Vennél régebbi prémiumot?
Sokan megteszik gondolok itt a 15-20 éves BMW és Audi márkákra. Nekem egyik sem szimpatikus, de az alábbi típust el tudnám képzelni. Kb 1 éve vettem az első autómat, ami nem ez a márka, ráadásul nem is prémium. Nem biztos, hogy bele mertem volna nyúlni egy ilyen típusba, de van benne valami vonzó számomra. Kb pont ennyiért vettem az autómat, sima szívo benuin az is (bár kisebb cm3), szintén manuális ezért linkeltem ezt a db-ot.
Jöhetnek a negatív vélemények is, megbírkózok velük. Van pár gyanús részlet a múltjában, de akkor is van egy karaktere számomra.





Azért sokan inkább csak a presztízs miatt vesznek Audit meg BMW-t, költeni meg nem költenek rá és többet áll az udvarban mint az úton. De azért hülye aki inkább Suzukit vesz, mert hát az milyen ciki.
Egyébként ha valami régebbi prémium lenne az álmom és meglenne rá az anyagi lehetőségem is én vennék. Ha nem is feltétlen napi használósnak, de vennék. Csak tényleg pénz kérdése az egész. El kell fogadni, hogy egy ilyen autónak a karbantartási költségei nem épp egy sima szívóbenzines kisautó árkategória, meg lehet nem is feltétlen kell a legelső szervizbe begurulni vele, mert hát autószerelő csak meg tudja csinálni alapon, de ha ezeken túllendül az ember és tényleg nem a presztízs és a kivagyiság alapon akar egy ilyet venni, hanem mert tényleg minden álma az adott típus, akkor vedd meg te is ezt a Jaguárt és használd egészséggel.





Köszi a korrekt válaszokat.
Nem tervezem lecserélni a mostani autómat, mert az adott márka, tíous egy kisebb álom volt, a Jaguár csak második ilyen téren.















Csak akkor ha nincs benne sok km és előtte átnézik egy műhelyben, természetesen az én költségemre.
Úgy nem venném meg hogy utána még milliókat kell rákölteni az előző tulajok hanyagsága miatt.
Nem ragaszkodok a prémium autókhoz de jó lenne egy kicsit erősebb autót vezetni.
Jelenleg ez nem prioritás, majd ha ismét autóvétel előtt állok.





Én nem. De ez legfőképpen csak preferencia kérdése nálam. Én nálam az autónak 2 kategóriája van: közlekedő edény és élményautó. Élményautó számomra például a Mazda mx-5, Toyota GT86, ilyenek, amiket jó vezetni, mert érzel mindent bennük a haladásból. A másik kategória, a közlekedő edény pedig arra kell nekem, amivel elmegyek dolgozni, bevásárolni, nyaralni, ilyenek. Erre pedig tökéletes minden egy Suzuki Swifttől kezdve a Volkswagenen át a Mazdáig bármi, ami értelmes áron kapható és megbízható.
Nekem olyan furcsa, hogy emberek annyi pénzt kiadnak ilyen atomszép luxusautókra, mint valami Audi A6 vagy A8 vagy Jaguár, aztán azzal jár a Tescoba meg a gyárba dolgozni, hogy télen szétfagyjon és szétázzon ott az utcán meg minden. Tőlem ez nagyon messze áll. Nekem van egy Citroen C3-am közlekedő edénynek, és van egy Mazda mx-5-öm élményautónak. Továbbá számomra még nagyon fontos, hogy az autót csak évente egyszer kelljen szervizbe vigyem olaj- és gumicserére. Az én autómhoz ezeken kívül ne kelljen hozzányúlni soha. Nekem a megbízhatóság nagyon-nagyon fontos.
De még egyszer: nem ez a "helyes" út, csupán az én véleményem, éppen ezért én nem vennék sose prémiumot, újonnan se, de használtan aztán meg főleg nem.





Amit linkeltél, abban semmi vonzót nem látok. De végülis neked kell, hogy tetszen...
Amúgy egy éve nem tudtad még, hogy ilyen autót szeretnél? Én általában autót 8-10 évre veszek, így nagyon át szoktam gondolni, hogy mi legyen. Általában célirányosan az adott típust keresem, nem veszem meg azonnal az első szembe jövő lehetőséget. A vásárlás is nálam alsó hangon is több hónapos procedúra, mire minden infót átnézek, mi legyen, milyen motorral. Utána használt autónál sem veszem meg az első szóba jövőt. Sokat megnézek, mire megtalálom a minden szempontból megfelelőt, nem azt ami úgy kompromisszumokkal elmegy...
Első autómat használtan vettem 7 évesen, 20 éves korában adtam el. Addig a kopóalkatrészeken kívül jóformán csak tankoltam, meg olajcserék. Amikor eladtam akkor sem azért tettem, mert sokat kellett volna rá költeni, vagy szét lett volna rohadva, hanem vágytam egy újabb autóra és pénzem is volt rá. Ezt követően egy új autót vettem. Ez a mostani. 7 éve van nálam. Se ez, se az előző nem volt prémium. Ennél garanciaidő alatt szoptam elég sokat. Oké, hogy ingyen javították, de nem volt öröm napokra a szervizben hagyni, addig meg buszozni, munkahelyen magyarázkodni, hogy már megint szervizbe kell vinni az új autót. Már kezdett néha kellemetlen lenni, azt hitték hazudok és csak lógni akarok, mert már megint a szinte új autómra hivatkozok, hogy szervizbe kell vinni...
Szóval lassan ez is eléri jövőre a 8 éves kort. Lekopogom, végre minden ki lett rajta javítva, az utóbbi 5 évben ezzel sem volt semmi gond. Már nézelődök mi lehetne az utód. Prémiumok is szóba jöttek. De ilyen 20+ éves lomokhoz nincs kedvem. A három német közül nekem a Mercedes tetszik. Abból se kellene valami nagy bálna szedán. CLA-kat nézegetek. Tetszik, méretre bőven megfelelne. Újra nincs pénzem, ahogy kilőttek az árak. De egy 3-5 éves példány beleférne.
"Nekem olyan furcsa, hogy emberek annyi pénzt kiadnak ilyen atomszép luxusautókra, mint valami Audi A6 vagy A8 vagy Jaguár, aztán azzal jár a Tescoba meg a gyárba dolgozni, hogy télen szétfagyjon és szétázzon ott az utcán meg minden."
A magyar átlag nem az, hogy van egy munkába járós, meg egy ünneplős autója, mi csak áll a garázsban és évente párszor veszi elő jó időben, amikor flexelni akar vele.
A többség nagy nehezen kinyögi az "álamautó" árát és az már jó, ha normálisan fent tudja tartani. Kényszerből nyilván munkába is ezzel jár. Keveseknek fut olyan jól a szekér, hogy mellette még egy második, harmadik autóra is futja.
Amúgy meg agy autó használati tárgy. Most az ilyen ritka múzeumi oldtimereken kívül, egy átlagos 5-10 éves, akár drágább, prémiumabb autónál semmi értelmét nem látom a garázsban tárolni és nézegetni, a napi használat helyett.
Na meg nem is papírból vannak. A fagytól, esőtől semmi baja nem lesz egy autónak. Nyilván karban kell tartani, amibe nálam beletartozik a rendszeres waxolás, sózás után az alvázmosás, kocsimosás stb...





Szerinted miért ilyen olcsó és még akkor a kereskedésnek is van haszna rajta.??
Ennek a futómű, fékek, lengéscsillapitók rendbe tétele is már veri a millát, a motor, váltó meg sok apróságról már ne is beszéljünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!