Hogy tudnak a mai dízelek 7-8 ezres fordulatszámot elérni?
A direkt befecskendezéses common railek, ahol a befecskendezés is 2-300 bar helyett 1500-2000 bar nyomáson történik, gyorsabb lángfronttal, jobb égéssel működnek, magasabbra futhat a fordulat.
De azért ezt a 7-8000 rpm-et erős túlzásnak érzem.
Az még benzinesnél sem átlagos.
Én vagyok a buta?? Minek válaszoltok egyáltalán? Az én 20 éves autóm egy BMW 525tds Tessék itt a műszerfal. Garantáltan dízel mert azt töltök bele a kúton..
Nézd, nekem benzinesem van 3.0 V6 és 6500-nál tilt.
Láthatóan a belinkelt bömös is 6000-nél véget ér.
Légyszíves linkeld inkább azt a dízelt, ami 7-8000-et pörög.
Még mindig nemértem,mi a fájásod,lehet énvagyok a fsz..
Ki a franc limitálta neked az ifa fordulatszámát 3000-ben?
Hidd el pörög azis ennek kétszeresével.Sőt,akár egy bkv busz is.
Csak ezek sofőrjei nem képzelik Peterhansel-nek magukat a közutakon...
"After mounting the racing chip on my E34 it can reach 7000rpm"
Gratulálok.
Így kell kinyírni egy motort.
After mounting the racing chip, ez aztán általános gyári állapot.
Egyébként ne sok támogatásra számíts itt az oldalon, ha ilyen stílusban válaszolgatsz.
Amúgy meg kamionnal összehasonlítani egy személyautó dízelt, kamionnal, ahol másfél kilós dugattyúk rohangálnak, jó nagy zöldség.
A kamionod meg azért csak ennyit pörög, mert az a köbcenti simán leadja itt a max nyomatékát és ezen a fordulaton nem esik szét félmillió kilométeren sem.
Íme egy kis lista a piros vonal fordulatszámáról pár típusnál, benzin is dízel is van sorolva, csak hogy lásd, mennyire irreális a 7-8000 rpm dízelre. A tiltás nem sokkal e "redline" fölött van:
Ariel Atom 500 V8 - 10,600 rpm
Audi R8 V10 - 8700 rpm
Audi Q7 6.0 V12 Diesel - 4750 rpm
Bentley Azure 'T' 6.75 V8 - 4500 rpm (is a petrol, but low redline)
BMW E46 M3 I6 - 8000 rpm
BMW E90 M3 V8 - 8400 rpm
BMW E39 M5 V8 - 7000 rpm
BMW E60 M5 V10 - 8250 rpm
BMW F10 M5 V8 - 7200 rpm
BMW M6 V10 - 8350 rpm (same engine as the M5)
BMW E60 535d 3.0 CR Diesel I6 - 5000 rpm
BMW F10 520d 2.0 CR Diesel I4 - 5500 rpm
Bugatti Veyron turbocharged W16 - 6500 rpm
Chevrolet Corvette C6 ZR1 supercharged V8 - 6500 rpm
Ferrari 348 V8 - 7500 rpm
Ferrari F50 V12 - 8500 rpm
Ferrari FXX V12 - 8700 rpm
Ferrari Enzo V12 - 8000 rpm (rev limiter 8250 rpm)
Ferrari F430 V8 - 8500 rpm
Ferrari California V8 - 8000 rpm
Ferrari 458 Italia V8 - 9000 rpm
Ferrari LaFerrari V12 - 9250 rpm
Ford Mondeo ST TDCi - 4500 rpm (rev limiter 4900 rpm)
Honda NSX V6 - 8000 rpm
Honda Integra/Accord Type R I4 - 8800 rpm
Honda Civic Si I4 - 8000 rpm
Honda S2000 I4 - 8800 rpm (2.0L) (rev limiter 9000 rpm)
Honda S2000 I4 - 8000 rpm (2.2L) (rev limiter 8200 rpm)
Lamborghini Aventador V12 - 8170 rpm
Lamborghini Gallardo V10 - 8100 rpm
Lamborghini Gallardo V10 LP560-4 - 8500 rpm
Lamborghini Murcielago V12 - 8000 rpm
Lexus LFA V10 - 9000 rpm (rev limiter 9500 rpm)
Lotus Elise I4 - 8000 rpm (rev limiter 8500 rpm)
Mazda MX-5 Miata I4 - 7200 rpm (7500 rpm for some markets)
McLaren F1 V12 - 7500 rpm
Mercedes-Benz SLR McLaren supercharged V8 - 7000 rpm
Mitsubishi Lancer Evolution X 2.0 turbocharged I4 - 7000 rpm (fuel cut off at 7600 rpm)
Nissan GTR turbocharged V6 - 7000 rpm
Nissan Skyline GT-R turbocharged I6 - 9000 rpm
Nissan Micra K11 I4 - 7000 rpm (rev limiter 7300 rpm)
Nissan VQ37VHR V6 - 7500 rpm
Pagani Zonda F V12 AMG 7.3 48v - 7500 rpm
Pagani Zonda R V12 AMG 6.0 48v - 8000 rpm
Peugeot 309 GTI16 1.9 16v - 7300 rpm
Porsche 911 Carrera (2012 991) B6 - 7800 rpm
Porsche 911 GT3 4.0 (2012 997) B6 - 8500 rpm
Porsche Carrera GT V10 - 8400 rpm
Subaru Impreza WRX STI H4 2.0 - 8250 rpm
Suzuki Swift GTi 16v 1.3 - 8000 rpm
Volkswagen Golf GTI 2.0TSI I4 - 6500 rpm
Toyota RunX (RSi)/Toyota Matrix (XRS) 1.8 (2ZZ-GE) - 8200 rpm
Toyota 86 H4 - 7400 rpm
Wiesmann GT MF5 BMW M V10 - 8350 rpm
2006 Williams Cosworth CA2006 V8 F1 - 20000 rpm
2006 BMW Sauber P86 V8 F1 - 20000 rpm (rev limiter 21000 rpm)
Ebből a listából mutass kettőt ami dízel?
V8 általában benzinmotor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!