Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen jobbak voltak az autók?

Régen jobbak voltak az autók?

Figyelt kérdés
Mindig azt hallom, hogy a mai autók milyen rosszak, mert használhatatlanok. Bezzeg a régi időkben milyen jó kocsik voltak. Soha nem romlott el semmi, nem volt széria hiba, nem volt rossz anyaghasználat. Ez valóban így volt?
2021. dec. 25. 12:00
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
Néző pont kérdése.
2021. dec. 25. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 Mickbro ***** válasza:

Voltak jobb autók. Amik egyszerűbbek voltak, és szartak a környezetvédelemre, tesztpályán futottak még sok km-t, és volt megfelelő korrózióvédelmük (ez sok autón nem volt).

Nyilván, a régi technikákban az utasvédelem, nem volt olyan jó. Tehát, ütközésnél inkább ülnék egy mai technikában, minthogy tolószékbe kerüljek.

A mai autók bonyolultak, védik a környezetet és az utast, de ennek az árát meg kell fizetni.

2021. dec. 26. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
51%

Egyszóval,a mai autógyártást a politika irányítja és nem a mérnöki átgondolt tervezés.


Szerintem ebből tudsz következtetni.

2021. dec. 28. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
Egyszerűbbek voltak a korábbi kocsik sokkal, ennek ellenére apu mindig egy fél zsák szerszámmal meg alkatrésszel járt a Wartburgal meg a Trabantal
2022. jan. 1. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ, hogy neked mi a jó autó.


Azt nem vehetjük el az új autóktól általánosságban, hogy lényegesen kényelmesebben, könnyebben használhatóak, mint a régiek. Csendesek, tele vannak technikával, meg mindenféle biztonsági berendezésekkel, töréstesztjük is sokkal jobb - ma már egy kisautóval is tudsz például kényelmesen, tempomattal, ülésfűtéssel meg mindenféle extrával menni sokszáz kilométert egy fenékkel, kényelmesen. 20-25 évvel ezelőtt ez nem volt így - gondolj bele, Suzuki Swift, Opel Corsa B, VW Polo III és társai... ha nagyon kell, elmész velük egy fenékkel Horvátországba, de fix hogy fájó háttal, fáradtan szállsz ki, mert gyenge, mert nincs olyan egyenesfutása és úttartása, mert hangos, mert nem kényelmes. Beülsz egy új modellbe bármelyikből ezek közül, és a különbség ég és föld, akkor is, ha patika új állapotú a régi amit kipróbálsz.


Amiben a helyzet szerintem fordul, az a hosszú távú megbízhatóság és fenntarthatóság.


Murphynek van egy törvénye, ami véleményem szerint nagy igazság:

„Ami el tud romlani, az el is romlik.”


Na most, gondolj bele, 25-30 éve még nem volt annyira téma az autóiparban a Föld megmentése -> nem volt tele olyan technológiával, olyan alkatrészekkel egy autó, ami csak azért van ott, hogy kevesebbet fogyasszon és szennyezzen. Katalizátor még épphogy volt (bár nem minden autóban), de itt nagyjából ki is fújt a dolog, biztonságtechnika sem volt még ekkora kérdés, épphogy elkezdődött a '90-es években az EuroNCAP törésteszt. Ezeknek köszönhetően ami egy átlagos '90-es évekből, vagy korábbról származó autóban benne van, az mind csakis azt a célt szolgálja, hogy az autó működjön, kényelmi extrák vannak még ezen felül (abból is lényegesen kevesebb, mint manapság).


Így hát egy régi autóban sokkal kevesebb dolog tud tönkremenni. Simán dönthettél úgy, hogy te veszel újonnan egy autót 25 éve, és azt használod 20 évig, mert ha figyelsz rá és karban tartod, akkor reális, hogy még akkor is fenn lehet tartani, megérheti üzemeltetni. Ha most te veszel egy szételektronikázott, környezetvédelmi technológiák hadseregével felszerelt, kisköbcentis, turbómotoros autót, amiben sok százezer forintos alkatrészek végtelen sora fog előbb-utóbb tönkremenni - sokkal kisebb rá az esély, hogy 10-15 év múlva is fenntartható marad, és nem lesz akkora a szervizköltsége, hogy egyszerűen ki kell dobni és venni egy másikat. Ennek is megvan amúgy a maga környezetvédelmi dilemmája, de ebbe már ne menjünk bele.


Én személy szerint a régi autókat szeretem egyébként, de csak mert szeretek vezetni, és sokkal jobb vezetési élményt kínáltak, mert ott még te végezted a munka nagy részét, kaptál visszajelzést mindenről, én ezt szerettem, hiába kényelmetlenebb, mint egy modern - mai napig szívesebben ülök bele egy régebbi autóba.


Megbízhatóság tekintetében új autó szerintem akkor fog elérni újra arra a szintre, hogy új autóval lehet 1-2 évtizedre is tervezni, amikor kicsit beérik az elektromos autó - hiszen ezekben kevesebb a mozgó alkatrész, nem kell a könyezetvédelemre ügyelni hiszen eredendően nincs lokális szennyezése.

2022. jan. 2. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
100%

Illetve még egy dolog, amit elfelejtettem:


Gondolj bele abba is, hogy a gyártóknak ma versenyképes áron ki kell hozniuk olyan autókat, amik teljesítik a baromi szigorú környezetvédelmi normákat, fejleszteniük kell folyamatosan, hogy elérjék ezeket a kvótákat, ráadásul az emberek igényei is egyre nagyobbak, ma már nem adsz el olyan autót amiben nincs kellő mennyiségű extra, maximum a Dacia.


Nyilván ezt nem lehet úgy csinálni, hogy valahol ne spóroljanak.


Ahol spórolnak, az pedig egyértelműen az anyaghasználat, és a beltér összeszerelési minősége. Nézz csak meg mondjuk egy Mercedest, akár egy W124-et, de egy bármilyen 2000-es évek elején gyártottat az A-osztályon kívül. Majd nézz meg egy újat. Persze, szuper high-tech, hatalmas kijelző, világít a világ minden színében, de ha kicsit megkopogtatod, megnyomogatod a beltér elemeit, nyeklik, recseg-ropog, hajlik, nem merev. A régiben ez nincs, azt ütheted, kezed törik el hamarabb kis túlzással. Ez ma még nem nagy cucc - de a régiek 20 év után merevebbek. Gondolj bele, milyen lesz a már most kérdéses minőségű beltér 20 év múlva.

2022. jan. 2. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
100%
15ös bár sokan nem fognak, de én teljesen egyetértek veled, mert nem véleményt mondtál hanem Tényt!
2022. jan. 2. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim válasza:
96%
a régi kocsiknál kevesebb dolog tudott elromlani... kb ennyi szerintem
2022. jan. 8. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
61%
A regi autokat minosegre nem pedig mennyisegre gyartottak. 40 eves merci a mai napig mennek.. 20 eves kocsik a mai napig mennek. Amiket 2021ben legyartottak nem biztos hogy az 20 evig menni fog.
2022. jan. 9. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

"Soha nem romlott el semmi, nem volt széria hiba"


Azért ezzel lehetne vitatkozni :D

Igaz némely szempontból talán jobb volt az anyaghasználat és az összerelési minőség, igényesség.

2022. jan. 10. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!