Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az, ha két autón...

Miért van az, ha két autón bekapcsoljuk egyszerre az irányjelzőt, akkor egy idő után már teljesen máshogyan kezdenek el villogni egymáshoz képest?

Figyelt kérdés
Szerintem két ugyanolyan rendszert használó autónál is el fog térni egy idő után.

2021. dec. 17. 14:22
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
85%

Öregebb autókon, ahol a villogást még kondenzátoros analóg áramkörökkel csinálták, lehet, hogy azonos modellek között is eltér, pláne ha úgy van megcsinálva, hogy az aktuális összterhelés és akksi feszültség is számít. Régen gyakran lehetett látni olyan kocsikat, amiknek túl gyorsan villogott az indexe, mert mondjuk kiégett az egyik fényszórója.

Új autókban szerintem már mind digitálisan van megoldva, nem egy kondenzátort töltögetnek, hanem egy digitális óra jele szerint küldik ki a felkapcs-lekapcs jeleket, sőt néha animálják is a LED-sort pl VW-csoportos kocsikon.

2021. dec. 17. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%

Azért van, mert nem teljesen pontosan egyformák ezek a szerkezetek, valamennyi pici eltérés mindig lesz köztük, ami befolyásolja a két villanás közti idő hosszát. Ezek aztán összeadódnak, tehát folyamatosan nő az eltérés.

Ha elég hosszú ideig hagyod bekapcsolva, akkor minden autó indexe el fog térni egymástól.

Kérdés lehet (nagyon minimális eltérések esetén), hogy bírják-e annyi ideig a működést, hogy az eltérés számottevővé váljon, így számunkra érzékelhetően is megjelenjen.

2021. dec. 17. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
100%
Mert, ha be is állítják gyárilag az irányjelző villogás idejét, az nem lényeges, hogy ez a villogási idő rendkívül pontos legyen. Az nem probléma, ha két azonos típusú autó esetén az irányjelzők villogási ideje nem pontosan egyezik, például az egyiké 1 s, a másiké 1,05 s. Ha pontosan azonos lenne két autó irányjelzőjének villogási ideje, akkor sem pontosan egyszerre villognának, mert nem egyszerre kapcsolták be. Igaz, hogy ilyenkor az egymáshoz képesti eltérés nem változna.
2021. dec. 17. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
Mert az irányjelző relék nem atomórák, van tűréshatáruk gyárilag is. Mondjuk 0.05 mp +/-
2021. dec. 17. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 Szirty ***** válasza:
100%

"Öregebb autókon, ahol a villogást még kondenzátoros analóg áramkörökkel csinálták..."


Nem azzal csinálták, hanem hőrelével.

Egy feszített szálon (vagy bimetálon) keresztül folyt az izzó árama ami melegítette azt. A melegedés hatására deformálódott és ez a mechanikai mozgás működtette az érintkezőt ami megszakította az áramkört. Ettől kihűlt és visszakapcsolta magát.


"Régen gyakran lehetett látni olyan kocsikat, amiknek túl gyorsan villogott az indexe, mert mondjuk kiégett az egyik fényszórója."


Igen ez volt a fenti megoldás lényege. Ha kiégett egy izzó, megváltozott az átfolyó áram ami jelentősen módosította a villogás időállandóját. Mindezt azért hogy észre lehessen venni az izzó kiégését az autóból is.

2021. dec. 17. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:

"Ha kiégett egy izzó, megváltozott az átfolyó áram ami jelentősen módosította a villogás időállandóját."

Csak éppen semmi köze nem volt a fényszóróizzókhoz.

2021. dec. 17. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 A kérdező kommentje:

#5


"Mindezt azért hogy észre lehessen venni az izzó kiégését az autóból is." Bámulatos, hogy a szakemberek milyen jól ki tudják találni a rendszereket, szinte mindenre gondolnak. És pont úgy alkotják meg.

2021. dec. 17. 21:19
 8/22 Szirty ***** válasza:

"Csak éppen semmi köze nem volt a fényszóróizzókhoz."


Igen. De szerintem az irányjelző izzójának kiégéséről lett volna ott szó.

2021. dec. 17. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:

"De szerintem az irányjelző izzójának kiégéséről lett volna ott szó."

- Kapcsold ki a B transzformátor megszakítóját.

- Hű, leült a NATO európai légvédelmi radarernyője!

- Tudhattad volna, hogy szerintem a C transzformátor megszakítójáról akart szó lenni.

:D :D :D


Egyébként érdekes, hogy ha egy izzó kiégett, akkor gyorsabb lett a villogás üteme. Ennek oka az volt, hogy mágneses fékezés volt, ami kisebb áramnál nyilván nem működött hatékonyan.

2021. dec. 17. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 Szirty ***** válasza:

Értem.

Tehát ragaszkodunk szó szerint ahhoz, amit az 1-es válaszoló leírt.


Akkor tőle kell informálódnod hogy megtudd miért villog túl gyorsan az irányjelző ha kiég a fényszóró.

2021. dec. 17. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!