Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lóerő vagy a nyomaték a...

Lóerő vagy a nyomaték a fontosabb?

Figyelt kérdés
Melyik adat mutatja jobban egy autó erejét?

2022. ápr. 20. 19:20
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
9%

Nyomaték, de az sem mindegy hogy benzin vagy dízel..


Ki szereti nyomatékig húzatni az autót?

2022. ápr. 20. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
28%
Az autó alapvetően a teljesítménytől "megy". Ha konkrétan a számszerű értékekre (0-100 gyorsulás, végsebesség stb.) vagy kíváncsi, ott egyértelműen a teljesítmény a mérvadó.
2022. ápr. 20. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
57%
Volt 125 LE/174 NM szívóbenzinesem. Jól ment, viszont ismerős 1.9TDI A3-asát kellemesebb volt vezetni. Most 2.0 turbo benzinesem van, és azt mondom ha nem muszáj szívót már nem vennék. Nagyon kényelmes olyan autót vezetni aminek alacsony fordulaton már magas a nyomatéka.
2022. ápr. 20. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
16%

"Az autó alapvetően a teljesítménytől "megy"."

Pont hogy a nyomatéktól megy. A nyomaték tudja adott erővel (N) a tengely középpontjától mért távolság függvényében (m) elforgatni a kerekeket. Ha egységnyinek vesszük a távolságot, mondjuk 1 m, akkor közvetlenül a gyorsítóerőt mérjük N-ban.

A teljesítmény már egy származtatott mennyiség. A nyomatékon kívül figyelembe veszi a fordulatszámot is. Nagy nyomaték de kis fordulat adhat ki ugyanakkora teljesítményt, mint kis nyomaték, de nagy fordulat.

2022. ápr. 20. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
0%
Attól függ mihez. Gyorsuláshoz a teljesítmény, ha pedig az a cél hogy jól vontasson vagy ne érezze meg hogyha többen ülnek benne, akkor a nyomaték.
2022. ápr. 20. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
46%
Lehet fújolni meg lepontozni, de egyik sem, leginkább fajlagos teljesítmény, tehát a tömegre vonatkoztatott teljesítmény. Egyébként a gyorsítóképességgel a kettő közül a nyomaték áll inkább arányban, de a másik tényező ott is az autó tömege, illetve azzal összefüggő (forgó alkatrészek tehetetlenségi nyoamtékából adodó korrekciós tényező, ami azok tömegével is arányos).
2022. ápr. 20. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 krwkco ***** válasza:
71%

Ahhoz, hogy az autó gyorsuljon, teljesítményre van szükség. A teljesítmény nem más mint munka/idő, ami ugyanaz, mint az erő*sebesség. A gyorsuláshoz pedig erő kell.

A félreértések ott adódnak, hogy nem elég a csúcsteljesítmény. Minden fordulaton, ahol a motort használjuk, minél nagyobb teljesítménynek kell lenni. És ezért előnyösek a turbó feltöltésű motorok. Mert már alacsony fordulaton is csúcsközeli nyomatékuk van, a teljesítmény pedig nyomaték*fordulat. Szóval mindenütt tűrhető teljesítményt produkálnak és ezért tudnak alacsony fordulaton erőt mutatni.

Vagyis a folyamatos jó gyorsuláshoz magas csúcsteljesítmény és széles nyomatékgörbe kell.

2022. ápr. 20. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:

"Pont hogy a nyomatéktól megy. A nyomaték tudja adott erővel (N) a tengely középpontjától mért távolság függvényében (m) elforgatni a kerekeket. Ha egységnyinek vesszük a távolságot, mondjuk 1 m, akkor közvetlenül a gyorsítóerőt mérjük N-ban."


Ez szép és jó lenne, csak egy valamit felejtesz el. A nyomaték változik az áttétel függvényében. A motor lead xyz Nm-t, ami a főtengelyen yxz Nm. Aztán hogy az a keréken mennyi lesz kit tudja. Ezzel szemben ha a főtengely lead 100 lóerőt, akkor a keréken 100 lóerő (minusz valamennyi súrlódási veszteség persze, ugyanúgy mint a nyomatéknál is) fog megjelenni. Akkor is ha 2-esben, akkor is ha 6-osban van a váltó, a keréken 100 lóerő teljesítmény lesz.


De ha fizikázni akarunk egy kicsit:

F=P/v

erő=teljesítmény/sebesség


Tehát egy adott pillanatnyi sebesség mellett a keréken kifejtett erő semmi mástól nem függ, csak a motor által leadott teljesítménytől. (Persze ez az adott fordulatszámon értelemzett pillanatnyi teljesítmény, és nem a maximum érték) Aki ezt meg akarjá cáfolni, az kezdje azzal hogy elmondja hogy az áltlam felírt egyszerű fizikai képeltben szerinte hol van a hiba.


"Nagy nyomaték de kis fordulat adhat ki ugyanakkora teljesítményt, mint kis nyomaték, de nagy fordulat."


Ez így van, és ugyanolyan hatással is lesz az autó gyorsulására, lásd előbbi képlet.

2022. ápr. 20. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
72%

Teljesítmény = nyomaték x fordulatszám x 2pi.

Vagyis minden egyes fordulatszám esetén a teljesítmény arányos a nyomatékkal.

Mi akkor a kérdés?

2022. ápr. 20. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Megfelelő nyomatékgörbe, ebből elhet a legtöbbet megtudni.
2022. ápr. 20. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!