Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent az, hogy nagyobb...

Mit jelent az, hogy nagyobb fekezésnél csak kinyomom a kuplungot?

Figyelt kérdés
A héten volt forgalmi vizsgám. Az oktató kb 1x vitt ki városon kívülre, a vizsgán viszont 90%ban ott kellett közlekednem. Hirtelen fekeznem kellett lakott területen kívül egy piros lámpánál és én automatikusan nyomtam a kuplungot meg a féket, és azt mondták, hogy ezt így nem lehet, hanem nyomjam ki a kuplungot. Az oktató ezt sosem mondta és sosem mutatta meg. Persze meg is rántottak emiatt 😀

2021. júl. 1. 08:21
1 2 3
 11/30 A kérdező kommentje:

Nem kell lebambázni, nem te ültél ott. Örülök,hogy te profi vagy és nem most kezdted, de én meg kezdő vagyok... A lámpa természetesen nem ugrott elém, hanem gyorsan vált. Haladtam 90nel, mikor megláttam hogy sárga fekeztem, kuplung be visszaváltottam, fékeztem tovább, pont megálltam a vonalnál. A vonal épphogy a lámpától egy kicsit visszább volt. Ekkor mondták,hogy ilyet nem csinákunk,kinyomjuk a kuplungot és nem állunk meg a lámpa alatt (ami hozzáteszem nem alatta volt). Ha meg nem tudok megállni,belemegyek a pirosba azért buktatnak meg.

Az ilyen "bamba" jellegű megjegyzéseket meg kérem mellőzni,meer szerintem én sem voltam bunkó senkivel. Segítséget kértem, mert az oktató is ahelyett,hogy segített volna, vagy bármikor is megmutatta volna, lehordott...

2021. júl. 1. 15:22
 12/30 anonim ***** válasza:
100%

Mutasd meg nekem azt a pontot, ahol történt a Google-ban!


Ugyanis ilyen nem lehetne. NEM SZABÁLYOS!


Kell, hogy legyen előtte figyelmeztető tábla, és kell lenni 70-es, 50-es sebességkorlátozó tábla, de akár alacsonyabb sebesség és lehet az utolsó. Olyan nem lehet, hogy 90-és minden előrejelzés nélkül ott a lámpa.

2021. júl. 1. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
100%

Jól van, értem, tehát te vagy a profi aki mindent tud, ráadásul mindent jobban, és csak a gonosz, álnok vizsgáztató bácsik akarnak kitolni veled.

Ebben az esetben viszont mi a kérdés?!


Megítélésem szerint a "bamba" kifejezésben semmi sértő nincs. Ne legyél már annyira érzékeny, hogy egy bambától megsértődsz, bakker. Mit fogsz később csinálni, mikor a nagybetűs élet visszakézből vág pofán?


Amit állítasz, az pedig továbbra is ellentmondásos. Pontosabban: nincs semmi értelme. Ennek pedig két oka lehet: vagy az oktatód ostobább mint egy papucs, vagy te értesz valamit félre.

Igen, tudom, szerinted te vagy a tökéletes, szerintünk viszont nagyon úgy tűnik, hogy te néztél be valamit.


Ha nem fogadod el, hogy szerintünk te hibáztál, akkor olyan kérdést kell kiírni, hogy "tessék engem sajnálni."

2021. júl. 1. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 A kérdező kommentje:
Egyáltalán nem mondtam higy tökéletes voltam, csak érdeklődtem, hogy ha máskor ilyen van, akkor tudjam mit kell csinálni. De nagyon szépen köszönöm a segítséget, és hogy választ kaptam.
2021. júl. 1. 15:37
 15/30 A kérdező kommentje:
Csak szerettem volna tudni, hogy ha máskor nagy/obb sebességnél hirtelen meg kell állnom, mit csináljak.
2021. júl. 1. 15:45
 16/30 anonim ***** válasza:
100%

Ha vészfékezni kell, akkor kuplung+fék egyszerre. Így nagyobb esélyed van arra, hogy irányítható marad az autó.

Sima lassításnál, megállásnál, nem kell kuplung, csak ha már fulladna.

2021. júl. 1. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a választ!
2021. júl. 1. 15:51
 18/30 krwkco ***** válasza:

"Csak szerettem volna tudni, hogy ha máskor nagy/obb sebességnél hirtelen meg kell állnom, mit csináljak."

1. Vészfékezésnél: Egyszerre fék és kuplung. És amíg az autó nem áll meg az akadály előtt, addig nem szabad visszaváltással foglalkozni. De ha piros lámpánál vészfékezned kell, akkor amúgy is megbuktatnak.

2. Normál fékezésnél: Gázelvétel és fék. Kuplung csak akkor, amikor a motor fordulata az alapjáratihoz közelít és félő hogy rángatni kezd. Vannak, akik visszaváltogatnak, de szerintem az szükségtelen és közben egy ideig nincs motorfék.

A másik eset a kuplungolásra, ha elmúlik a megállási ok és alacsonyabb sebességbe akarsz váltani, hogy újra felgyorsíts.

2021. júl. 1. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 A kérdező kommentje:
Ezt pl az oktató nem mondta. Mindig vissza kellett váltogatnom fékezésnél. Arról nem volt szó,hogy normál megállásnál elég ha csak fékezek és majd kuplung
2021. júl. 1. 15:58
 20/30 krwkco ***** válasza:

"Mindig vissza kellett váltogatnom fékezésnél."

Akkor, amíg ő oktat, kénytelen vagy visszaváltogatni.

De szerintem ez felesleges. Koptatja a kuplungot, a váltót (azon belül a szinkrongyűrűket). És különösképpen terheli a kezdő vezető figyelmét. A fékbetét olcsóbb, mint a kuplungcsere vagy a váltófelújítas.

Ha benzines autóval nagyjából 2000-es fordulaton kezdesz lassítani 4-esben, akkor kb. 1000-ig leengedheted a fordulatot. Az 25 km/h. Ott már minek erőltetni a motorféket. Ha meglesz a jogsid, próbáld ki! Sokkal egyszerűbb.

2021. júl. 1. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!