Hogyan lehet megállapítani egy autó lengéscsillapítóiról, hogy jók vagy sem?
Még decemberben kb. 55-60 km-es sebességgel, fékezés nélkül belehajtottam egy zebra mindkét oldalán található fekvőrendőrbe (elég magas, domború aszfalt). Azóta mintha pattogósabbá vált volna az autó. Elvittem futómű ellenőrzésre, ott mindent rendbent találtak, viszont mondták, hogy a teleszkópokról azt megállapítani, hogy jók vagy sem csak méréssel lehet. Lóbálva volt mind a 4 fele, hamar visszaáll. Megtörténhet, hogy gáz vagy olaj ment ki belőlük az ütközéskor? Olajfolt egyiken sem látszik. Amikor a futóművet elenőrizték, észrevették, hogy az első jobb keréknek mintha volna egy kis ütése, megforgatva, hol közelebb kerül, hol eltávolódik a padlótól. Azóta elvittem, kicentríroztattam a kerekeket, ott mondták, hogy valóban van egy kis ütése, de nem vészes és a "hibás" kerék hátrakerült.
Ami agaszt, hogy olyasmiket csinál, amit korábban nem, egyszer egy körforgalomban eldobta a farát, kétszer pedig picit megcsúszott az autó. Mindhárom esemény száraz úton történt, azért fura.
Egy 5 éves Dacia Loganról van szó, aminek új korában is elég pattogós volt a futóműve, de most mintha jobban imbolyogna. Nehéz megítélni persze, mert az aszfalt is elég hepehupás.
Vigyem el inkább egy lengéscsillapító tesztre?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!