Elektromos autóknál mi értelme a lóerők hajszolásának, mikor inkább a hatótáv ami miatt még sokan tartanak tőle?
Pl Tesla
De valamelyik riportban mesélték, hogy jött rá szoftverfrissítés, és még némi extra lóerőt előcsaltak a kocsiból.
De ugye tudod, hogy a "lóerő" az nem egy fixen befolyásoló tényező? Az csak a névleges teljesítmény, ami a fogyasztást nem befolyásolja. A fogyasztást az befolyásolja, hogy az autóban rejlő teljesítményt hogyan használod ki. Ha csörögsz az országúton fix 90-nel, tempomattal, akkor tök mindegy, hogy a maximális teljesítmény az 100 lóerő, vagy 500, hiszen te csak akkora teljesítményt veszel igénybe, amennyi a 90-es tempó tartásához szükséges és ez közel sem lesz 500 lóerő.
Ráadásul az elektromos autókban vannak különböző teljesítményprofilok pont azért, hogy csökkentsék a fogyasztást. Általában 3 lépcsős szokott lenni, egy kímélő, egy átlagos és egy sport fokozat. Ha növelni akarod a hatótávot, tedd kímélőbe és voálá, az autó rögtön nem 500 lóerő, csak 150.
Mert ezzel lehet eladni őket, sajnos ez az értelmi szint. Különben meg igazad van. 150-200 lóerő már bőven elég mindenhova IS, ráadásul ezekkel nem akarsz gyorsan menni, mert akkor 100 km után dughatod is fel töltőre. Ráadásul az a 150-200 lóerő sokkal többnek is érződik, mert a Nm nagyobb és azonnal rendelkezésre áll minden fordulaton, minden sebességnél, mert villanymotor.
Én egyébként ezeket a villanyautókat hiányolom. Hol vannak a kicsi, 15-20K eurós elektromos autók? Amikben konkrétan csak egy akksi van meg egy 100 lóerős motor, azt fertig? Ez a legnagyobb baj a villanyautókkal, hogy elfelejtik, hogy AUTÓK és nem kib***szott űrhajók. Annyi felesleges szenny van bennük ok nélkül, hogy nagyon. Semmi nem kell, csak klíma, ülésfűtés esetleg, oszt kész. Ilyenek miért nem vannak? Venném rögtön. Elérhető árú, nem űrhajó villanyautók, hatótávra kihegyezve.
Egy elektromos autó alapból két dologban tud jobb lenni, mint egy hagyományos:
- környezetkímélőbb (legalábbis lokálisan mindenképp)
- elvileg hosszú távon olcsóbban karbantartható.
Viszont összességében sokkal drágább technológia és azért még vannak a használatának korlátai (hatótáv és töltési sebesség, no meg a töltési infrastruktúra).
Tehát mi a probléma? Van egy autónk, ami hétköznapi használhatóságában rosszabb mint egy hagyományos és drágább. Hogy tudnál eladni egy átlagosnál drágább autót így a társadalom felső pár százalékának? Hát úgy, hogy fogsz pár tulajdonságot, ami a drága autók sajátja és ráteszel egy lapáttal.
"Igen, tud 280 lóerőt a 3 literes turbódízel BMW-d? Na hát akkor ez meg tud 400-at!"
Az az értelme hogy kár lenne egy ilyen lehetőséget kihagyni.
Az elektromos autók fogyasztása minimális mértékben függ a motor maximális teljesítményétől, sokkal nagyobb mértékben pedig a súlytól, légellenállástól és a motor hatásfokától. Nagyobb hatótávhoz nagyobb akksi kell, nagyobb akksiból nagyobb teljesítmény vehető ki, miért ne használnák ki ha ez nem okoz hátrányt?
Keress a neten fogyasztásról táblázatokat (pl Bjorn Nyland) és nézd meg hogy melyik típusnak milyen a fogyasztása, meglátod hogy nem sok köze van a maximális teljesítményhez.
Szóval van két autó ugyanakkora akkuval, ugyanakkora hatótávval, az egy 10mp alatt gyorsul 100-ra, a másik pedig 4 alatt, te melyiket vinnéd haza? Egy Tesla Model 3 SR esetében (ami a leggyengébb) még több nap után is minden rajtnál vihognál mint egy kisgyerek.
#7
A Speedzone-nál annyira értenek hozzá mint én az atomfizikához.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!