Dízeles autó után benzines autót vezetni?
Egy régebbi Skoda Fabian tanultam, amely benzines volt. Párszor lefulladtam velem, de utána rájöttem a kuplung csúsztatására, illetve a gáz adagolására. Jelenleg egy dízeles autóm van, ami úgy elindul, hogy csak a kuplungról kezdem emelni a lábam. Városban könnyű így, pláne emelkedőn, azonban néztem egy újabb autót.
Az új autó egy Toyota CH-R, amelyből leginkább az 1.2-est venném. Az 1.8-ról azt hallottam, hogy eléggé lomha, az 1.2-es pedig dinamikusabb.
Múlthéten volt lehetőségem vezetni egy Volkswagen passat-ot, ami benzines volt és vagy 3 alkalommal le is fulladtam, illetve jó párszor visszagurultam. A tulaj szerint és én szerintem is nagyon fent fogott a kuplung. Ebben a toyotában van visszagurulásgátló. Ez igazából mit jelentene? Mármint pl egy dombos helyen van egy lámpa es én elszeretnek indulni ez pedig megakadályozza azt, hogy visszaguruljak?
Nem igazán értek az autókhoz, ezért elnézést is kerek. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítőkész válaszokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha ez neked problémát okoz, akkor kérlek, ne vezess!!
Mindenkinek jobb lesz az úgy.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Visszagurulásgátló eddig két Opelemben volt. Ott úgy működött, hogy ha emelkedőn elvetted a lábadat a fékpedálról, a fék nem oldott azonnal, kb. 2 másodpercig még fogta az autót. Ez az idő bővel elég arra hogy a jobb lábadat a fékről a gázra rakd.
A 2018-as dízelem induláskor ahogy engedem a kuplungot, automatikusan ad gázt, kb 1000-es fordulatig. A hangján is hallani. Nem tartom kizártnak, hogy az újabb benzinesek is tudják már ezt. Így kisebb eséllyel fulladsz le. A turbós benzinesek már egész jók. 2000-2500-as fordulattól már jól húznak. Nincs az mint régen a szívóknál, hogy ha nincs lendület és le is padlózod a gázpedált de nem váltasz vissza, semmi nem történik. A turbósok már jól megindulnak. 2000 alatt kicsit fura nyomatékszegény. Dízelből átülve eleinte furcsa lehet. De szerintem egy-két út alatt teljesen megszokható a dolog, utána már nem fulladsz le.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az ilyenek miatt volna jó ha a mazsolák Skodán, varnyún meg Ladán tanulnának, mint anno
Ha azokat tudod vezetni, akkor kb mindent is
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!