Akinek csak ilyen 2-300 ezres kocsikra telik, az miért nem vesz inkább buszbérletet, vagy jár bicajjal?
anyagi lehetőségei nem teszik lehetővé, hogy autóval közlekedjen, hisz az autóra megy el az összes pénze.
1 hónapba párszor járhatna taxival, még az is olcsóbb lenne, mint egy régi roncsot fenntartani, tankolni. Szerintetek?
Felteszem arra nem gondoltál hogy elég sok embernek így egyszerűbb munkába járni. Bringával nem mindenki tenne meg napi 100 km-et, vagy nem járna busszal napi 2-3 órát ha kocsival ugyanaz a táv fél-1 óra. Sokan vannak akiknek sajnos elengedhetetlen a munkába járáshoz az autó, de a fizetése csak ilyen olcsó autót enged meg.
Mellesleg, a totalcar.hu-n CSikós Zsolt mondta hogy ő félmilliónál többet még nem adott ki autóért. 2-300-ért nem csak az általad elképzelt bontószökevények vannak, keresgéléssel találni olyan autót ami 1-2 évig még vígan elmegy.
A taxi meg semmivel sem olcsóbb mint egy autót fenntartani.
Igen, de ha 100 km-ről jársz be dolgozni, akkor is sokkal olcsóbb a tömegközlekedés, főleg, hogy a munkáltató állja a költségeket. mellesleg kényelmesebb, biztonságosabb is.
Rengeteg ilyen 15-20 éves romot látok, vn amelyik még 100 ezret sem ér, zúgnak, csörögnek, zörögnek, rontják a város összképét, miért nem vetnek ki adót, a 10 évnél régebbi kocsikra? Ez már másik kérdés lenne ,szóval inkább ne menjünk bele, de az lenne logikus, mint a többi országba, hogy a régi lomokat jobban megadóztatják, és arra ösztönzik az embereket, hogy új kocsikat vegyenek.
Nem mindenki teheti meg, hogy tömegközlekedéssel jár. Vannak olyan helyzetek amikor kell az autó. Még akkor is, ha "egy régi roncs".
Nekünk nincs autónk, tömeg-közlekedem és bizony sokszor meg kell kérni ismerőst, hogy segítsen ha olyan dolgot kell intézni amihez kell kocsi. Persze, sok esetben megfelelő a taxi is de rengeteg helyzetre nem megoldás. A tömegközlekedés pedig egyrészt nem olcsó másrészt rengeteg plusz időt elvesz.
(Csak egy példa: A közeli nagyvárosba kellett mennem ügyet intézni. Tömegközlekedéssel ráment az egész napom. Rá egy hétre vissza kellett mennem. Egyik ismerős elvitt kocsival. Több mindent intéztem és délre otthon voltunk. Másik: Fővárosba mentem rokonokhoz. Vonat:4 óra; autó: 2óra. És kevesebb lett a benzin rám eső része mint a vonatjegy lett volna.)
15 éves kocsik akkor roncsok ha elhanyagolják őket. Nekem a garázsban egy 16 éves Vectra áll, és köszöni kitűnő állapotban van, piaci értéke félmillió Ft. Innen látszik hogy gőzöd sincs a piaci viszonyokról, csak vered a nyálad.
Valakinek megéri a felárat hogy naponta 2 órával kevesebbet kell utaznia.
Képzeld magad a helyükbe. Szeretnél naponta 2 órával többet tölteni a buszon ahelyett hogy a családoddal legyél?
Jelenleg itthon nem megoldható hogy szórjuk ki a régi autókat és vegyenek újat, mert a magyarnak nem futtja rá. Jelenleg a magyar átlagautó 12 éves. A te ötleteddel a szerényebb jövedelműek szívnák meg, mert nekik van öreg autójuk, de nekik is kell, nem mindenhova lehet eljutni busszal. A gazdagok meg ugyanúgy tovább furikáznának autóval, így tovább nőne az egyenlőtlenség.
Példának okáért: az Osztrák eldobja a kétéves gumit,lehet akár még szőrös is..
Miért? Mert nagyságrendekkel jobban megvan fizetve,mint mi.
Amíg éhbérért kubikolunk ebben az országban,addíg ne tegyél fel ilyen kérdéseket,mert semmi értelme.
De ez már politika.
Másik példa: Budafok-törökbálinti depo tömegközlekedve másfél óra.
Autóval mindez 15 perc.Még egy suzukival is...
A beszedett adóból (E útdíj, régi, szennyező kocsikat megadóztató rendelet) lehetővé tenni, a tömegközlekedés korszerűsítését, a járatok összehangolását a lakosság segítségével, ami csökkentené a menetidőket. Így nem érezné senki hátrányát, sőt még előnye is lenne.
Én azt mondom meg lesz a böjtje az olcsó benzinnek, sok oda nem való autó meg fog jelenni az úton, és egyre többen lesznek.
nekem sem drága az autóm de elégedett vagyok vele és sokkal kényelmesebb,gyorsabb mint a tömegközlekedés.
na meg attól hogy nem drága az autó még nem jelenti azt hogy rosszul állok anyagilag.
első autóm és sürgősen kellet venni azért nem drága,nézegettem mostanság autókat drágábban de egyik sem tud nekem annyi pluszt adni amennyivel többe kerül,max annyira lenne jó hogy ha kérdezik hány éves akkor kevesebbet kell mondanom de ezen felül nincs más okom rájuk váltani.
E-útdíj? Amiről most tették közzé a számokat hogy 20 milliárddal kevesebb jött be a tervezetnél? Zseniális ötlet...
És amíg minden autópálya és fő vasútvonal Budapestre fut be, addig nem lehet megfelelően átszervezni a tömegközlekedést. Az meg senkinek se jusson eszébe hogy a 0-ról gondoljuk újra az ország autópálya-és vasúthálózatát.
Van akinek az olcsó autók jelenti az egyetlen lehetőséget hogy tudjon munkába járni, a te ötleteddel emberek ezrei veszíthetik el munkájukat mert nem tudnak közlekedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!