2022. febr. 1. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
2/18 A kérdező kommentje:
És le tudnád írni az elmélet részét? Vákumozás, olaj befolyó kifolyó stb?
Leginkább a hengerenkénti injektorosnál működik, nehezítés a benzinnél a dízellel szemben, hogy itt 1:16 arányú benzin/levegő keverék kell.
A turbóhoz nem kell semmiféle vákum, elektronika, a kiáramló kipufogógáz hajtja a turbinát, és aszerint tölti levegővel a hengereket.
Ehhez kell egy légtömegmérő, ami adja a jelet az ECU-nak, és eszerint adagolja a benzint az injektor.
2022. febr. 1. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
Olajat a középrész kapja az olajkörről, majd a középrész alján visszacsurog a karterba.
2022. febr. 1. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
5/18 A kérdező kommentje:
Adott egy központi injektoros 1.3-as motor, ez csak egy gyors ötlet ami van a műhelyben abból össze akarunk rakni egy turbós motort. Nem szeretnék ecu-ra költeni… légtömeg mérőt biztosan találok a műhelyben.
Csak ugye elv devanderról kell a geo-nak egy vákum közé egy golyós szelep.
Az olajzás meg oké hogy a karterba rakok egy visszafolyót. De a befolyó ágat honnan adjam neki?
Szerintem ecu nélkül nem lehet megúszni. Eleve az injektor kapacitása korlátos lehet. A több levegőhöz több benzin is kell. A gyári légtömegmérő szerintem nem képes megmérni a turbó által szállított levegőt. A turbonyomást hogyan kezelné? Ha már nyomasmérő, más légtömegmérő kerül be, azzal a gyári ecu nem tud mit kezdeni. Szerintem így csak kókányolni lehet, amivel kinyírod majd a motort.
2022. febr. 1. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
Egy írható ECU nélkül nehéz és veszélyes, de megoldható. Ahhoz viszont komoly tudás szükséges. A legtöbb gyári ECU, injektor, benzinpumpa (persze motortól függően) a gyárinál 10-30%-al nagyobb kapacitást még le tud kezelni. Ezért egy puha feltöltést 0.2-0.5-bar közöttit elbírnak. A lényeg, hogy egy AFR mérő mindenképpen kell, nehogy elszegényedjen a keverék. Így az AFR-t mérve lehet emelni a töltőnyomást addig, amíg jó a keverék. Lehet még ezen túl is olyan dolgokon variálni, hogy állítható benzinpumpa nyomásszabályzó, amivel eleve több benzint tol az injektor(ok)on keresztül, persze az sem jó, ha az injektor már pisil. Vagy belehet tenni nagyobb injektorokat. Mindenesetre írható ECU nélkül nem egyszerű valóban.
2022. febr. 1. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
Kb egymilliós buli, de manapság inkább több..
2022. febr. 1. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
9/18 A kérdező kommentje:
Mindenki hozzá szólása nagyon hasznos volt köszönöm. A következő kérdésem pedig hogy tudtok e ajánlani nem horror ár kategóriában normális ECU-t ?
Azért azt hangsúlyoznám hogy csak egy játszós autót szeretnék és nem egy komoly verseny gépet… persze természetes hogy nem szeretnénk megfújni 1,5 bárral… mi is ilyen 0,5-0,8 környékén gondoltuk hogy azért legyen meg az a turbós hangulata is de ne verje ki a hajtókart 200 méter után.
10/18 A kérdező kommentje:
Utolsó hozzászóló, ha a max ecu-val is csináltatnék vezérlőt az is maximum 300 E körül lenne… turbó van otthon bőven új, használt coolerek is alu csövek hozzá…
További kérdések: