Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért mutat a duda vezetéke...

Miért mutat a duda vezetéke 12 voltot, de nem szólaltatja meg a dudát?

Figyelt kérdés
Pár napja elromlott az autódudám. A kürt akksira kötve szól. Multiméterre raktam a vezetéket, megnyomom a kormányt, 12 voltot mutat. Vezeték vissza a dudára, multiméter rajta, nyomásra nullát mutat és nem is szólal meg. Nem értem mi történik és miért, legyen szíves valaki felvilágosítani, mi lehet a baj. Köszönöm!

2021. jún. 8. 20:08
1 2 3
 21/27 krwkco ***** válasza:

Nem a földeléssel van a baj. Már a kérdésben is benne van, hogy csak akkor van meg a 12V, ha a vezeték nincs a dudán. Ha a duda terheli, akkor nincs.

Ez egy olyan + ági vezetékre utal, amiben van egy nagy ellenállású érintkezési hiba. Mivel relé nincs, analóg módon a legvalószínűbb, hogy a nagy áramot kapcsoló kürtkapcsoló érintkezője oxidálódott.

Ha szerelés nélkül kellene ellenőrizni, akkor én azt saccolnám, hogy bekapcsolt kürtnél a kapcsoló egyik vezetékén a földhöz képest 12V, a másikon a földhöz képest csak egy kicsi feszültség lesz.

Ha mégsem így van, akkor végig kell mérni a duda+ és a kapcsoló közötti szakasz minden elérhető pontját a földhöz képest. (Mindig bekapcsolt kürttel.) Ahol eltűnik a feszely, onnan az akkumulátor felé van az érintkezési hiba.

2021. jún. 9. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 A kérdező kommentje:

#20 vakartam is tegnap a fejem bőszen 3 órán keresztül..


#21 Ha jól értem, a kormányban lévő érintkezőre (is) gyanakszol? Ahogy korábban írtam, ott letisztítottam mindent.


Akkor beszerzek egy lakatfogó multimétert és próbálkozom.

2021. jún. 9. 13:32
 23/27 Wadmalac ***** válasza:

"Már a kérdésben is benne van, hogy csak akkor van meg a 12V, ha a vezeték nincs a dudán. Ha a duda terheli, akkor nincs."


Előfordulhat, hogy tényleg valami jókora ellenállás van a 12+ szálon valamelyik bekötési kontaktban és ahogy a dudagomb ráadja a testet, a fesz leesik csaknem nullára.


Istenigazából az nem derült ki, hogy a dudára rádugott kábelek esetén van-e különbség a mérhető feszültségben benyomott vagy nem nyomott duda esetén.

Ha duda nyomás nélkül ott a 12 volt, megnyomva meg eltűnik, akkor ez van.

Akkor viszont elég a duda NEM kapcsolóra menő szálára simán akkuról hozni 12+ voltot.

2021. jún. 9. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 krwkco ***** válasza:

"Ha jól értem, a kormányban lévő érintkezőre (is) gyanakszol? Ahogy korábban írtam, ott letisztítottam mindent."

Amikor a kormánykapcsolóról írtam, akkor még nem olvastam el, hogy kibontottad és letisztítottad.

"Akkor beszerzek egy lakatfogó multimétert és próbálkozom."

A lakatfogó itt nem segít. Ha nincs áram, akkor az áramkörben sehol sincs áram.

Elmondok egy módszert, ami nagyon hatékony az ilyen hibák keresésében:

- kell egy feszültségmérő, aminek az egyik vége egy hosszú zsinórral az akksi (-) pólusára van kötve. (Ehelyett lehet vándoroltatni az éppen elérhető testen, de az előbbi jobb.)

- a másik végén legyen egy érintőcsúcs

- a fogyasztó mérés közben LEGYEN BEKAPCSOLVA. (Ha nem csinál semmit, akkor is.)

- fogyasztó (-) pontja és az akksi (-) pólusa közötti áramköri ágon a kb. 0V a jó feszültség.

- fogyasztó (+) pontja és az akksi (+) pólusa közötti áramköri ágon a kb. 12V a jó feszültség.

- ha a fogyasztó mindkét pontján jó feszültség van és a fogyasztó nem működik, akkor a fogyasztó hibás

- ha az egyik ág felé nincs jó feszültség, akkor addig kell az akksi felé haladva az elérhető pontokat mérni, amig meg nem jelenik a jó feszültség

- a szakadás az utolsó nem jó feszültségű és az első jó feszültségű pont között van

- minél több pontot kell mérni. Pl. a biztosíték mindkét lábát. A vezetékeket és a csatlakozók hátulját gombostűvel is lehet szúrni. (Utána pillanatragasztó géllel le lehet zárni a lyukat.)

Nem tudom, hogy ez érthető-e?

2021. jún. 9. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
Be kell határolni a hibát. Csak az a vezeték maradjon rajta a kürtökön, ami a korménytól jön (ami negatívat kapcsol). Próbaképpen hozz az akkutól egy szálat a kürtök másik csatlakozójára. A biztonság kedvéért köss sorba egy fényszóróizzót, párhuzamosan kötve a két izzószálat, hogy ha zárlat van, ne a kábel égjen el. Ha a kormányérintkező, és a tőle jövő vezeték jó, akkor az izzó valamennyire világítani fog, és a kürt is megszólal valami bágyadt hangon (vagy csak kattan egyet, ha nem tud akkora áram folyni, hogy működjön a kürt szaggató érintkezője). Ha ez jó, akkor a pozitív oldalon keresd a hibát.
2021. jún. 9. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 A kérdező kommentje:
24 és 25 köszönöm! Próbálom értelmezni és a gyakorlatba átvinni a leírtakat a holnapi nap folyamán!
2021. jún. 9. 15:14
 27/27 anonim válasza:
Üdv! Ha jól láttam még senki nem írta, hogy lehet a hiba forrása egy becsípett de el nem szakadt vezeték és ami még szopatós szokott lenni az a kábelsaru gyári préselése főleg azok melyek ki vannak téve időjárásnak. Nemes egyszerűséggel a préselés alatt eloxidálódik és már meg is van a kh.
2022. szept. 8. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!