Szívóbenzin nagyon alacsonyan való vezetése?
Mi tortenik ha egy uj Toyotat aminek 1.5 szivomotorja van kezi 6 gangossal nagyon alacsonyan elvaltjuk a draga uzemanyag ellenpontozasa miatt?
Rovid tavu okozatok? Hát hosszu tavra?
A motor hangján is lehet hallani, hogy mikor érdemes váltani. Nálam olyan 2000-3000 fordulat között. Alacsony fordulaton, mikor búg és erőlködik a motor a dugattyúk oldalirányba kezdik el koptatni a hengerek falát. Nincs értelme így spórolni, több kárt csinálsz vele, mint hasznot. Az EGR-nek is jobb, ha rendesen kihúzatod.
Az okos vezetéshez felesleges alacsony fordulaton kínozni a motort. Külterületen minél előbb érd el az utazási sebességedet és tartsd szinten. Megállásnál, ha tudod, hogy előre meg fogsz állni, akkor kezdj el előre lassítani motorfékkel, szépen, visszaváltogatva. Ha teligázzal mégy a városban és hirtelen befékezel, olyankor elveszik a befektetett energia, azaz értelmetlenül gyorsítottál.
Kifújt a tollkodásod ereje. A hét éves olajcserénél kiderült, hogy kitaláció az egész.
Vagy kilométer, vagy idő megkötés van. És a legtöbb gyártó azt a bizonyos hosszú periódust ideális körülményekre adja meg. Városi rövid utak, gyakori hidegindítás már felező (vagy harmadoló) körülmény. Tehát az a 15000 jó lesz 5-6000-nek is.
És ott van még az idő: "vagy évente" ezt is oda szokták írni.
Az elméleti kitalált adutódnál, ha tényleg csak 2000-t fut évente, akkor is kétévnte olajat kéne cserélni.
És igeen, itt árulta el maqadat, a garanciával: garancia akkor van, ha rendszeresen hordod a kötelező szervizekre. Akkor kell vinni, amikor az egyik kritériumot eléred, vagy a kilométert, vagy az egy évet. Ha nem viszed be évente a kötelező (és fizetős) szervizre, elbuktad a garanciát. Ezt mindenki tudja, akinek van új autója, és nem csak fantáziál, és kitalált kérdést ír a gyakorira.
43-as nem feltétlen a spórlás a lényeg, alap ,hogy klíma és fűtés megy, de nem szerettem volna fölöslegesen 6000-en pörgetni a kocsit, ha nem muszáj.
44-es : azóta már letisztáztam ezt velük, valóban nem értek a kocsikhoz annyira, a régimnél nem cseréltem 7 évig olajat, mondjuk nem is nagyon mentünk vele és nem is volt garanciás. A világ olajhiánya és más nyersanyag hiánya pedig valós dolog, keress rá!
#45
6000-en pörgetni a motort meg 7 évente olajat, bocsánat, iszapot cserélni? :D jó poén volt, majdnem be is vettem.
Ne etessétek a trollokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!