100-as benzint keverni 95-össel van értelme?
Én mindig 100-ast tankoltam viszont a mostani ár mellett amíg lehet kihasználom a 95-re vonatkozó árkorlátot.
Viszont én eddig minden tankolás felírtam amióta jogsim van és azt mondhatom hogy míg a 2002-es MK3 Mondeo-mnál nem volt nagy differencia, addig a mostani 99-es K11-es Micra-mnal van elég észrevehető eltérés fogyasztásban.
Amit még észrevettem, amióta 95-öst tankolok bele, a fogyasztásom lement 7,5-8 literről 6,5 literre ugyanolyan használat mellett mert mindennnap ugyanazon az úton ugyanúgy megyek.
Alapból viszont korábban meg úgy vettem észre, hogy 100-assal kevesebbet fogyaszt.
Most úgy csinálom, hogy tankolok 5l 100-ast a maradék meg 95-ös, elvégre az adalékanyagok eltérnek a kettőben.
Van ennek bármi értelme?
Tudom mit jelent, nem az oktánszám hanem az adalékanyab miatt csinálom.
A 100-asba belekerül jó sok olyan plusz adalékanyag ami a sima 95-ben nincs.
Bejött a jóidő, nekem most már 0,5-0,8 al kevesebbet fogyaszt, mint télen, nem lehet hogy nálad is ez okozza?
Anno én is 100ast tankoltam, de 700ért már kösz nem, omv max motion 95+ megy azóta, semmi különbség, és ebben is vannak adalékok, na nem annyi mint a 100asba, de több mint a sima 95ben. Persze minden autó más..
Baszki tényleg ezt el is felejtettem. De simán lehet sőt biztos hogy van szerepe benne, hiszen télen sokkal lassabban melegszik be, ezért sokkal tovább adagol több benzint.
Én még arra tippeltem, hogy amióta 95-öt tankolok ami E10 lehet hogy itt-ott feloldott lerakódásokat a csövekben meg a befecskendezőkben és hátha kicsit kitisztította.
Amúgy 700-ért már én se fogok 100-ast csak gondoltam ez a kevergetős dolog hátra megéri, 95+ egyébként meg ugyanúgy E10 azért nem tankolom azt, vagy 100-as vagy 95.
Max lehet inkább az lesz, hogy időnként veszek külön adalékot aztán belelögybölöm én, pár havonta egyszer csak nem fog ártani.
Lehet ez az áremelkedés legalább leszoktat majd erről, hogy a 100-as a csodabenzin elvégre mind a Mondeo-t mind a Micra-t 95-re tervezték. 2ütemű az egyetlen ahol nagyon könnyen észrevenni a 100-ast sőt kötelező is bele.
Még az jutott eszembe az is lehet mivel 2 hónapja lett véve ez az autó, hogy az előző tulaj másképpen használta én meg azért kipörgetem rendszeresen, szeretek vele kigyorsítgatni, 2500-3000alatt nem is váltom el, városban 3-asnál feljébb eleve nem váltok, lehet jót tett ez is neki.
Ne keverd össze a 95-öt a 100-al,semmi értelme. Felhígul az adalékanyag, így a hatása is kevesebb.
Inkább csináld azt, hogy pl. kéthavonta egyszer egymás után 3-4-szer tankolsz 100-ast, máskor meg 95-öst. Amikor az első adag 100-ast tankolod, kb. negyedtankig használd el előtte a 95-öst,így már első tankoláskor is kb. 75%-ban lesz jelen a 100-as prémium. Az azt követő 3 tankolásnál már lehet féltankonként tölteni (ahogy egyébként is javasolt) így kellően nagy koncentrációban lesz jelen az adalék is,amely tud dolgozni.
Ja meg még az van, hogy a nyárigumi is okozhat fogyasztáscsökkenést, ugye kevésbé érdes, ami miatt gördülékenyebb lesz a kerék, így csökken a szükséges vonóerő.
"szeretek vele kigyorsítgatni, 2500-3000alatt nem is váltom el, városban 3-asnál feljébb eleve nem váltok, lehet jót tett ez is neki."
Nem is szabad elváltani, 2500-3000 az ideális fordulata a benzinmotornak. Sőt igazából úgy kéne váltani, hogy amikor az egyel nagyobb fokozatba rakod, ott se essen 2500 alá a fordulat.
Sokan kínozzák a benzinmotort 1500-2000-es fordulaton, akár emelkedőn is visszakapcsolás helyett mert azt hiszik így kevesebbet fogyaszt. Pedig ez egy tévhit, mert ilyenkor alacsony fordulat mellett dús keverék jut az égéstérbe (több benzinfogyasztás!) sőt nagyobb erők terhelik a hajtókart, a főtengely és a lendkerék ideális lendítőhatásának pótlására fordítva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!