Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek kevés az átlag...

Szerintetek kevés az átlag embernek az elektromos autó hatótáv ?

Figyelt kérdés
Rendszeresen azt mondják ismerőseim , hogy azért xar az elektromos autó, mert nem lehet vele egy feltöltéssel elmenni Münchenbe,Frankfurtba stb de az 1.9 Tdi az simán elmegy Pestről Münchenbe egy tankkal. De kicsit belegondolva ezek az emberek akik ezt mondják szerintem soha nem voltak kocsival Münchenbe. Szerintem az emberek 80%-ának teljesen elég az a 280-400 km amit ezek a kocsik jelenleg tudnak az átlag embernek aki személy autóval jár és nem áruszállító meg ilyesmi annak szerintem tökéletesen elég ez a hatótáv. Nektek mi erről a véleményetek ?
2021. júl. 18. 10:47
1 2 3 4 5 6
 11/56 anonim ***** válasza:
94%
#4 Valami nekem sem okés mivel gondolom aki ingázik Magyarországból az nem Debrecenből meg naponta Bécsbe hanem a határ mellől ingáznak pl Szombathely ,Kőszeg stb és oda még elég a hatótáv. Valamint gondolom, hogy a kint élő magyarok is a munkahelyükhöz közel keresnek szállást és nem Münchenből ingáznak naponta Hamburgba vagy ha igen ott már inkább a repülő játszik nem a kocsi. #10-el sem értek egyet mert a nővéremnek van egy elektromos autója és nem kell 2-3 ezer kilométeres hatótáv egy elektromos autóba (lévén , hogy szerintem benzines kocsival sem mész el 3 ezret egy tankolással) ahogy a kérdező is írta a legtöbben arra használják, hogy munkába menjenek vagy gyereket iskolába és gondolom a munka meg az iskola a gyerekeknek nem 600km-re van hanem a lakhely közelében. Nővérem pl Velencéről jár dolgozni Székesfehérvárra egy céghez és neki az elektromos kocsija teljesen megfelelő erre a célra. Ha meg komolyabb távra megy akkor kell egy kicsit tervezgetni , hogy legyen töltő de akkor bemegy egy Tescoba vagy Aldiba és amíg vásárol addig tölti a kocsiját vagy olyan helyen parkol Pesten ahol tudja tölteni mondjuk Westend és miközben vásárol vagy találkozója van addig tölti a kocsiját
2021. júl. 18. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/56 anonim ***** válasza:
29%
Szerintem is kell egy belsőégésű motorral hajtott autó is mellé. Én nem látom a jövőjét az elektromos autóknak. Kis hatótáv, hosszú töltési idő, alapból nagyon drágák, a töltés is drága lesz hamarosan, a vele járó kedvezmények is eltűnnek idővel, akkumulátorok gyártása is problémás lesz a nyersanyaghiány miatt stb.
2021. júl. 18. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/56 anonim ***** válasza:
91%

#12 Idővel fejlődik a technológia. Kezdetben a belső égésű motorok sem voltak a mai autókhoz mérhetőek. Tömeggyártással meg az új technológiákkal majd olcsóbb lesz , nem holnap de idővel. Ami az alapanyagot illeti.

[link]

2021. júl. 18. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/56 anonim ***** válasza:
77%
Az átlagember számára az esetek túlnyomó többségében nem kevés a hatótáv. Elég kevesen vannak azok, akiknek tényleg mindennapos feladat egy seggel megjárni Németországot oda-vissza. Inkább az jelent problémát, hogy a töltés sokkal hosszabb ideig tart és kényelmetlenebb, mint a belsőégésű motoros autóknál a tankolás.
2021. júl. 18. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/56 anonim ***** válasza:
95%
Gyorstöltéssel hamarosan nem lesz jelentősen több idő, mint tankolni. Azért egy tankolás is 5-10 perc, ráadásul autópályán eleve nem tankolsz, mert 20-30%-kal drágább, tehát a letérést is bele kell számolni. A Superchargerrel meg már most is 100-on van egy Tesla 30-40 perc alatt. És még csak 5-6 éve kezdenek elterjedni a villanyautók, a belsőégésű pedig már bőven több, mint 100 éves. Ezt mindenképp figyelembe kell venni.
2021. júl. 18. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/56 anonim ***** válasza:
83%
Igen, de azt sem tudjuk még hogy az ilyen száz amperes gyorstöltések mennyire fogják majd rövidíteni az akksi élettartamát. Gyanítom aki gyakran így használja majd, nem fognak 10-15 évet elmenni.
2021. júl. 18. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/56 anonim ***** válasza:
91%
Határozottan elég az átlag ember számára egy pici villanyautó. Állami támogatás kéne arra, hogy vegyen az ember egy villanyautót, és arra az évi kb 5-10 alkalomra, amikor ki akar menni a városból, arra biztosítson a cég egy nagy családi dízel autót. Ezekből az elosztó pontokból nagyon sok kéne országosan, 0-24 átvehető lenne az autó.
2021. júl. 18. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/56 anonim ***** válasza:
100%

