Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van szükség váltásra az...

Miért van szükség váltásra az autóban?

Figyelt kérdés

Tisztában vagyok azzal, hogy léteznek automata váltós autók. Nekem eleve a váltás szükségessége nem tiszta. Mi történik olyankor az autóban?


Úgy nem lenne logikusabb és egyszerűbb, ha az autó csak gázzal haladna és fékkel állna meg? Hogy lehetséges a "csúsztatott kuplungos" haladás? Köszönöm a normális válaszokat.



2022. aug. 6. 15:15
1 2 3
 11/21 anonim válasza:

Az autó váltójának fontosságára jó példa a bicikli váltója és annak a különböző nagyságú hátsó fogaskerekei (mint az autónál a sebességfokozatok).


Biciklivel (autóval is) elinduláskor a "legkönnyebb" fokozatba váltunk, hogy könnyű legyen megindulnunk, a kezdő sebességet elérnünk. Azonban amint még nagyobb sebességet érünk el, biciklinken egy "nehezebb" fokozatba kell kapcsolnunk, máskülönben ekkor már túl gyorsan pedáloznánk, és hamar kifulladnánk (sebességünket sem tudnánk tovább növelni). Azaz a "nehezebb" fokozat, vagyis a lassabb fordulatszámú tekerés egy kényelmesebb, megfelelőbb tempót nyújt számunkra (az autó esetében pedig a motor fordulatszámára). Ezért váltunk a biciklivel és az autóval is, ha változtatjuk a sebességet.

2022. aug. 6. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 krwkco ***** válasza:
46%

Az autó motorja (hétköznapi használat mellett) kb. 1500 és 4500 fordulat között tud optimálisan működni.

Ez 3 szoros arány. Vagyis ha a megkívánt minimális sebesség pl. parkoláskor vagy araszoláskor 10 kmh, akkor váltó nélkül a csúcssebesség 30 kmh lenne. Ez kevés.

A váltó ezt az áttételi arányt a legkisebb és legnagyobb fokozat fogaskerekeivel további 5-6-szorosan, vagyis kb 15-18-szorosra tudja növelni. Ezért az autó 10kmh és 150-180 kmh között tud menni.

2022. aug. 6. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
33%

A négy ütemű motor csak a harmadik ütemében éget üzemanyagot vagyis ad hozzá energiát a hajtáshoz.

1. Szívás

2. Sűrítés

3: Égés

4. Kipufogás

Ezen ciklus alatt a motor főtengelye kettőt fordul ráadásul az 1. 2. és 4. ütemek plusz energiabefektetést igényelnek amit természetesen a 3. ütemtől von el.

Ezért van több henger mondjuk négy

1-2-(3)-4

2-(3)-4-1

(3)-4-1-2

4-1-2-(3)

Igy az valamennyire ellensúlyozza a gyér nyomatéksűrűséget.

De ez még mindig nem elég, ezért van szükség nyomatékváltóra.

Ami a motorból érkező nyomaték egységeket időarányosan a megfelelő sűrűségben továbbítja a kerekek felé a hajtó erőt.

A motor fordulatszámának emelése szintén növeli a nyomaték egységek időbeli számát így csúsztatott kuplunggal 2. vagy 3. fokozatban is el lehet indulni.

2022. aug. 6. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

Bizonyos okos megoldásokkal ki lehet küszöbölni a nyomatékritkaságot pl kerékpároknál használnak ellipszis lánckereket a pedálhajtóművön azért hogy erőlködés nélkül minél gyorsabban át tudd tekerni a hajtóművet arra a pontra amikor már tudsz erőt, nyomatékot kifejteni így nem a holtponton kell erőlködni.


[link]

2022. aug. 6. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
5%
Nagyon jó a kèrdès! Egyszerűbb lenne az autózàs ha a gàz meg a fèk hatàroznà meg az autó mozgàsàt! Nem èrtem az emberisèget, kitalàltàk az autó mata vàltót, màr nem is kène kèzi vàltósokat gyàrtani. Mièrt nem hasznàljuk? Egy egyszerü vezetöt hol èrdekli, hogy mit csinàl a vàltó? Csak bekapcsolja az elöre fokozatot, a vàltó meg oda kapcsol ahova akar! Aprobetűs rèszben:A motor nak is jobb ha a vàltó kapcsolgat, nem az ember!
2022. aug. 7. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
68%
#15 Egy egyszerű felhasználónak is tisztában kéne lennie, egy bizonyos szintig azzal, hogy mi is történik, mikor ő vezet. Ilyen alapon, a féket se kelljen már adagolni.... Miért nincs egy kapcsoló, amit ha megnyomsz, megáll az autó.🤷‍♂️
2022. aug. 7. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:

A villanyautókban három fázisú szinkronmotor található többnyire

A motor tengelyén lévő mágneseket tekercsek (H)úzzák magukhoz és (T)olják el maguktól ezzel hozva létre forgómozgást.

Egy motorban 6 db elektromágnes(tekercs) van, amik párban egymással szemben helyezkednek el. Minden 1/6 fordulatra jut négy munkaütem. Semelyik belsőégésű motor sem képes hasonlóra. Így az elektromos autókba nem is kell nyomatékváltó.


1 T 0 H T 0 H

2 H T 0 H T 0

3 0 H T 0 H T

4 T 0 H T 0 H

5 H T 0 H T 0

6 0 H T 0 H T

2022. aug. 7. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
20%
#15, egyszerű felhasználó ne üljön autóba, amivel könnyen önmagában és másokban komoly kárt tehet. Nem kell egyszerűnek lennie az autózásnak, az nem jog, hanem kiváltság. Tudom, városi dugóban kényelmesebb az automata, de hegyi szerpentinen bizonyos automaták pont nem úgy működnek, ahogy egy normális sofőr szeretné. Tudom, aki automatával vizsgázik, annak ezt beleírják a jogsijába, meg rengeteg ember van, aki úgy szerzett jogsit, hogy eldöntötte közben, ő nem lesz hajlandó kéziváltósat használni, és szavazzatok le, de én az ilyen embernek nem adnék jogsit. Akinek egy kéziváltós autó kezelése nem elég egyszerű és nem rutinszerű, annak az értelmi képességeit jó eséllyel meghaladja a forgalom figyelése is. Nem engednék az utakra olyat, aki csak automata váltóval tud vezetni, ebből lesz az olyan gyökér, aki autópályán meg csak benyomja a tempomatot, váltogatja a sávokat, a normális közlekedők meg szívnak amiatt, mert nem képes dinamikusan, rugalmasan közlekedni.
2022. aug. 7. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
0%
#18: De Te egy féreg vagy. Miért kéne figyelembe venni a véleményed?
2022. aug. 8. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
37%
#19 És most szellemileg-szexuálisan-akárhogy kielégültél, hogy leférgeztél, miközben még olvasni sem tudsz? Hol mondta bárki, hogy figyelembe kéne venni a véleményem?
2022. aug. 8. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!