Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzin autó váltás tulajdonsága?

Benzin autó váltás tulajdonsága?

Figyelt kérdés

Szép estét kívánok mindenkinek!

Kérdés kifejtése:


Adott esetben 2 sebességben megyek (lassan), és fokozatosan esik/csökken a fordulat (1200-1300) akkor érdemes vissza váltani 1-be és úgy menni tovább? Meg nélykor leesik a fordulat 1000 rpm-re..



2022. febr. 15. 19:17
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ milyen motor, mekkora terhelés, gyorsítani akarsz vagy csak állandó sebességgel haladni...

Egy 6+ hengeres motornak lehet 600 körül az alapjárata, annak már teljesen normális üzemi tartomány az 1200. Az én háromhengeres mákdarálóm meg még 2000 körül is küszködik.

Ez tipikusan az a dolog amit nem lehet számokkal megtanulni, hanem "érzésre" kell csinálni.

2022. febr. 15. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 krwkco ***** válasza:

"2 sebességben megyek (lassan), és fokozatosan esik/csökken a fordulat (1200-1300)"

Kettesben poroszkálsz a csúcsforgalomban és ennyivel megy a sor? Szerintem nem kell egyesbe beeröltetni. Kettesben az áttétel miatt erős a motor ezért 1200-1300 fordulatról is fel tudod gyorsítani az autót, ha megindulnak a többiek. Ha meg tovább csökken a sor sebessége, akkor tedd üresbe, mert könnyen lehet, hogy meg is fognak állni. Onnan indulhatsz egyesben is akár egy jó kis 10 kmh-s cammogásra.

2022. febr. 15. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
2-esben kell maradni ilyenkor. Ha elkezd rángatni, akkor kell csak visszatenni 1-be. Ezt érzésre a legjobb mindig, nem számok alapján.
2022. febr. 15. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ezt sose értettem hogy sokan miért zsibbadnak a fordulatszám mérőt nézve hogy úristen most 1200 most meg 1400 a fordulatszám mikor váltsák meg ilyenek...

Érezd az autót. Hallod hogyha bőg a motor akkor úgy is váltász ha meg szinte dadog akkor is váltasz. Meg érzed az egészet legyél része az autónak ne pedig remegj hogy mi a fordulatszámod. Vezettem olyan autót amiben nem is volt fordulatszám mérő :D de vezetés közbe sose szoktam nézni. Tudom hogy hideg motornál magasabb lesz de hallani is lehet utaná meg úgy is beáll normális értékre.

2022. febr. 15. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Benzines autót forgatni kell! 2500-3500 az ideális fordulatszám. Ez nem dízel, hogy 1000-1500 körül is nyomatéka legyen. 1-be fel kell pörgetni 3000-ig legalább ami kb. 25km/h utána válthatsz 2-be. Aztán 2-be megint felpörgeted... Ez így működik. Városba 3.fokozat amit tudsz használni legfeljebb.

Amúgy meg a hangjából is hallod, mert a zajkibocsájtás arányos a fordulatszámmal!

Ha túl kicsi a fordulat remegő hangot hallasz, berezeg a kasztni és szenved a motor.

A motrot forgatni kéretik hogy ne szenvedjék.

2022. febr. 15. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

A fordulatszámra néha tekints rá, dieseles kocsiknál legalább 1500ford/perc az ideális, benzineseknél 2500ford/perc. Ha 1000 alá esik, le lehet könnyedén fulladni. Jól mondják azt is, hogy az autó hangjából lehet ráérezni, mivel a kibocsájtott hang (a frekvencián keresztül) arányos a fordulatszámmal.


Ha túl alacsony a fordulat, kínlódik és szenved a motor remegő hangot hallatva rázkódik a kocsi és lefullad a motor.


5km/h-nál semmikép ne kapcsolj fel kettesbe, mert ilyenkor csúsztatni kéne a kuplungot ahhoz hogy ne fulladjék le a motor. Kb. 20-25km/h-nál érdemes 2-be felkapcsolni.


Egyébiránt a felhasználói kézikönyvekben meg szokták adni táblázatos formában a fel -és visszaváltásra vonatkozó sebességeket, ezeket a fordulatszám alapján és a váltó karakterisztikája alapján határozza meg a gyártó.


De idővel ki kell alakulnia a rutinnak hogy az adott járműnél hogyan érdemes váltani különböző útviszonyok esetén is.

2022. febr. 15. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Egyébként ha valakit elméleti szinten is érdekel pl. a kasztni berezgése és a keletkező zajok, ez az ún. sajátfrekvenciával van kapcsolatban. A motor a tartóbakokon és a tartószerkezeteken keresztül rezgéseivel gerjeszti a kasztnit. Ha gerjesztő frekvencia egyenlő vagy nagyon közeli a kasztni (első) sajátfrekvenciájához akkor ún. mérnöki rezonanciáról beszélünk. A gépjármű üzeme során az a jó ha a gerjesztő frekvencia magasabb a sajátfrekvenciánál, ilyenkor a karosszéria ún. aláhangolt rendszerként működik.
2022. febr. 15. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!