Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi idő lenne újra megtanul...

Mennyi idő lenne újra megtanulni vezetni? Vannak itt újrakezdők?

Figyelt kérdés

2019-ben lett meg a jogsim, utána még vezettem abban az évben párszor, azóta nem.


Most lesz lehetőségem kocsit venni, de már nagyon sokat felejtettem, nemcsak a vezetést, de a szabályokat is érdemes lenne átvennem.


Néztem, hogy oktatóval lehet gyakorolni, hááát meggondolom, mert azért itt Pesten rettenetesen drága.


Szerintetek ilyen helyzetben mennyit kell újra vezetnem, hogy kialakuljon a rutin?


2022. júl. 26. 09:53
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

2019 azért nem volt olyan rég, szerintem menne simán.


Igaz, én azóta vezetek hogy meglett a jogsim (ami még csak fél éve) de az elején én is úgy éreztem a szabályokat se tudom, nem menne, stb. De amint beülsz a kocsiba, visszajön sok minden :) De ha teheted, először olyan helyen vezess ami ismert számodra, nem nagy a forgalom stb. és amikor már magabiztosabb vagy akkor menj messzebbre, vagy nagyobb forgalomba. Legalábbis én ezt csináltam, azóta meg már teljesen magabiztosan vezetek :)

2022. júl. 26. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Pár hónap. Először ne a legnagyobb forgalomba menj, gyakorolj áruház-parkolóban. És egy kresz-könyvet nyálaz át az elejétől a végéig megint.
2022. júl. 26. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez attól függ, hogy annak idején mennyire ment jól a dolog. Meg persze hogy mennyit vezettél és hol.

A szabályokkal kapcsolatban sem mindegy, hogy mennyit felejtettél. Ha alapvető dolgok is feledésbe merültek, akkor szerintem olvass el egy KRESZ-könyvet, párezer forintért kapható (Libri, Alexandra). Bár ez akkor is jó ötlet, ha nem felejtettél sok mindent, legalább frissül az emlékezet.

2022. júl. 26. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk ha csak párszor vezetett valaki akkor alapból nincs rutin, tapasztalat.


Én is azt mondanám, hogy KRESZ könyv elejétől végéig aztán fokozatos vezetés kisebb forgalomban kezdve.

2022. júl. 26. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Visszajönnek ezek. A kresz 95%-a józan paraszti ész néhány axiómából kiindulva, azt újratanulni kb. egy délután, ha tényleg sokat felejtettél. A vezetés meg rutin kérdése, 2019 nem volt régen, igazából nem újratanulni fogod, hanem gyakorolni, megtanulni. Amikor friss jogsis voltam, még a sarki dohányboltba is én vittem apámat, nem mentem városon kívülre felügyelet nélkül, meg is tanultam kb. vezetni, mire öcsémnek jogsija lett és ő volt soron. Mondjuk az is számít, hol laksz. Budapesten a mai napig rühellek vezetni, nyugati világvárosok sokkal értelmesebb forgalmi közegek, a belvárosba nem mennék autóval, csak motorral.
2022. júl. 26. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

#5 Azért a KRESZ messze van attól, hogy azt mondjuk rá, 95%-a józan paraszti ész, és egy délután alatt be lehet vágni. Igenis az elején az ember hónapokat szán az elméletre. #2 Vagyok, 2015-ben jogsiztam, idén márciusban vettünk autót, a kettő között évente egyszer ha kimentem édesanyámért a vasútra, 2 utcával odébb, meg vissza. Vagyis teljesen újra kellett tanulnom az elméletet, annyi minden kiesett - újraolvastam egy kresz-könyvet, és a munkában teszteket töltögettem ki, ha időm engedte. Így már úgy éreztem, az elmélet megy annyira, hogy be merjek menni a 35 km-re levő megyeszékhelyre dolgozni kocsival, meg vissza. Persze izzadtam első alkalommal, de nem lett semmi gond.


(Azóta két hülyeséget csináltam, egy véda-kapu alatt nem sikerült átcsúsznom egy sárgán, jött is a bünti; egyszer meg nekitolattam zöldre várva a mögöttem levőnek, megnyomta a rendszámát a vonóhorgommal, adtunk neki pár ezer forintot rendszámtábla-cserére, szerencsére normális volt, meg lehetett vele beszélni.)


Csak azt akarom mondani, hogy érdemes komolyan venni az elméletet legalább annyira, mint a fizikai gyakorlást, mert nagyon sok dolog nem magától értetődő.

