Mi történt a kocsimmal és mit tegyek?
"Az a terv hogy délután mikor megyek haza, jön a családom kimenteni,"
Jó terv. Ne törődj a károgókkal, ellendrukkerekkel.
Töltsétek tele. Ha beindul járassátok egy kicsit. Ha a családod tudja, hogy hogyan kell légteleníteni, akkor az szuper lenne. Alá kell nézni, hogy csöpög-e. Óvatosan meg kell tapogatni a csöveket és csőcsatlakozásokat és a kiegyenlítőtartályt, hogy hol szivárog.
10 és 30 km után ellenőrizni kell, hogy mennyi víz van még benne. Ha melegen kell utántölteni, akkor ronggyal le kell takarni a kiegyenlítőtartály kupakját és csak olyan ember nyithatja ki, aki tudja, hogy mit csinál.
Szerintem nem lesz komoly baja, csak meg kell találni, hogy hol szivárog, kijavítani és jól légteleníteni.
"és már pár perces járatás után mintha lejjebb ment volna kb 1 centit, ami nem tudom, normális-e vagy sem... "
Normális. Kidolgozott magából egy kis levegőt, ami helyet cserélt a hűtőtartályban levő vízzel.
"Viszont a hűtőfolyadék-mutató most végig nagyon alacsony hőmérsékletet mutatott, ami valaki szerint szintén nem jó, mert talán reggel a felforrástól elromolhatott a hőmérséklet mérő (?)."
Azt nem gondolnám, hogy a hőmérsékletmérő romlott el. De az lehet, hogy a termosztát a nagy hőtől nyitott állapotban beragadt. Onnan lehet megtudni hogy elromlott, ha az autót hideg állapotról egyhelyben járatva, a hűtőbe menő két vastag cső azonnal melegedni kezd.
A termosztát nem drága, 3-7 ezer forint. A cseréje sem bonyolult.
Viszont valahol megszökött a hűtővíz. Jó lenne megtalálni, hogy hol. És egy ideig sűrűn kellene ellenőrizni a hűtőfolyadékszintet.
Örülök, hogy nem lett nagyobb baja a motornak. :-)
A szárnyverdesés lehet az ékszíj (más néven hosszbordásszíj) hangja. Ha meghallgatva tényleg arról a környékről jön, akkor nem hiszem, hogy volna jelentősége.
Szívesen. Szinte az összes válaszoló, aki pozitívumokat mondott, én voltam. :-)
Üdv
krwkco
Ha tartálycsere óta nem ellenőrizted, akkor normális. A hűtővíz feltöltésekor maradhatott a rendszerben egy kis levegő és azt dolgozta ki. Ha már sokat ment a javítás óta és többször ellenőrizted és feltöltötted korábban, akkor lehet, hogy még mindig szivárog valahol.
Érdemes most egy darabig a szintet naponta/hetente ellenőrizni. Mindig ugyanolyan állapotban, pl. indulás előtt hideg motornál.
És örülök, hogy még mindig szuperál az autó. Egy "kis" túlmelegedést meg lehet úszni motorkár nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!