Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Három hengeres benzines...

Három hengeres benzines autónál az normális, hogy ha beindítom, de az akksit lehúzom róla miközben a motor jár akkor a központizár benyomásakor vagy a tompítottfény ráadásakor a motor leáll?

Figyelt kérdés
Gázadáskor akksi nélkül a műszerfal fényei ingadoznak, nagyobb fogyasztó bekapcsolásakor a motor leáll.

2022. okt. 23. 19:20
1 2 3 4 5
 21/43 A kérdező kommentje:

Kipufogón semmi sem látszik, a műszakin mért értékek normálisak.

Gyakran sok vizet köpköd ki hátul, meg mostanába keveset is van járatva, így a víz van, hogy rozsdás...

Korom / füst semmi, olajat nem eszi, hűtőfolyadék sem fogy.

2022. okt. 23. 21:22
 22/43 anonim ***** válasza:
85%

Most az a lényeg neked hogy kérdésbe be mutatod hogy milyen sügér vagy az elektronikához?

Akku nélkül a a generátor megy tönkre, a fesz. szabályzója.

2022. okt. 23. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/43 A kérdező kommentje:
Miért menne tönkre egy nyitott áramkör?
2022. okt. 23. 21:59
 24/43 anonim ***** válasza:
87%

Mert hülye vagy. De teljesen. Egy biztos, villanyszerelőként egy csengő bekötését nem bíznám rád, mert csak mantrázod az elképzeléseidet, de az összefüggéseket nem látod, nem akarod látni.


Hibának vélsz természetes dolgokat: fogyasztó bekapcsolására megemelkedik az alapjárat: így kell működnie, a motorvezérlő emeli meg.


A feszültségszabályzó is így van kitalálva, hogy legyen akku a rendszerben. Akku nélkül a generátor feszültsége a p_csába felmehet ezredmásodpercekre, mert nincs ami puffereljen. Persze utána visszaszabályozza a gerjesztést, de mivel nincs akku, azonnal leesik a feszültség. Egy enyhén hullámos egyenfeszültség helyett (hullámosság max egy-két tized volt) itt egy tüskékkel tarkított igen nagy hullámosságú tápfeszültségről kell dolgoznia mindennek. A motorvezérlő örülj hogy nem térdelt le, vagy a generátor diódahíd nem ment tönkre.

Többek között azért állt le központizárra vagy fényszóró kapcsolásra a motor, mert a feszültségszabályzó nem tudja lekövetni ezt a hirtelen változást (meg a forgórész vasmagja sem). A zár motorja igen nagy áramot vesz fel az elején. Az izzók is az üzemmeleg állapothoz képest kb 8-10x akkora áramot vesznek fel. Két fényszóróizzó 110W helyett kb. 1000W terhelést jelentenek az első pár századmásodpercben. Az épp elég ahhoz, hogy leessen annyira a feszültség, hogy minden meghülyüljön.


Autóvillamosságban alap, hogy akku nélkül nem indítunk be egy motort, járó motornál nem vesszük le az akkut. Az okosak értik miért, a hülyéknek meg "csak".

2022. okt. 23. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/43 A kérdező kommentje:

Hát nem sikerült tönkremenniük az általad leírtaknak két óra járatás, melegítés és kocsikázás után sem a parkolóban, szóval nincs okod idegeskedésre, de amiről hallottál / olvastál azt a gyakorlat nem igazolta.

Egy ólomsavas akkumulátor hol pufferel? :D

Ellenállásként dolgozik amíg fel nem töltődött, de a 100%-ot sosem éri el!

Szóval nagyobb ellenállásból csökken egészen kicsire.


"Autóvillamosságban alap, hogy akku nélkül nem indítunk be egy motort, járó motornál nem vesszük le az akkut."


Hát ezt sem tudom ki mesélte neked.

A generátorteljesítményt pl: Hogyan méred meg?


Neked mi a szakmád voltaképpen?