Nem a maximális hatótáv a gond. A baj az hogy:

- A lakosság nagy része nem tudná otthon tölteni az autót. Publikus töltővel szórakozni meg drága és macerás.

- Kevés a publikus töltő.

- A kevés töltő között még kevesebb a gyorstöltő.

- A gyorstöltők még kisebb része villámtöltő, és ezeknek is elenyésző része képes kiszolgálni a leggyorsabban töltő, luxus elektromos autókat.

- A valóban gyorsan tölteni képes elektromos autók baromi drágák. A "sima" elektromosak is bőven sokkal többe kerülnek mint egy hasonló benzines.


Én pl. heti szinten ingázok 250 km-t oda-vissza, nagyon kevés olyan elektromos autó van, ami pályatempónál bírja ezt a távot télen-nyáron. És nem, nem akarok egy rohadt drága autóval 100-al vánszorogni, klíma/fűtés nélkül és még ácsorogni is egy gyorstöltő mellett fél órát.

És aki nem jár rendszeresen pályán, annak is ott van azért évente pár hosszú út (nyaralás, rokonlátogatás, adhoc elintéznivalók) és a legtöbb ember nem kalandnak fogja fel azt, hogy a hatótávot és a töltőpontokat figyelembe véve tervezgetheti az útját a méregdrága aksis autója miatt.


Az elektromos autózás állami támogatásokkal együtt is csak egy nagyon-nagyon szűk rétegnek éri meg valóban (és nekik is marginálisan), a legtöbb elektromos autósnak ez inkább egy hobbi.

2021. júl. 18. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/56 anonim ***** válasza:
91%
Tény, hogy nagyon sokféle töltő van: MOL Plugee, MVM, Penny Market, Lidl... ezeket egységesíteni kellene, egész Európában. Kb ugyanúgy kéne történnie mint a sima kártyás fizetésnek, nem szabad ennél jobban bonyolítani.
2021. júl. 18. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/56 anonim ***** válasza:
3%

A hatótávolság önmagában is súlyosan elégtelen, de van kultúrális oldala is, az elektromos autó látrhatóan újabb ürügy a bocsánatkérő európai antikultúra elmebeteg falanszerére. Még kisebb, még homóbb, mág szánalmasabb, lassabb, rondább, és használhatatlan autókat lehet eladni jóemberkedéses marketing mellé (ha ilyen szemetet veszel, jobb emberként tetszeleghetsz, megmented a bolygót amiről persze valójában semmit sem tudsz).


Node, hatótávolság: a 4-500km -t soha senki nem teszteli valós körülmények közt, extrapolálják rövidtávú mérések alapján, amelyek eleve konzisztens 100km/h -ra vonatkoznak, autópályán, egyenesben. Erre rtájön egy 20% extra, mert miért ne, illetve mert "a mérési körülmények" nem voltak ideálisak. Ehhez képest a reális, valós vezetési kürülmények kevesebb, mint FELÉRE csükkentik a hatótávot. Alulképzett csipogás a fék-töltésgenerátoros "energiavisszanyerő" rendszerekről mehet, de az azonos mértékű sebességkülönbség eléréséhez gyorsítás közben felhasznált energia alig több mint 1%-ának visszanyerésére alkalmasak valós vezetési körülmények közt, így ez inkább ismét csak marketing.