2022. júl. 26. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Na, akkor csak a mentalitás más. Gondoltam, ha van jogsija, a kresz olyan, mint a nem használt idegennyelvtudás, se perc alatt visszajön, ha kell. Gondolom, amikor elsőre csinálta az ember, jó esetben kisujjból mindent vágott. (Persze mindig vannak meglepetések, én pl. egyet vétettem új kategóriás kresz vizsgán, meg lehet-e zebrán fordulni. Apám, akinek csak buszra nincs jogsija, rávágta, hogy nem. De, meg lehet, csak nem életszerű. :D) Tény, hogy nagyon sokan nincsenek tisztában rengeteg szabállyal, olykor a bírságoló közteres sem, de azt fenntartom, hogy józan paraszti ész. Pl. van jobbratartás. Van az alaptétel, hogy a személy- és vagyonbiztonság óvása. Innestől kezdve pl. ha én kamionsort előzök, és mögöttem 180-nal villog valaki, már szinte a seggemben van, kutya kötelességem elengedni, két kamion között lennie kell egy autónyi biztonságos helynek, és le kell szarnom, hogy gyorshajtó a villogó paraszt. Aztán folytathatom az előzést. Csak példa. Mi kell ehhez? Veszélyhelyzet elkerülése, jobbra tartás, a többi logikus. Miért kötelező biciklinek legalább egy kerekére legalább egy prizma? Mert a bicikliút néha keresztezi az utat, látható legyen szegénykém. Tök logikus. Így értettem a józan paraszti eszet. Nem sok szabály van, amit ne lehetne megmagyarázni, miért hozták meg, és lehet, az én mérnökfejem miatt van, de a megmagyarázható, logikus dolgokat nem tanulni kell, hanem érteni, és nem lehet elfelejteni.
2022. júl. 26. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Szóval úgy értetted a "józan paraszti ész"-dolgot, hogy a KRESZ a közlekedést 95%-ban logikusan szabályozza, és ha az ember nem magol, hanem tanulás közben megérti, miért az az adott szabály, ami, akkor könnyebben megjegyzi? Így egyetértek. Azt hittem a korábbi kommented alapján, hogy arra gondolsz, hogy nem feltétlenül kell ismerni az egész KRESZ-t a biztonságos közlekedéshez, elég, ha az alapokkal tisztában van valaki, a többit meg tudja rögtönözni, ahogy a józan paraszti ész megkívánja :D

Azért aki 3-nál több emberrel beszélt már élete során, rögtön arra gondol, ahányan vagyunk, annyiféle a logikánk. Például nekem az egyáltalán nem logikus, hogy egy gyorshajtó elől el kellene bújnom két kamion közé, egy kezdő vezetőnek meg biztos, hogy veszélyesebb ez a manőver, mint simán a maximális megengedett sebességet tartva megvárni, amíg a kamionokat megelőzve biztonságosan be tudja fejezni az előzést.

2022. júl. 26. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Hát, elvileg a kamionoknak kötelező az a követési táv, hogy beférjen közéjük az autó. Ez pl. szabály, az más kérdés, hogy a 4-esen a románok nem tartják be. De amúgy a biztonság az első. Ha a kezdő inkább halad koppon megengedettel a belsőben, tegye, igazából a seggébe nyomuló türelmetlen gyökér okozza a veszélyhelyzetet, ő is lesz a hibás, ha bármi fékezés miatt belerohan, csak akibe belerohannak, annak sem kellemes élmény.

De amúgy úgy értettem, ahogy az elején írod, hogy a szabályok nagy részét meg lehet érteni, miért is hozták úgy meg. Igaz, a kresz eléggé elavult, vannak pl. olyan egyenrangú kereszteződések Budapesten, ahol több tábla kéne, esetleg lámpa, mert káosz, de véletlenül sem úgy értettem, hogy nem kell minden szabályt ismerni. Csak a legtöbb szabály könnyen megjegyezhető, mert logikusan következik a többiből.

2022. júl. 26. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Én gyakorolnám az elindulást, parkolást egy áruház parkoló eldugott részén, aztán kis forgalmú úton mennék csak pár napig, aztán mehet a forgalom rendesen. Oktatótól nem vennék órákat 1-2 év kihagyás után. Te ismered magadat, mi nem fogjuk tudni megmondani, hogy neked mi a jó.
2022. júl. 26. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!