2022. okt. 23. 23:16
 26/43 A kérdező kommentje:

A motorvezérlő, lehet, hogy megemeli az alapjáratot, de ez csak kb 30 másodpercig tart aztán ingadozni kezd kb 50-100 fordulatokat, újabb gázadásra ismét emel rajta, gázfröccs / elvételre meg lezuhan és ha van akksi a motor visszarúgja magát ha nincs akkor megáll.


Eleve az sem tetszik, hogy a fordulatszám 5 ezerről 2 ezerig szépen csökken vissza, 2 ezerről 4 százig meg zuhan, mintha vészleállás lenne.

Valami nem kerek.

2022. okt. 23. 23:27
 27/43 A kérdező kommentje:
Szerintem szíjtalanítom és átnézem a csapágyakat is, lehet szorul valami, pl: vízpumpa, bár a kerek 30 másodpercet ez sem magyarázná! Direkt kimértem stopperal!
2022. okt. 23. 23:29
 28/43 A kérdező kommentje:
Ja meg mégvalami, próbáltam már azt is, hogy húztam a gázbovden alapállásán, de következő indításnál ugyanúgy történik minden, mert visszaszabályozza magát. Azt veszi "nullának" ahová indításkor a gázbowden be van állítva.
2022. okt. 23. 23:32
 29/43 anonim ***** válasza:
85%

Figyelj barátom: valamit nagyon benéztél. Nem vitaindítónak szántam, hanem tényközlés volt. Az ideböfögött hülyeségeiddel csak megerősítetted, hogy nem kell téged meggyőzni, mert neked mindig igazad van a saját buta kis korlátolt világodban, mivel amilyen tény nem fér bele az agyacskádba, az neked nem is létezik, és inkább kitalálsz mérhetetlen ostobaságokat, mint hogy az akku ellenállásként viselkedik, és hasonlók. De még ezt is egészen rosszul írtad le, mert lemerülten vesz fel sok áramot, feltöltve keveset, de bizonyára sosem láttál még akkutöltés feszültség és áramgrafikont.


A szakmám elektronikai műszerész, már vagy 35 éve. És itt befejeztem veled.

De úgy látom, a többiek is. Mivel kár beléd. Feneketlen kút, lyukas vödör. Nincs értelme időt pocsékolni felesleges dolgokra.

2022. okt. 24. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/43 anonim ***** válasza:
100%

Még annyit:

"A generátorteljesítményt pl: Hogyan méred meg?"


Feszültség szorozva árammal, tudod, akkor tanítják ezt is, amikor az Ohm-törvényt. Egy megfelelő mérősöntöt beiktatva az áramkörbe megmérem, hogy mekkora áramot tud leadni a generátor. Persze ha van az embernek méregdrága egyenáramot is mérő lakatogója, akkor azzal.

Otthoni barkács mérés céljára megteszi mérősöntnek a generátor pozitív kábele is, csak előtte négyvezetékes módszerrel meg kell mérni, hány század ohm az ellenállása, ha ez megvan, akkor abból kiszámolható, hogy hány amper folyik rajta, hogy mérhető a rajta eső feszültség.



Terhelésnek pedig ha nem elég a kocsi valamennyi fogyasztója, akkor még kap valami műterhelést. Ne is írd le, tudom, azt akarod írni, hogy a fogyasztókat az akku is táplálja, de ez tökminegy: az áramot a generátortól jövő kábelen kell mérni. A generátorba épített fesszabályzó 14,4 voltot szeretne tartani, haez az érték kevesebb, akkor növeli a gerjesztést, ha már fordulaton is leesik a feszültség 13-14 volt közé, akkor a generátor már annyival tölt, amennyi a csövön kifér.

Fogyasztók: tompított kb 110W, ködfényszóró 100W, refi 130W, szélvédő fűtés kb 150W, szellőzőventilátor 100W féklámpák 50W, helyzetjelzők + rendszám 30W, ülésfűtés 60W. Ez bő 700W. Ekkora terheléssel egy 60-70 amperes generátorról el lehet dönteni, hogy jó-e.


Ezt csak azért írtam le, hogy képben legyél, a hülyék nem ezen az oldalon vannak.

2022. okt. 24. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!