Mennyi idő lenne újra megtanulni vezetni? Vannak itt újrakezdők?
2019-ben lett meg a jogsim, utána még vezettem abban az évben párszor, azóta nem.
Most lesz lehetőségem kocsit venni, de már nagyon sokat felejtettem, nemcsak a vezetést, de a szabályokat is érdemes lenne átvennem.
Néztem, hogy oktatóval lehet gyakorolni, hááát meggondolom, mert azért itt Pesten rettenetesen drága.
Szerintetek ilyen helyzetben mennyit kell újra vezetnem, hogy kialakuljon a rutin?
2019 azért nem volt olyan rég, szerintem menne simán.
Igaz, én azóta vezetek hogy meglett a jogsim (ami még csak fél éve) de az elején én is úgy éreztem a szabályokat se tudom, nem menne, stb. De amint beülsz a kocsiba, visszajön sok minden :) De ha teheted, először olyan helyen vezess ami ismert számodra, nem nagy a forgalom stb. és amikor már magabiztosabb vagy akkor menj messzebbre, vagy nagyobb forgalomba. Legalábbis én ezt csináltam, azóta meg már teljesen magabiztosan vezetek :)
Ez attól függ, hogy annak idején mennyire ment jól a dolog. Meg persze hogy mennyit vezettél és hol.
A szabályokkal kapcsolatban sem mindegy, hogy mennyit felejtettél. Ha alapvető dolgok is feledésbe merültek, akkor szerintem olvass el egy KRESZ-könyvet, párezer forintért kapható (Libri, Alexandra). Bár ez akkor is jó ötlet, ha nem felejtettél sok mindent, legalább frissül az emlékezet.
Mondjuk ha csak párszor vezetett valaki akkor alapból nincs rutin, tapasztalat.
Én is azt mondanám, hogy KRESZ könyv elejétől végéig aztán fokozatos vezetés kisebb forgalomban kezdve.
#5 Azért a KRESZ messze van attól, hogy azt mondjuk rá, 95%-a józan paraszti ész, és egy délután alatt be lehet vágni. Igenis az elején az ember hónapokat szán az elméletre. #2 Vagyok, 2015-ben jogsiztam, idén márciusban vettünk autót, a kettő között évente egyszer ha kimentem édesanyámért a vasútra, 2 utcával odébb, meg vissza. Vagyis teljesen újra kellett tanulnom az elméletet, annyi minden kiesett - újraolvastam egy kresz-könyvet, és a munkában teszteket töltögettem ki, ha időm engedte. Így már úgy éreztem, az elmélet megy annyira, hogy be merjek menni a 35 km-re levő megyeszékhelyre dolgozni kocsival, meg vissza. Persze izzadtam első alkalommal, de nem lett semmi gond.
(Azóta két hülyeséget csináltam, egy véda-kapu alatt nem sikerült átcsúsznom egy sárgán, jött is a bünti; egyszer meg nekitolattam zöldre várva a mögöttem levőnek, megnyomta a rendszámát a vonóhorgommal, adtunk neki pár ezer forintot rendszámtábla-cserére, szerencsére normális volt, meg lehetett vele beszélni.)
Csak azt akarom mondani, hogy érdemes komolyan venni az elméletet legalább annyira, mint a fizikai gyakorlást, mert nagyon sok dolog nem magától értetődő.
Szóval úgy értetted a "józan paraszti ész"-dolgot, hogy a KRESZ a közlekedést 95%-ban logikusan szabályozza, és ha az ember nem magol, hanem tanulás közben megérti, miért az az adott szabály, ami, akkor könnyebben megjegyzi? Így egyetértek. Azt hittem a korábbi kommented alapján, hogy arra gondolsz, hogy nem feltétlenül kell ismerni az egész KRESZ-t a biztonságos közlekedéshez, elég, ha az alapokkal tisztában van valaki, a többit meg tudja rögtönözni, ahogy a józan paraszti ész megkívánja :D
Azért aki 3-nál több emberrel beszélt már élete során, rögtön arra gondol, ahányan vagyunk, annyiféle a logikánk. Például nekem az egyáltalán nem logikus, hogy egy gyorshajtó elől el kellene bújnom két kamion közé, egy kezdő vezetőnek meg biztos, hogy veszélyesebb ez a manőver, mint simán a maximális megengedett sebességet tartva megvárni, amíg a kamionokat megelőzve biztonságosan be tudja fejezni az előzést.
Hát, elvileg a kamionoknak kötelező az a követési táv, hogy beférjen közéjük az autó. Ez pl. szabály, az más kérdés, hogy a 4-esen a románok nem tartják be. De amúgy a biztonság az első. Ha a kezdő inkább halad koppon megengedettel a belsőben, tegye, igazából a seggébe nyomuló türelmetlen gyökér okozza a veszélyhelyzetet, ő is lesz a hibás, ha bármi fékezés miatt belerohan, csak akibe belerohannak, annak sem kellemes élmény.
De amúgy úgy értettem, ahogy az elején írod, hogy a szabályok nagy részét meg lehet érteni, miért is hozták úgy meg. Igaz, a kresz eléggé elavult, vannak pl. olyan egyenrangú kereszteződések Budapesten, ahol több tábla kéne, esetleg lámpa, mert káosz, de véletlenül sem úgy értettem, hogy nem kell minden szabályt ismerni. Csak a legtöbb szabály könnyen megjegyezhető, mert logikusan következik a többiből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!