Valós körülmények közt akkor használható (a jelenlegi szánalmas aksiteljesítmányek mellett), ha sosem hagyja el az adott kisváros határait (nagyvárosban SEM használható rendesen a forgalom miatt), amelyben csak bevásárolni és szabadidős preogramokra használod, ismát hangsúlyozom, kisvároson belül. Erre valóban jó, igaz hogy semmivel sem olcsóbb egy kisméretű homó európai vagy japán benzines szemétnél sem. Japánnál biztos nem, mert néhány kivétellel azok még viszonylag megbízhatóak is.


Az elektromos autó nem azért jó, mert megmenti a bolygót (nem menti meg, még csak nem is "zöldebb" ld. aksigyártás és gyakori csere, te sem mented meg, sőt, valójában tönkretenni sem tudjuk még, szándékosan sem - túl kicsik, túl fejletlenek vagyunk hozzá). Nem is azért jó, mert takarékos (nem az, vagy alig valamivel, mert ugye szerinted sincs az áram ingyen, és messze nem is 100% hatásfokon megy a töltés sem).


Az elektromos autó (majd ha gyártanak ilyet is, persze, nem csak játék méretűt amibe törpék, koboldok, és alultáplált alacsonynövésű 17 évesek férnek csupán bele) azért (lenne) jó, mert sokkal kevesebb alkatrésze van, kevesebb ami elromoljon, egyáltalán nem kell bele váltó sem, illetve megfelelő design esetén nagyon jól gyorsul, és közel hangtalanul is. Könnyű belátni, hogy ez egyben a problémája is az autóiparnak, hiszen ha nem kell szervízbe vinned, autóként utazásra is alkalmas (tehát nem kell MELLÉ egy robbanómotorost fenntartanod), akkor miből fog élni a német szervízipari, amelynek migránsok millióit (is) el kell tartania? Ez, a valódi oka, hogy a hatótávolság használhatatlan, és az is marad, amíg a nem európai konkurencia rá nem kényszeríti az ócska nyávogó európai kultúrát és konkurenciát a valódi elektromos >> autók << (és nem pedig kisvárosi divat-játékszerek / guruló hátizsákok) fejlesztésére, gyártására és forgalmazására.


Amíg az aksik el nem érik az egyáb hozzászóló által már említett, és általam teljesen érthető 2-3000 km-es hatótvolságot egyetlen töltéssel, addig is van megoldás, a mikro-gázturbina. Igénytelen, gyakorlatilag üzemanyag-agnosztikus (megy benzinnel, gázolajjal, vagy akár kerozinnal), és ha az autód meghajtására használt aksijait közvetlenül, menet közben töltöd vele (7-800 LE-s autókról beszélek, nem kulcstartóról), akkor is elvisít 2-3 liter üzemanyaggal 100 km-en. Teljesen "zöld"? Nem. Jelentősen "zöldebb" mint bármilyen más robbanómotoros? Simán. Lenne piaca? Zabálná mindenki, 2-3 literes forgyasztás (hozzáteszem egy dolgot nem szeret a turbina, az 5 percenkénti ki-be kapcsolagatást, de városban továbbra is mehetsz aksisan), 7-800 LE, hatótáv egy szerényebb 60L-es tankkal is 2000 km SUV (nem cicaSUV, hanem 2.5 tonna feletti, rendes, nem hobbit családot nyomorgás nélkül is elszállító SUV) méretben is, ami 5 perc alatt utántankolható ha esetleg nem lenne elég. Miért nincs ilyen? Mert hajlandóak vagytok megvenni a trét is, naivan vallva, hogy ettől jobb emberek lesztek, pedig valójában csak károsabbak, és szegényebbek, míg a szervízipar a még károsabbakat tartja el Európaszerte.


Ezért is teszel jobbat Európának ha NEM európai autót veszel: hamarabb lesz a bohócpiac rákényszerítve használható autók gyártására. A dolog margójára megjegyzem, hogy nemhogy az elektromos játékok, de az európai autók nagyx része SEM alkalmas rendszeres nagyobb távú utazásra, mert megbízhatatlanok, és tervezetten azok. Kell a szervízipar, azt pedig az európai szolgalelkű balek vsárló készségesen hajlandó finanszírozni, mert vásárolja a szemetet agyatlanul, mint újabban az divatos, persze rangsorban csak a tudatlan és alultájékozott jóemberkedés után.

2021. júl. 18. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!