Szerintetek Simsont vegyek vagy robogót?
És milyet?
50ccm
Szerintem robogót vegyél! Előttem írták, hogy 120.000-ből állt meg egy simson, mire használható lett. Ennyiből már nagyon jó robogókat lehet venni.
Most őszintén: melyik esztétikusab?
Egy árkategória, mert az első képen az én volt motorom van, amit 100.000-ért tudtam eladni.
És akkor még nem is említettem meg a praktikussági, megbízhatósági szempontokat.
SIMSONT NE , ha nem akarod hogy mindeki Köcsög tanyasi paraszt simsonosnak gondoljon, kb 30 éve lejárt lemez,
csak a tanyasiak meg a halőrök , meg aki horgászni megy az jár simsonnal.
Robogót vegyél de NEEEE KÍÍNNAAITTT.
kb ennyi. (Aerox, vagy mala f12 ha occsóba kell,)
"A karburátorból folyik a benzin? Te Úristen..
Akkor el van állítva az úszószint! Magától nem folyik!
Csak hát ha valaki balf4sz hozzá.
Úszószintet belőttem a gyári értékre, és raktam bele egy új német parafa tömítést, ez volt 30 perc és 40 forint..
De enni lehet a karburátoromról, és 3 literrel vígan elmegy a gép."
Képzeld beállítottam az úszószintet mégis mindig tiszta benzin volt kívülről a karbi, nem csak az úszóház hanem a súbersapka alatti rész is tiszta dzsuva volt.
A kipufogónál kifújt pedig vettem bele új tömítést. Állandóan kilazult pedig volt rajta biztosítólemez, jó volt rárakva de mégis kilazult, nem értettem hogy miért.
A kipufogó vége mindig kormos volt.
A kuplung dekninél szivárgott az olaj, csak úgy tapadt rá a por.
Vettem új tömítést, betettem, a csavarokat átlósan húztam meg(!) ahogy a nagy könyvben meg van írva de ugyan úgy olajos volt a blokk. A teljesítményéről nem írok de csapnivalóan sz@r volt. Végül is el lett adva.
Most robogóm van de egy csepp olaj nem folyt ki még belőle. Teljesen száraz a blokk külseje, nem olajos mint a simsonnál.
Mióta megvan csak tankolni kellett bele.
18:50
Na akkor elmondom mi volt a gond a te Simsonoddal.
1. gond
A karbi úszószintjét valószínűleg rosszul állítottad be, és ezért volt benzines. Mellesleg meg a túlfolyóra rá kell rakni egy 30 centis benzincsövet, és a sztendernél ki kell vezetni, hogy elfolyassa az útra, ha esetleg túl sok lenne.
És milyen tömítést raktál bele? Mert a taiwani utángyártott gumi szart sem ér, a benzintől megnyúlik.
Én német parafát tettem bele, azóta sincs vele gondom.
2. gond
A kipufogóba vehetsz új tömtést, azt a kipufogód leszarja :D
Ha szar a menet menetjavító kell (2-300 ft) és kipufogótömítő PASZTA.
Állandóan kilazult? Szar volt a menet, mint már mondtam.
Nekem se tökéletes, és nekem már menetjavítós, de ha hollanderkulccsal én 16 évesen izomból meghúzom az le nem jön. Nem kézzel kell tekergetni és olyan erővel, mint amikor a kóládat kinyitod.
3.gond
A kipufogó vége azért volt kormos, mert a motorja 2 ütemű, tehát ilyen jellegű az olajzása.
Az olaj is elég, és azt is kipufogja a gép.
És a Simsonon vízszintesen van a kipufogó, és ott a motor ki bírja lökni magából.
Azt egy zsebkendővel letörlöd néha és kész.
A Malagutid is ugyanígy kipufogja az olajat, csak az annak a kipufogója nem vízszintes, és nincs elég ereje kilökni.
A kipufogód alján 2-3 centi vastagon le van ragadva az olajos koksz.
4.gond
A blokk külseje mindig olajos volt.
Tudod, hiába cserélsz tömítést, ha vmi előző tulaj (vagy te) összekúrta a blokkot vagy a deknit, csavarhúzóval vagy akármivel. És akkor már a tömítés nem ér oda be, és kiveri az olajpárát.
Na meg persze a szimmeringet (22x35x7) és a berúgótengelyen lévő gumigyűrűt (30 forint) is ki kell cserélni, mert főként azért szokta ereszteni az olajat.
És miután ez megvan, rendesen be kell kenni tömítőpasztával (valami minőségivel) és úgy betenni a tömítést, és úgy rá a deknit.
Garantálom, hogy 1 négyzetmilliméternyi olaj nem fog ott kijönni.
Amúgy meg a blokkod azért is lehet olajos, mert a hengertalptömítés már a múlt században szétégett és nem tömít, és kifúj jobbra-balra.
Ez választ adna a gyenge teljesítményre is.
Az én Simsonom rendesen van szervizelve, most olyan 8-10 lóerő között van, és GPS szerinti 90 körül megy :)
Ezt csak azért írtam, mert nem a Simsont kell szidni, ha te vagy hozzá hülye ;)
Vegyél simson sr 50 (simson robogót)
Az simson is és robogó is egyben :)
De viccett félretéve :robogót vegyél.Simsont csak akkor vegyél ha szeretsz szerelgetni és tudsz is.Simsonoztam én is hosszu évekig,de most már robogózok élvezem a gondtalan utazás örömeit :)
De robogóba se mindegy milyet veszel:A 2000után gyártottak már elég silány minőségüek.
A Távolkeleti gagyikat meg felejsd el mint pl:keeway,motowel,motorro,stb...
Csak japán gyártmányut vegyél,mint pl:
-honda dio vagy tact
-yamaha jog vagy mint
-suzuki sépia vagy address
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!