Plug in hibridet minek venni? Hibridnek értem a lényegét és jó is, full elektromos autóknak is van értelme. pl: tesla, e-niro, de plug in hibrid minek?
A plug-in hibrid ötvözné az elektromos autó és a hagyományos autó előnyeit.
Városba simán elmegy 0 literes fogyasztással elektromos ütemben és még kipufogó gáz sincs. Ezt a sima hibrid nem tudja.
Ha hosszabb távra kell akkor meg ott a belső égésű motor és a nagy hatótáv.
Jó, de ha én nem 25-tel szeretnék menni hanem 60-nal, mert nincs dugó akkor már nem tudja. Egy Opel Ampera meg simán.
De szerintem az E-Niro plug-in hibrid változata is.
Aztán ott van még a zöld rendszám és a hozzá köthető kedvezmények (ami egyre kevesebb, de még van)
#2
A sima hybridek elektromos hatótávja 1-2km, a plug-in hybridek elektromos hatótávja 50-60km.
Ha egy olyat akarsz amivel a napi ingázásod során 0 üzemanyagfogyasztással járhatsz de nem kapod meg az elektromosok hátrányát akkor a plug-in a megoldás.
Ha otthon akakrod tölteni, akkor nem (csak) napelem kell, hanem egy jól átgondolt drága beruházás, akár napelem nélkül, ami lehetővé teszi a gyorstöltést is.
Ennek ellenére én jelenleg csak plugin-t vennék. A töltés lényegesen olcsóbb, mint az üzemanyag (vannak még ingyenes helyek is).
A zöld rendszámot tudtommal már a külső töltés nélküli hibridek is megkapják.
#5
Én is inkább elektromost vennék, de lett írva a plug-in előnye, próbáld meg elfogadni hogy valakinek az a jobb, inkább azt venné. Nem kell mindenkinek úgy gondolnia ahogy te gondolod.
"Vagy veszek egy teslát. És akkor legalább üzemanyag nem kell csak töltő és napelem."
Hát ja, vegyél Teslát. Meg napelemet. Meg...
Leegyszerűsítem neked.:
Plugin hibrid: nagy akksi a benzinmotor mellett, amit ha okosan töltesz a "napelemeddel", akkor városban elég jó, és a benzinnel mehetsz hosszabb távra.
Normál hirbid: nem tudod külsőleg tölteni. Csak annyi nafta lesz az akksiban, amit a használat során visszatölt.
Ergó, hosszabb ingázásoknál van csak előnye a külső töltés nélküli hibrideknek.
Szerintem is egy torzszülött megoldás. Egy multifunkciós gép mindig alulmarad egy célgéppel szemben, hosszútávra legjobb a belsőégésű, rövidre az elektromos. A hibrid azért zseniális, mert egy kicsi akkumulátorral jelentősen képes növelni az összhatásfokát, viszont a pluginban van egy nagy akkumulátor és egy benzinmotor is, tehát rövidtávon a belsőégésűt cipeli potyára, hosszútávon meg az akkumulátort, mekkora hülyeség... Oké egy darabig tisztán villannyal megy, de hát na, az áram sincs ingyen, és a benzinmotort, plusz a benzint, váltót stb. tök feleslegesen mozgatod vele, ami ugyanúgy pénz... Az emberek meghallják, hogy elektromosan megy X kilómétert és egyből beképzelik hogy az ingyen van.
Kétségtelenül van rá piaci rés, de elég szűk az a hatósugár, amiben tényleg optimális megoldás.
Ismerősömnek volt egy mitsubishi outlander plug in hybridje, ami 25km-t ment villannyal, utána meg 10L körül evett országúton, azóta ódzkodok tőlük.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!