Hogyan tudom megcsinálni, hogy így működjön az irányjelző az enyémen is?
Nagyon szép számomra az effajta megoldás, látványos. Gondolom, hogy ehhez másképp kell bekötni a kábeleket is. A lámpatestet pedig meg lehet rendelni Amerikából.
Mi lenne ha nem farasztanal minket ezzel a hulyeseggel, és szépen kikoltoznel Amerikába?
Nekünk is jobb lenne, neked is.
#20
Még régebben olvastam, hogy az integrált fék/irányjelző lámpák egyszerűségük miatt bizonyítottan a világ legbiztonságosabb kivitelének számítanak. Benyomod a féket, és mindkét oldalt pirosan világít a magasabbra szerelt harmadik féklámpával együtt. Az irányjelző működése közben csak az adott irányjelző villog pirosan, miközben a többi féklámpa világít. (Ha elakadásjelzőt kapcsolsz, akkor is a harmadik féklámpa világítani fog.) Arról szólt a cikk, hogy ez a beállítás a legbiztonságosabb az egyszerűsége miatt, és nem zavarja össze a többi vezetőt a borostyánsárga izzóval, amely a féklámpától különálló helyen található. Kiég az izzó? Nahát, ki kell cserélni, de a LED-ek egyébként is tovább bírják.
#21
Az a baj, ha kiköltöznék az Egyesült Államokba, akkor egy röntgen asszisztenssel kevesebb lenne az országban, és így is eléggé kellenének.
Ugye érted azért, hogy nem arról van szó, hogy mennyire problémás kicserélni egy darab izzót, hanem ha menet közben ég ki, egyszerre kettő, biztonságkritikus funkciót veszítesz el. Ha eléggé próbálkozol bele lehet persze magyarázni, hogy ez így miért biztonságosabb, mint az európai rendszer, de ha csak nem vagy színvak, elég jól el lehet különíteni egy villogó sárga fényt egy világító pirostól, és azért ezt a kettő darab színt nem olyan nehéz észben tartani, különösen úgy, hogy (megint csak kiemelve, hogy ezzel ők is elismerték az eltérő színek funkcionális jelentőségét) az amerikai autók elején lévő irányjelzők színe szintén sárga, és nem piros! És amúgy ezeknek a kritizáló hangoknak jelentős része házon belülről érkezik, nem véletlenül van engedélyezve ma már mindkét rendszer az amerikai autókban.
De elég csak szétnézni a világban, hogy hol melyik rendszert használják. Ugyanolyan, mint a 110 voltos hálózati rendszer, vagy az életveszélyes dugvilla és aljzat az elektromos hálózatukban. Rengeteg kompromisszummal jár, a világ jelentős részén sokkal jobb megoldások léteznek, de mivel régóta használják, nem módosítják őket.
Az EU-ban legális, hogy vészfékezés esetén az autó az összes feklampaval villogjon hátul automatikusan.
Többek közt ezért tilos a piros index, hiszen a villogó piros lámpa veszélyt jelez, nem kanyarodási szándékot.
#27
Nem mindegy, hogy milyen ütemben villog. De szerintem ugyanez megvan Amerikában is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!