Szerintetek kevés az átlag embernek az elektromos autó hatótáv ?
Teljesen jól látod ezt a problémakört. Az átlag embernek tökéletes elég lenne télen, nyáron ez a hatótáv munkábajárásra. Amikor meg hazaér akkor felteszi töltőre és reggelre újra maximális hatótávval használhatja.
Nagy távolságra se olyan rossz az elektromos autó csak akkor útba kell ejteni pár villamtöltőt és 15-20 perces kényszerpihenőt tartani amíg tölt (ennyi idő alatt fel lehet tölteni 20-ról 80-85%-ra a többségüket).
Sajnos akinek nincs lehetősége otthon tölteni az hiába jár kis távolra dolgozni, nem igazán érné meg a villanyautózás.
Aki meg napi szinten minél hamarabb szeretné letudni a Budapest-Frankfurt távot annak se való.
Ez utóbbi egy kis réteg, az előbbi egy kicsivel nagyobb már.
A másik probléma még az elektromos autózással az az ár. Hasonló méretű, felszereltségű autók jellemzően még olcsóbbak belső égésű motorral mint az elektromos és az árkülönbségből még elég sok ideig lehet tankolni és szervizelni a belső égésű autót.
1 millió magyar dolgozik külföldön. Minimum. Fel nem tudod fogni mennyien járjuk külföldet autóval.
Amúgy meg ha egy évben egyszer kell a 400 km feletti hatótáv, már akkor is az kell, és nagyon idegesítő, ha a 10+ milliós autóddal nem tudsz elindulni, a másik meg a 25 éves Passattal fejfájás nélkül leteker 1200 km-t, pisiszünettel.
És akkor itt meg kell jegyezzem, évről évre látványosabban jobbak az elektromos autok. Nyugat felé (de Románia fele is pl) egyre több és több gyorstőltő van, 2-3 töltessel elmész 1000 km-t, max 3 órát veszítesz egy dízelhez képest a töltéssel, legalább pihen az ember. Én egyenlőre várok még az elektromossal, mert én pl majdnem minden hétvégén megyek minimum 200 km-t, és még utána is kell az auto, idegesítő lenne, hogy mindig a töltést kell szervezzem, nem beszélve a külföldi utakról, amiről beszéltem. De ha stabilizálodna a lakhelyem és a munkahelyem, egy VW ID3 vagy ID4 pl már most nagyon megfelelne nekem, és ettől már csak jobb autok lesznek.
#4
Ez a számadat honnan jött? Magyarország lakossága 9.5 millió, ebből leveszed a nyugdíjasokat, gyerekeket, Magyarországon dolgozókat, munkanélkülieket, nem marad 1millió. Abban az esetben hiszem el ha ide engem is és a sorstársaimat is beleszámolják, magyar vagyok és külföldön dolgozom ez igaz, viszont itt is lakok tehát nem járok haza naponta/hetente. Mi a 3 autóba rakunk évi 10-15ezret összesen, nagyon boldogok lennénk elektromos autóval. Szóval ezt az 1milliót a helyén kell kezelni…
Egyáltalán nem kevés a hatótáv, az évi néhány alkalommal amikor messzebbre megy az ember ki lehet bírni pár perc pihenőt (ami lehet a hagyományossal is megejtene), cserébe viszont minden reggel tele vár az akku és nem kell évi 20-25 alkalommal benzinkútra menni. Én pl nem szeretek otthon benzinkútra menni, egyből betámadnak hogy tankolhassanak helyettem, nézzenek olajszintet, mossanak szélvédőt, a kasszáscsajnál meg mindig azt kell lesni hogy mit számol rá extrában, ha kp-val fizetsz akkor hogy ad vissza.
Édeskevés még a 400km-is ahhoz hogy használható kategória legyen, a full elektromos 10+millás csillivilli vadiúj tragacs ahhoz hogy használható legyen újonnan legalább 2-3000 km-t kellene hogy tudjon egy fulltöltéssel.
Gondolj bele felmegyek pestre az innen 350-400km felmegyek mondjuk veszek valamit, vagy csak felmegyek valakiért, esetleg elmegyek nyaralni (csak belföld sajna), vagy 2-havonta megnézem anyámékat, esetleg futóval felmegyek bútorér, ez legalább 30-40 alkalom amikor kifutok a hatótávból, és várhatok egy nyavalyás töltőnél órákat, holott nekem az autó pont azért kell hogy ne kelljen az undorító lassú buszra várni, vagy hogy ne kelljen vagyonokért autót béreljek, vagy ha éppen le van merülve nem indulhatok azonnal az 50-km-re levő helyre mert 1-2 óra a töltés.
Holott egy lelakott szétrugott diesel opellel megjárom nevetségesen olcsón, ráadásnak órákon keresztüli töltés nélkül.
Úgyhogy nem nem alkalmas az átlagembernek, de ezt csak akkor látja sok ember mikor megveszi, nekünk van a családba egy renault, volt is nálam kb 1 -hónapot míg nem volt autóm, tiszta sz*pás volt, de a tulaja szerint is, pedig csak városban használja (pest)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!