Mikortól jelentek meg olyan autók amiben már volt számítógép ami szükség esetén küldte a hiba jelet(mint most)?
Figyelt kérdés
Tehát mikortól kezdődött ez? Nem azért mert baj, csak kronológiailag érdekel. Köszönöm a válaszokat.2022. ápr. 16. 21:48
2/6 anonim válasza:
70-es évek elejétől vannak ECU-k (electronic control unit) az autókban változó mennyiségben.
3/6 anonim válasza:
Amúgy a hibajel küldés (diagnostics) csak másodlagos velejárója az elektronikának.
Elsősorban lecseréli a mechanikus/vákumos/pneumatikus vezérlését az egységeknek.
4/6 anonim válasza:
70-es, 80-as évektől van OBD rendszer de csak a nyugati kocsikban, az ilyen Lada Wartburg nem volt. Navi, multimédia meg hasonló a 90-es évek közepétől-végétől ugrott meg.
5/6 anonim válasza:
A karburátorosokban még nem volt, majd az injektorrral és az elektronika fejlődésével jött ez is.
6/6 anonim válasza:
Nagyjából a 90-es években kezdtek elterjedni a korai hibalámpák a műszerfalon, de ezek elég kezdetlegesek voltak, és régióktól függően teljesen eltérően működhettek, eltérő jelentésekkel, akár gyártóspecifikus kommunikációs protokollal (akár OBD2 csatlakozó megléte esetén is). Az EU-n belül 2001-től kötelező az EOBD használata benzines autókon, 2004-től pedig a dízeleken is, és nagyjából ekkortájt állt át mindenki a CAN-busz használatára (ISO15765), ami nagyban megkönnyítette az egységesítést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!