Milyen szerszámokat tennél személyautóba vészhelyzet esetére?
Részletezve várom a listát pl. hogy "10-es, 12-es kulcs, ami kellhet ehhez (ide hogy mihez)".
Olyan meghibásodás, amihez mindenképpen szerelőt kell hívni, azokhoz szükséges szerszámokat mellőzzük, nem reális erre szerszámot tartogatni a kocsiban.
Szerszámkit nem játszik, mert felhalmozott szerszámokból kell kiválogatnom, ami kellhet az autóba.
Milyen autóba?
Van amelyiknél egy komplett motorcserét meg tudsz csinálni a mező szélén, van amelyiknél (asszem az A3 ilyen) a motorháztetőt is csak szervíz tudja kinyitni.
EZt szinte lehetetlen megmondani.
Tegyél be jó sokat és vagy szerencséd lesz vele vagy nem.
Mert tehetsz 14-es kulcsot, de abból is általában 2 kell mert ellent kell fogni.
A többi is ugyan így és lehet egy sorozatot belőle.
Kombinált fogó, csavarhúzó több féle is.
Gyertyakulcs, kalapács és lehet akár vízcsövet is tenni tartalékba. Hozzá bilincsek, több féle is.
Bika kábel .
De nekem például 18 éves az autóm de útközben sose kellett semmi szerszám, egy defekten kívűl.
De azt hiszem ha nem tudod hogy milyen szerszámok kellenek akkor lehet nem is tudnád megbütykölni útközben.
És pótalkatrészeket is pakolsz be?
Mer az oké, hogy van nálad néhány szerszám, de általában nem csak egy csavart kell meghúzni ha az útszélén hagy az autó.
Sajna többször volt már gondom út közben... nem nagy gondok de ha éppen nem lett volna nálam "cucc" akkor szívás lett volna.
Üzemanyagcső és szorítóbilincsek nagyon jó ötlet. Semmi helyet nem foglal...
+ jó erős vastag gyorskötözők, ductape.
Nekem van két sztorim:
Az egyik úgy 3 éves. Otthonról úgy 350km-re egyszercsak beesett a fék és alig fogott.... kilyukadt bal hátul a fém fékvezeték :O
Volt nálam üzemanyagcső, abból vágtam egy darabot ami pont átéri és szorítóbilinccsel elszorítottam.... volt nálam fékfolyadék is, fel is tudtam pótolni a tartályt csak pont a hátsó légtelenítő csavarok ramaty állapotban voltak, így a rá való kulcs elforgott rajta... így kb 50%-os levegős fékkel óvatosan haza tudtam jönni.
(Azóta az összes vezeték újra lett cserélve).
Másik elég friss, úgy 2 hetes.
Pesten Csepelen az M0-ás Auchannál lévő korforgónál lent maradt a kuplungpedál, sebességet nem vette be....
Alánéztem és láttam, hogy az ősszel vadi újonnan cserélt kuplungvezetékből spriccel a fékfolyadék.. na mondom de baromira örülök neki :D
Megpróbáltam a fent említett módszerrel elszorítani de az nem jött be.
Így kivágtam a közepét és egy fém fékcsődarabot hajlítottam és dugtam be a két megmaradt gumicsonkba majd szorítóbilinccsel rászorítottam.
Kb. 2 kuplungolást bírt aztán kinyomta a fém csövet a gumiból.
Visszadugtam, újra meghúztam majd a fent említett erős vastag gyorskötözőkkel a csövet a sebváltóhoz rögzítettem, hogy ne tudjon lefele kicsúszni... gány munka de hazajöttem vele utána :D
Szóval jó ha vannak ilyen dolgok a kocsiban, na de nem árt egy kis leleményesség néha :)
Fordhoz nem árt a torx készlet is. (De ezzel nem állítom, hogy bármire fogod tudni használni.)
10-es kulcs az akkumulátor pólusokhoz és a leszorítóhoz. Ha netán egy új akksival tovább tudnál menni.
Fémdrót, hogy fellógasd a kipufogót, ha leszakad.
Tartalék hosszbordásszíj. Pl. a régi, amit már lecseréltél.
Ha van rossz trafód azt is berakhatod. Mert általában csak az egyik fele romlik el és két rosszból lehet egy jót csinálni. De ez már egy kicsit messzire vezet. Kell hozzá egy kis drót és néhány késes csatlakozó is.
