Szívóbenzin nagyon alacsonyan való vezetése?
Mi tortenik ha egy uj Toyotat aminek 1.5 szivomotorja van kezi 6 gangossal nagyon alacsonyan elvaltjuk a draga uzemanyag ellenpontozasa miatt?
Rovid tavu okozatok? Hát hosszu tavra?
"1500-nál már kapcsolom következőbe"
Annyinál kétlem, hogy te a következőbe kapcsolnál egy szívó benzinest, mondjuk ezek után abban is kételkedem, hogy vezették valaha autót.
'2000-res fordulat alatt semmiképpen ne válts fel. Minimum 2500, de inkább 3000. Nekem egy 1.4-es 97 lovas E12 Corollám volt, 3000 alatt nem nagyom váltottam fel, előzéskor vagy intenzív gyorsításkor meg 4-5 ezernél. Nem volt lomha, és 6 liter körül fogyasztott. Nem tudom miért félnek egyesek a magas fordulattól, nem hiába van 6 ezerig skálázva a fordulatszámmérő, a szívó benzines motorok egyszerűen ilyenek, hogy pörgetni kell őket.'
köszi. Igen, előtte is automatám volt és szívó benzin, nem nagyon figyeltem, hogy mikor hányasnál van. Ez a kocsi volt készleten amit el tudtunk hozni.... Az automatára sajnos várni kellett volna 8 hónapot.....
Plusz meg az hibrid lett volna amit nagyon nem akartunk, mivel 8 év múlva az aksi ha megmegy akkor a gatyánk is rámegy.
Egy egyszerű konstrukciót szerettünk volna ami a világból kimegy, így is van rá gari bőven.
1. Nem az autó gyenge, te vagy b@lf@sz.
Alacsony fordulaton való közlekedés hatásai mindenféle magyarázat nélkül:
Rövid távú okozat: magas fogyasztás
Hosszú távú okozat: Hengerfal oválisra kopása, hajtókar csapágyak túlzott kopása.
Megoldás: felismerés, hogy a belsőégésű motornak nem az alapjárat közelében van a legalacsonyabb fogyasztású munkapontja, ezért a szokásos 3000-2000 fordulatszám tartományban való közlekedés. Előzésnél (MELEG MOTORRAL) nyugodtan le lehet forgatni tiltásig is, persze sok ilyen mutatvány megdobja a fogyasztást.
"Plusz meg az hibrid lett volna amit nagyon nem akartunk, mivel 8 év múlva az aksi ha megmegy akkor a gatyánk is rámegy."
Oké, meg van a gond, valaki túl sok fals infót ad át neked/nektek. Javaslom, hogy a google-t kicsit sűrűbben használd/használjátok, esetleg kérdezzetek meg olyat, aki tényleg ért az autókhoz (pl egy jó és megbízható szerelő, és itt kiemelem a jó és megbízhatót, mert mostanában baromi sok kókler nem hozzáértő, lehúzós szerelő van kicsi országunkban)
"nagyon alacsonyan elvaltjuk a draga uzemanyag ellenpontozasa miatt?"
480 most a 95-ös. Mi lesz veled miután megszűnik az árstop?
Ez az autó nem városi használatra van "optimalizálva". Városban benyel 7-8-at, dugóban 9-10-et. 90-es tempónál, és pályán 5-6 körül.
Ha nagyrészt városban használod, egy hibriddel sokkal jobban jártál volna.
Nem az autó gyenge, hanem te vagy egy motorgyilkos. Nyekteted a motort olyan alacsony fordulatszámokon, ahol sem nyomatéka, sem megfelelő kenése nincs. Panaszkodsz a magas fogyaszásra, miközben te magad okozod azt. Keress rá a neten az "Otto motor kagylódiagram" szavakra. A négyütemű benzinmotor hatásfoka egy bizonyos fordulatszámon és terhelés mellett a legmagasabb. Ettől eltérsz bármerre, a hatások romlik. Az extrém alacsony fordulatszámtartományban, ahol te haszálod, egyenesen gyalázatosan kicsi ez a hatásfok.
AZt írod, harmatgyenge, pedig ha menni kell "kihuzatod" akár 3000-ig is (muhahaha....). A 3000 az nem kihuzatás, hanem normál vezetési stílus. A te motorod valahol 3500 környékén kezd el igazán élni. Ha egyszer menni akarsz, majd úgy csináld, hogy 3000 felett kezded padlózni, és a piros csík alatt párszázzal váltasz fel, meg fogsz döbbenni, milyen jól megy az autód (ja, és ne városban, mert kettesben is simán beleszaladhatsz a 90-be).
Ez a motor a legnagyobb teljesítményét 6600-on adja le, itt 125 lóerős, a legnagyobb nyomaték 4800-on jelentkezik, 150 Nm. Ezen a munkaponton a leadott teljesítmény 84 LE. Ha visszaszámolsz, a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámon már csak 132 Nm a nyomatéka.
Most az alacsony fordulatszámtartományra meghitelezek ennek a motornak 110 Nm nyomatékot (sajnos gyári nyomatékgörbét nem találtam), akkor a te motorod 2000/perc furdulatszámon teljesen nyitott fojtószelepnél (padlógáz, de te ilyet nem adsz, mert "kíméled" a motort) lead 31 lóerőt. 1500-on lead 23 lóerőt, és 1100-on, ahova leesik a fordulatszám, ha 1500-on váltasz, kemény 18 lóerőt. Mégis mitől menjen szegény? Egy 100++ lóerős motort szántak ebbe a kasztniba, és te megpróbálod 18-30 lóerővel mozgatni, és szidod, hogy milyen szar gyenge. Nos, az autó leggyengébb pontja nem a motor, hanem a vezetőülés támlája és a kormánykerék között található.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!