Szívóbenzin autónál magas fordulat/nagy fogyasztás is?
Sziasztok!
a) 2 sebességben: 2500-3000 fordulatot forog az autó, 40-50 Km/h óránál talán ( lehet ennél kevesebb is) Ez a jobb vagy felváltani harmadik sebességi fokozatba?
Most itt a kenés meg a fogyasztáson van a hangsúly, nyilván figyelemmel is kell venni a motor erejét Nm..
Benzinnnél ugyan úgy megvan a kenés alacsony fordulaton, mint magason vagy hogy is működik ez? Hallottam már, hogy forgatni kell a Benzint..
ac) Esetleg jobban kopik a motor alacsony fordulaton?
Egyetértek az előzőekkel.
40-50-es tempónál mindig kapcsolj fel 3-asba. 50-nél akár 4-esbe is.
Mondjuk nekem érthetetlen, hogy hogyan merülnek föl ezek a kérdések olyan emberben, aki jogosítványt szerzett. Aki meg nem szerzett, az meg miért kérdezne erről.
50-el kettesben, atyaeg...
A vezetést érezni is kell. A legtakarékosabb az a legnagyobb fokozat ahol nem szenved, rezonál, búg a motor. Sokszor nagyon alacsony fordulatot is elbírnak, 1500 alatt is akár, de itt nagyon fontos hogy úgy kell váltani mint a modern automaták, amin ilyen kis fordulaton kicsit nagyobb nyomatékigény is jelentkezik, azonnal pöcc vissza.
Nem eszik sokall többet , még az is lehet hogy kevesebbet fog ott enni.
Ahol a legkönnyebben megy és a legerősebb a motor az a jó neki.
Tehát a max LE környéke a legideálisab a motornak.
Fogyasztásban nem lesz nagy különbség.
De 3-ba azért válts fel, ha nincs emelkedő, vagy nagy gyorsítás.
A motornak kb mindegy, 2000 fordulat körül teljesen elvan kis terhelésen, 3000-en is jól erzi magát max kicsit hangos
Dízelnél nyomatékcsúcs közelében kell tartani, ahogy benzinnél is érdemes min. 2-3 között tartani általános haladáskor. Utóbbinál ez alatt nem érdemes, mert csak remeg küszködik, fölötte megint felesleges, csak pályán illetve előzéskor szükségeltetik.
Sajnos sokan azt hiszik, ha 2 ezerre befixálják a szívó kisbenzines fordulatát, vagy akár alá, akkor húdekeveset fog enni, közben meg szépen nyíródik a motor.
Én a kisdízellel járok 2 ezer körül, mert muszáj neki, "kéri".
Nyomaték kérdése mondjuk, benzinesnél is. Ha van nyomaték ami húzza / tolja a kocsit, akkor persze lehet alacsonyabban is tartani, mert fogja bírni. De nem ez a jellemző.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!