Szerintetek kevés az átlag embernek az elektromos autó hatótáv ?
"Te voltál a műtős vagy miért volt olyan fontos minél hamarabb odaérni? Nem is értem azokat a felelőtlen családokat akik nem tartanak fenn egy helikoptert az ilyen vészhelyzetekre."
Lényegtelen a körülmény, direkt odaírtam. És az utóbbi 10 évben ez volt az egyetlen ilyen sürgös eset. De ha 10 év alatt 1x van ilyen, akkor is az autó tudjon menni nekem. Ahogy a többiek is írták, az autóba ha már beleborítom a pénzt, legyen képes arra, hogy beleülök mondjuk most, és megyek vele, amíg csak bírok, feltételek nélkül. A 30 millás Tesla ezt nehezen tudja. Ezt próbáltam magyarázni, márpedig nekem egy autónál alapelvárás, hogy tudja azt, hogy beülök, és megyek vele. Bármeddig.
"Én mentem haza pihenő nélkül Angliából, én többet nem tenném. Én vezettem elektromost és úgy mondok róla véleményt, én ezen tapasztalatok után szívesebben indulnék el elektromossal."
Itt nem több ezer km-ekről van szó, ahol az ember nyilván megáll néha pihenni. De egy másfél-két órás utat nehogy már 40 perces kényszerszünetekkel nyújtsunk meg ennyivel. (Másrészt ha valamiért úgy hozná az élet, hogy nem repülnék gombokért Angliából, hanem autóznék, akkor sem akarnék 200 km-enként megállni egy egész töltésnyi szünetre. Azért ez túl sok...)
A gond az hogy benzinkút úton-útfélen van, de elektromos töltő - főleg gyorstöltő - még szerintem eléggé kevés helyen. Meg ami van is, lehet foglalt lesz mikor odaérsz, hát várd meg még azt is. Esőben, hóban fagyban is!
Lehetne egy belsőégésű motorú autót is naponta tankolgatni, ugyanott lennék vele nem szinte?
Én általában napi 60 km-t megyek, ingázok. De mi van ha a hegyekbe akarok vele felmenni kirándulni, mondjuk Miskolcról Salgótarjánba a hegyekbe? Ez kb. legrövidebben is 130 km, de a sok hegyi menet miatt nem fog annyit bírni, lemerül útközben egy olcsóbb, alap elektromos. Álljak meg rátölteni Ózdon vagy Egerben - attól függ merre megyek?
Egy komolyabb kibír egyszuszra annyit. Az elektromos autó még mindig csak városba, elővárosba jó, néha 100 km-es körzetben menni vele valahova.
Na egy plug-in hibrid - de még jobb a REX-féle - az már valami, azzal valóban elmehetsz akár 1000 km-t is egyszerre, 2-3 liter üzemanyag felhasználással.
#34
A mai elektromos autók simán jók a kirándulásra is. Az hogy ezek még 1-2 évesek és nem 15 éves lepukkant használtak az csak idő kérdése és változni fog.
Mellékesen, ezek a mostani kicsi szutykok is megfelelőek az év 350+ napjára, csak akkor kell megállnod tölteni amikor kirándulni mész. Pihenni, kikapcsolni mész, de úgy rohansz hogy kitéped a hajad…
Nem a töltőponton tervezem pihenni, tudod :)
Egy Hyundai Ioniq vagy Renault Zoe (az újabbik, nagyobb kapacitású) már fokkal jobb választás, csak fizesd meg. Cirka 5 millióért már kapsz 4-5 éveset.
Fog változni igen, csak véleményem szerint az elektromos autó nem a 10+ évre tervezett kategória.
Később majd - ha már legalább 1/3-át vagy még többet a mostani autóparknak lecserélnek elektromosra - a rengeteg elhasználódott akku(cella) lesz az égető probléma amire megint megoldás kell keresniük az okosoknak...
Ez egy ördögi kör, ilyen vagy olyan módon, de szennyezés nélkül nem lehet közlekedni.
10. Honnan méssz te pestre hogy 350 -400 km-t kell menned?
Bp-Tiszabecs 320 km és kb ez a legtávolabbi pont az országban.
Úgyhogy szaladj neki mégegyszer a mateknak.
Egy átlag embernek bőven elég az a 300 km amit tud egy egyszerűbb elektromos is.
"10. Honnan méssz te pestre hogy 350 -400 km-t kell menned?"
Külföldről?
Esetleg nem tud helyben tölteni és oda-vissza kéne ennyit bírnia?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!