza:
Különösen nem világos az, hogy ingadozó alapjárat esetén hogy jön az ötlet, hogy vegyük le az akkusarut, és abból majd kiderül. Ez a c-tipusú autótulajdonosok módszere arra, hogy megtudják, tölt-e a generátor. Ami egy baromság, de még mindig logikusabb, mint motordiagnosztikára használni.
2022. okt. 24. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/43 anonim ***** válasza:
Nem normális, még 4 hengeresnél se
2022. okt. 24. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/43 anonim ***** válasza:
100%

Akku nélkül teljesen megzavarodhat a töltésszabályzó. Bekapcsolsz egy lámpát egy pillanatra beesik a fesz, kikapcsolod túllő. Szinte véletlenszerű, hogy milyen elektronikád fog elköszönni néhány percen belül. Amik életvédelmi cuccok azok sokat bírnak, de ECU, kényelmi áramkörök, klímavezérlő, elektromos szervokormány, rádió bármikori meghibásodására számítanod kell akár azonnal, akár hetekkel azután, hogy az akkut visszakötötted.

Még a rallysok se járnak akku nélkül, csak csökkentett méretűvel, vagy könnyű spirálcellással.

2022. okt. 24. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/43 anonim ***** válasza:
76%
Ja, a másik dolog, ha az én autómmal csinálnál ilyet, valószínűleg eltörném a kezedet.
2022. okt. 24. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/43 anonim ***** válasza:

Hívj valami villannyal foglalkozó illetőt, hogy nézzen rá egy oszcilloszkóppal a 12V-ra. Úgy 5 és 20V közti hullámosságot fogsz ott látni tele 60-80V-os tüskékkel.

Egy ABS elektronikát úgy KELL tervezni, hogy a normál feszültségnek akár a 10x-esét is elviselje néhány ezred másodpercig. De azt se az ilyen barbár állatok miatt, hanem arra a normál esetben soha be nem következő dologra, ha a meg nem húzott akkusaru esetleg menet közben leesik.

Érted?

Másnak egy csomó munka megakadályozni, hogy egy rendkívül extrém eset bekövetkeztetkor se halj meg az autóban. Tönkremehet akármi, elköszönhet szinte minden, de ami fék és légzsák, az túlélje.

Te pedig így, ezt direkt előidézve autózgatsz?

Ha semmi fogalmad a villanyról, akkor mi az istennek nyúlsz hozzá?

2022. okt. 24. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/43 anonim ***** válasza:
100%

Ha már oszcilloszkóp..

Beépítettem egy 100A-es söntöt fixen a test és az akku- közé.

És itt látható egy felvétel egy indításról.

Motor 1,25l, benzin, hideg, akku 45Ah új.

Lent olvashatók az oszcilloszkóp megjelenítési adatai.

A motor 0,5sec után már jár, aztán a töltés is megindul úgy 40A rövid időre.

Láthatók egy egy félfordulatból számolt fordulatszámok (láthatóan növekszik), ugyanígy az áramfelvételi csúcsok és völgyek.

Mintha a szénkefék lépkedése is látszana a kollektoron.

Az első "emelkedés" a behúzótekercsé.

Van hozzá ugyanez feszültségdiagrammal is, az első/alsó "csúcs" 9,6V.

És emberünk vitatkozik velem..

Lehet nincs is igazam?

[link]

2022. okt. 24. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/43 anonim ***** válasza:
100%

37-es válaszoló: ha van rá lehetőséged nézz egy feszt is, szerintem az is érdekes lesz (persze erősen korlátoz az akku belső ellenállása). Mondjuk a generátor háza és a + kivezetése közt. Szinkronizálj mondjuk 15V feletti feszre (vagy amekkorát találsz), és nézd meg mit kap el a szkóp egy fényszóró kikapcskor. Kíváncsi vagyok!

Régi autóknál, még a mechanikus gyújtásos korszakban csináltak ilyet, hogy akku nélkül járatni. De szigorúan minden lámpa bekapcsolva, mert másképp meg tudott égni a megszakító vagy a gyújtótrafó. Lámpákat még úgyis ki tudta nyomni.

Mostani autóban ez már igazi orosz rulett. Van kocsi, amiben egy mocorgó sarutól elfüstöl a szervómodul.

2022. okt. 24. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/43 anonim ***** válasza:

Olyan diagramnak nem állnék most neki, de akkufeszültségem (az akkun) van. Egyidős az árammal, mármint aznapi.

[link]

A jobb felső sarokban ott vannak a szkóp által "számolt" feszültségek.

2022. okt. 25. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/43 anonim ***** válasza:
60%

Kösz a képeket. A tényekkel szemben talán csak befogja már ez a szerencsétlen.

24,29 voltam.

Sajnos digitális szkópom és 100 amperes mérősöntöm nincs itthon. De a generátor kábelét mérősöntnek használva mértem már hozzávetőleges töltőáramot egy olyan vita kapcsán, amikor valaki azt bizonygatta, hogy az autó generátora csak a kapacitás tizedével tölti az akkut, én meg azt állítottam neki, hogy a 45 Ah kapacitású, félig lemerült de amúgy jó állapotú akkut az első percekben akár 50-60 amperrel is töltheti (70 amperes a generátor).

2022. okt. 25. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!