Dízeles autó után benzines autót vezetni?
Egy régebbi Skoda Fabian tanultam, amely benzines volt. Párszor lefulladtam velem, de utána rájöttem a kuplung csúsztatására, illetve a gáz adagolására. Jelenleg egy dízeles autóm van, ami úgy elindul, hogy csak a kuplungról kezdem emelni a lábam. Városban könnyű így, pláne emelkedőn, azonban néztem egy újabb autót.
Az új autó egy Toyota CH-R, amelyből leginkább az 1.2-est venném. Az 1.8-ról azt hallottam, hogy eléggé lomha, az 1.2-es pedig dinamikusabb.
Múlthéten volt lehetőségem vezetni egy Volkswagen passat-ot, ami benzines volt és vagy 3 alkalommal le is fulladtam, illetve jó párszor visszagurultam. A tulaj szerint és én szerintem is nagyon fent fogott a kuplung. Ebben a toyotában van visszagurulásgátló. Ez igazából mit jelentene? Mármint pl egy dombos helyen van egy lámpa es én elszeretnek indulni ez pedig megakadályozza azt, hogy visszaguruljak?
Nem igazán értek az autókhoz, ezért elnézést is kerek. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítőkész válaszokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13 elég rossz meglátás.
Ezzel az erővel közlekedjen mindenki lovaskocsival, mert régen az volt. Mai autókban meg már fűteni is lehet, hát milyen dolog ez hogy egy téli napon nem fázik az ember? Teljesen ellustítják az embert :(
Ez a telefonozás is óriási baromság, pont a fiatalok körében elterjedt, akiknek nem feltétlen van egy sávtartós autó a seggük alatt. Ugyanúgy telefonoznak azok akik egy 25 éves Swiftel járkálnak.
Nem az autó és a kényelmi extra a hibás ha valaki szimplán hülye és felelőtlen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13 szerintem nagyon jól látja.. azt aki évek óta ilyen 120 féle vezetéssegítővel televágot automata suvval közlekedik, bármi élethelyzet folytán belekényszerülne egy swiftbe, az első 10 kilóméteren belül leesne az útról.
Aki nem képes egy alap gépjárművet biztonsággal kezelni az NE vezessen, SEMMIT, SOHA!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na szerintem jobb ha hagyjuk, képtelen vagy felfogni a lényeget.
Értelmetlen, vég nélküli vitába nem megyek bele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
13:
Az van, hogy a baleseti statisztikák azt mutatják, hogy a "nagyon szuper" sofőröknek sem ártanának néha a különböző segédeszközök.
Én pl egy swifttel kezdtem, amiben még ABS sem volt. Aztán váltogattam az autókat, ma egy minden extrával ellátott autóm van és zongorázni lehet a különbséget.
Vegyük pl az ABS-t: ünnepnapokon egyszer kapcsol be, nyugisan vezetek. Olyankor általában nem az én hibámból: kifordul elém valaki, lelép a gyalogos stb. Ilyenkor viszont marha hasznos. Van vészfékasszisztensem is. Még sose kellett, de jól jöhet. Vagy a parkolás: szuperül parkoltam régen minden segédeszköz nélkül is. Egyszer koccoltam le egy korlátot, ami olyan alacsonyan volt, hogy esélyem nem volt látni. A mostani autómban van kamera meg minden. Így nem koccolok le alacsony korlátot és sokkal kisebb helyre be tudok állni. Nem leszek ettől rosszabb sofőr.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#18 Ha megfogalmazod egy tételmondatban a lényeget, akkor talán fel tudnám fogni. Eddig ott tartunk, hogy a visszagurulásgátló egy tök jó dolog, megkönnyíti az életét bárkinek, és én ezt expandáltam azzal, hogy igen, szerintem is jó ötlet, de szívből remélem, akinek megkönnyíti az életét, az akkor sem gurulna vissza, ha nem lenne, mert nap mint nap látni példát arra az élet sok területén, hogy a mindenféle könnyítések ellustítják az embert, a volán mögött pedig nem szabad szerintem lustálkodni. Ha szerinted vég nélküli vita nem fekete-fehéren látni dolgokat, az már a magánügyed.
Tehát akkor hangsúlyozva írom még egyszer, hátha az összetett mondatok megértése csak az első vesszőig működik... Igen, ezek jó dolgok, de az használja és az üljön volán mögé, aki akkor sem okoz balesetet, ha az ilyen jó dolog perpillanat nem működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!