De nem érdemes olyan szerszámot, vagy alkatrészt berakni, amivel nem tudsz mit kezdeni. Többet ér egy autómentő koordinátor, egy asszisztencia vagy segélyszolgálat telefonszáma.
Autószerelőként mondom, hogy semmilyet. Pedig nyilván nálam még több értelme is lenne, mint egy laikusnak.
Manapság nagyon ritkán, vagy szinte soha nem fordul elő olyan szituáció, hogy a lerobbant autót az út szélén alapvető szerszámokkal meg lehet csinálni. A lerobbanások 99%-a vagy defekt, vagy pedig motorhiba. A defekt nyilván orvosolható, ha van pótkerék, de az ehhez szükséges emelőt és kerékkulcsot ne számoljuk szerintem, mivel gyári tartozék (feltéve, hogy pótkerekes, nem pedig defektjavítós). A motorhiba pedig kb. soha nem lesz javítható útszélén.
Arról nem is beszélve, hogy amikor még apáink/nagyapáink tároltak szerszámokat az autóban, akkor nem volt nehéz dolguk, mert akár Lada, Trabant, Wartburg, stb, volt az alany, egyik sem használt semmi speciális eszközt. Létezett a hatlapfejű, az egyhornyú, meg a kereszthornyú, és hatlapfejűből is megvoltak az általános méretek, mint a 10, 13, 15, 17, 19. Elég volt egy általános villáskulcskészlet, meg két csavarhúzó (egy kisebb és egy nagyobb) mindkét típusból. Mellé dobtál még egy kombináltfogót és kész.
Manapság ezt hogy játszod el, mikor hatvanféle csavarfejtípus létezik és bizony a gyártók fel is használják mindet? Nap mint nap tapasztalom, hogy bármilyen autót csinálok és bármit csinálok rajtuk, szét kell hánynom az egész szerszámoskocsit, mert minden csavar másfajta. Hatlapfej, külső torx, belső torx, külső sokszög, belső sokszög, imbusz, mindezekből az összes létező méret. És persze minden egybeépítve, szóval ezek meghajtásához is különböző kiegészítők kellenek: 1/4", 3/8", 1/2", rövid toldó, hosszú toldó, csukló, T-kulcs. És még a felét sem soroltam fel azoknak, amiket manapság általánosnak lehet hívni és nap mint nap használva vannak.
Vehetsz egy kombit és a fél csomagteret elfoglalják a szerszámok. Marhaság. Manapság a gyártók hatalmas energiát fektetnek abba, hogy az autók ne legyenek egyszerűen szerelhetőek. Ez amúgy jó dolog, mert néha a hajamat tépem, mikor látom, hogy milyen kókány hulladékok járnak az utcán és lehet itt szidni a szerelőket, hogy drágán dolgoznak, "BEZZEG A SZOMSZÉD JÓSKA MILYEN LELEMÉNYESEN MEGCSINÁLTA ÓCCSÓN", de rögtön megváltozna a vélemény, ha egy ilyen közlekedésre alkalmatlan fostaliga okozna balesetet és lennél vétlen áldozata. Hátulütője persze, hogy ha lerobbansz, akkor nem tudsz mit tenni, ezért is nem tartok magamnál semmit. Ez rossz, elismerem. De én bármikor feladom az útszéli szerelhetőséget azért cserébe, hogy kevesebb sufniszar legyen az utakon. Pont ma cseréltem egy Escortban hátsó kerékcsapágyat. Fejjel lefelé volt a helyén az anya. Aki ismeri a Fordot, az tudja, hogy milyen anyát használnak. Megfelelő irányban befeszül és lezár, fejjel lefelé csak annyira tart, amennyire meg van húzva. Bármelyik pillanatban kihullhatott volna alóla a kerék, fékdobbal együtt és akkor még megállni sem tudott volna. Megöl valakit, akkor mi van? Ki a felelős? Merthogy a sufnijóska nem, az biztos, elvégre se számla, se semmi.
Na mindegy, kicsit elkanyarodtam a témától, elnézést. Túl erős ellenérzéseim vannak a kókányolással kapcsolatban, szóval egy kicsit elragadott megint a hév. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!