Benzines autót célszerű alacsonyabb sebességen(km/h-t)tartani/elérni, de magasabb fordulatszámon?
Szép estét kívánok mindenkinek, az alábbi kérdésre keresem a választ.
Nyilván a benzin motor, magas fordulatszámon érzi jól magát. De pl sebességben 20 km/h óránál jobb maradni 2 sebességben ami (~ +/- 1500 RPM) mint be kuplungolni és 3. rakni ami ennél is alacsonyabb fordulatszám?
"célszerű alacsonyabb sebességen(km/h-t)tartani/elérni"
Nem értem mit jelent ez a mondat, hiszen olyan sebességgel mész ahogy az adott körülmények megengedik.
Amúgy meg optimális fordulaton kell tartani.
Nyilván nem kell folyamatosan 3 ezer felett pörgetni, de nem is kell lefulladás határon szenvednie a motornak.
Plusz az sem mindegy mi a "cél". Ha egyenletesen halad az ember, akkor van, hogy beteszi egy magasabb fokozatba, mert ahhoz elég az alacsonyabb fordulat.
Ha benne van, hogy hirtelen kell sebességet változtatni, gyorsítani, akkor meg jobb alacsonyabb fokozaton és magasabb fordulaton tartani, hogy mozgékony legyen az autó.
Azért 20-nál 3-asban igencsak erőlködhet az a motor,nem tartom értelmét felváltani mert nem igazán van olyan szituáció ahol előreláthatóan 20-al kell egyenletesen menni vagy csak nagyon ritkán.
Akkor érdemes ilyen alacsony fordulaton tartani ha látod hogy egy jó ideig csak megtartani kell a sebességet.Ha szükség lehet gyorsításra inkább ne válts fel mert sokkal dinamikusabb lesz
1500 alatt semmiképp.
Nyilván itt az átlag benzinmotorról veszélünk, nem a sokhenheres nagyköbcentisekről.
A fordulatszám- és sebesség értékek bebiflázása helyett alkalmazkodni kell a körülményekhez:
Mindig a lehető legnagyobb fokozatot válaszd, amiben még nem erőlködik az autó az adott körülmények mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!