Aki 50 óra alatt nem tud megtanulni normálisan váltani, szerintetek inkább automatán kellene tanulnia és vizsgáznia?
Veletlenul elkuldte igy
Jegben* sokkal de sokkal nehezebb mint váltani.
Vannak rossz oktatok, de az hogy megtanulsz váltani vagy nem nem az oktató hibája, igen neki kell elmagyaraznia de nem fog raerzeni helyetted, ő már megtette.
Nem biztos hogy a valtassal vannak a problémáid. Én már vezetek egy ideje mégis van hogy lefulladok néha napján 1x-1x.
De, automata váltós autón egy jó nagy baromság megtanulni vezetni, csak olyat fogsz tudni vezetni a jövőben. És ha adódik egy helyzet amikor muszáj beulnod egy autóba, akkor így jártál. Szóval én nem javaslom
kérdésre: igen, az automata pont ezt a célt szolgálja. Nem kell gépészkedni, csakis a forgalomra, táblákra, lámpákra, és főleg a gyalogosokra kell koncentrálni. Akiket ismerek, azok mind automata kocsin vizsgáztak, egyből átmentek. Ha a versenyző nem kimondottanbalfasz, akkor könnyen levizsgázik.
Aki nem tud kéziváltóval bánni, az nincs egyedül...több tíz, vagy százmillió ember van így a világban.
mindörökké automata
"nem tud megtanulni normálisan váltani"
Mit jelent az konkrétan, műveletben, eredményben, hogy nem tudsz "normálisan váltani"?
Köszönöm a válaszokat.
Nem rólam van szó. Azt jelenti, hogy nem tudja megfelelően kezelni a kuplungot és nem tudja jól megválasztani a sebességfokozatot. Hogy indulásnál ne fulladjon mindig le, csak 10-ből 3-szor, ahhoz kellett neki 20-25 óra. Gázt még 50 óra után sem tud közben adni. Autón kívül tök szépen el tudja játszani a levegőben, hogy adni kell gázt és szépen engedni a kuplungot. Autóba ülve ez a tudás elszáll. Még egy üres parkolóban is, szóval nem a forgalommal van a baj. Menet közben sem megy neki jól a kuplung kezelés, 10-ből 8 váltásnál nagyokat ránt az autó alatta. Illetve nem tudja eldönteni, hogy melyik fokozatban kellene menet közben lenni. Ha nem szól senki rá, akkor 30-nál néha 1-esben van még, néha meg felkapcsol 4-ig. Nincs az autóban fordulatszámmérő, az lehet segítene neki, bár akkor meg szerintem folyamatosan azt figyelné, a sebességmérőről is kb. 30 órán át nem bírta levenni a szemét.
Most a második oktatjánál van. Az első nem bírta idegekkel, nem üvöltözött vele, csak úgy a 30. óra után elmondta neki, hogy tovább nem tudja vállalni mert rá fog menni az egészségére. A 2. oktatója vetette fel, hogy át kellene mennie egy 3-hoz, ott tudna automatán tanulni, viszont így ugye majd csak olyat vezethet ha megvan a jogsija.
Akkor szokott rántani az autó, ha hirtelen veszi le a lábát a kuplungról az emberke. Ez meg csak figyelem kérdése.
Nekem is gyakori hibám volt, de figyelmesnek kell lenni. Ezt másképp nem lehet megoldani.
30-nál 1-esben lenni is csak figyelmetlenség. Már az autó hangjából is lehet hallani, mikor esedékes a váltás. Szerintem ő is tudja, mikor kellene, csak elbambul. Ezt kell valahogy kiküszöbölni.
Ha tanítani akarod, akkor mond el neki és gyakoroltasd, hogy hogyan kell lerakott sarokkal kezelni a kuplungot. Úgy sokkal könnyebb a fogáspont környékén finoman adagolni.
A sebességválasztásnál meg alaprutin, hogy az ember leggyakrabban 0-tól 50-ig gyorsul. És közben általában semmit sem figyel a fordulatszámmal kapcsolatban, csak egy időzített folyamatot hajt végre. Nem nézi a fordulatszámmérőt és zajos környezetben esetleg nem is hallja a motort. Ezt kellene betanítanod. Vagy legalább elmondani, hogy erre törekedjen.
Ha meg eltér a szokásos gyorsítástól és nem tudja, hogy éppen melyik sebességet kellene használnia, akkor a 20 felett 2-es, 40 felett 3-as, 50-nél 4-es "szabályt" kellene követnie. (+ országúton felgyorsulva 5-ös.)
Szia én 70 órával vizsgáztam le .
Egy év alatt le vezettem 10000 kmt minden hiba nélkül.
Úgyhogy fel a fejjel,ne add fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!