Hogyan tudom megcsinálni, hogy így működjön az irányjelző az enyémen is?
Nagyon szép számomra az effajta megoldás, látványos. Gondolom, hogy ehhez másképp kell bekötni a kábeleket is. A lámpatestet pedig meg lehet rendelni Amerikából.
#11
Azt, hogy kanyarodni akar, csak akkor tudod meg, ha kiteszi az irányjelzőt. Ha nem, akkor ugyanúgy várnod kell, hogy mit akar majd. Ha valaki időben irányjelzőzik, akkor mindegy, hogy sárgán vagy pirosan villog, tudni fogod a lényeget. Nálunk csak azért sárga, mert Európában így döntöttek anno a jogalkotók, nem pedig azért, mert a sárga annyival jobb.
Lehet, hogy figyelemfelhívóbb a piros fény, bár szerintem nem az, de az emberek elég régóta használják funkcionálisan a piros fényt. 99%-ban valamilyen veszélyt, hibát jelez, míg a sárga fény többnyire egy információ, figyelemfelhívás. Ezért is használjuk a sárga villogót figyelmeztető jelzésként a kukásautón, ezért használjuk információ továbbításra az irányjelzéskor, ezért sárga a jelzőlámpa közepe: arra akarja felhívni csupán a figyelmet, hogy valami történni fog, figyelj oda.
A piros meg mindenhol veszélyt, tiltást, hibát jelez: jelzőlámpa piros színe egyértelmű, hogy megállásra utasít, ugyanígy a vasúti átjáró, a tűzoltóautó piros-kék fénye, a műszerfalon az olajoskanna, stb. Ezért is tartom elviekben butaságnak összekeverni a sárga fénnyel. Ezek a jelentések évtizedek óta belénk vannak kódolva, kontinensek különböző szabványaitól függetlenül.
#12
Az Egyesült Államok nem írta alá az 1958-as Genfi Egyezményt, ezért ott az ECE-től eltérő FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards) szabályozás van érvényben. Az Egyesült Államok területén forgalomba állt gépjárművek világító és jelzőberendezések követelményeit a Federal Motor Vehicle Safety Standard 108 tartalmazza. Léteznek továbbá SAE (Society of Automotive Engineers) előírások is. Ez egyben azt is jelenti, hogy az európai direktíváknak megfelelő világító és jelzőlámpákkal felszerelt gépjárművek nem felelnek meg az ottani előírásoknak, vagyis exportálás előtt azokat át kell alakítani
#13
Beléd, mint európaiba van így belekódolva. Aki Amerikában nevelkedett, kiskora óta látja az autókat, annak meg másabb az erre kiterjedő ösztöne, hiszen másabb ingerek érték. Ebből a szempontból persze az európainak szokatlan a pirosan villogó irányjelző, de nem megszokhatatlan. Én örülnék, ha itt is engedélyeznék, költséghatékonyabb is a gyártónak.
Na akkor a gyengébbek kedvéért.
"Ez egyben azt is jelenti, hogy az európai direktíváknak megfelelő világító és jelzőlámpákkal felszerelt gépjárművek nem felelnek meg az ottani előírásoknak, vagyis exportálás előtt azokat át kell alakítani"
Az, hogy a piros szín tiltást, veszélyt jelent, nem csak az európaiakba van belekódolva, hanem mindenkibe. A hátsó irányjelző színe lehet legfeljebb, ami ott normális, itt meg szokatlan lehet. De nem is ez a lényeg. Költségcsökkentés, vagy dizájn miatt szándékosan lebutítanak egy funkciót, azáltal hogy két funkciót összevonnak egybe. Elveszik ezáltan annak a lehetőségét, hogy ezek a rendszerek egymástól függetlenül, önállóan működni tudjanak. Elég, ha kiég egy darab izzó, máris két funkció hullott ki egyszerre. Ezt nem nagyon lehet kimagyarázni.
Őszintén szólva én már az egybeépített féklámpa és helyzetjelzőre is azt mondom, hogy határeset, hogy a féklámpa nem villan fel külön helyen, de ott legalább a szín ugyanaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!