Miért mutat a duda vezetéke 12 voltot, de nem szólaltatja meg a dudát?





Nem a földeléssel van a baj. Már a kérdésben is benne van, hogy csak akkor van meg a 12V, ha a vezeték nincs a dudán. Ha a duda terheli, akkor nincs.
Ez egy olyan + ági vezetékre utal, amiben van egy nagy ellenállású érintkezési hiba. Mivel relé nincs, analóg módon a legvalószínűbb, hogy a nagy áramot kapcsoló kürtkapcsoló érintkezője oxidálódott.
Ha szerelés nélkül kellene ellenőrizni, akkor én azt saccolnám, hogy bekapcsolt kürtnél a kapcsoló egyik vezetékén a földhöz képest 12V, a másikon a földhöz képest csak egy kicsi feszültség lesz.
Ha mégsem így van, akkor végig kell mérni a duda+ és a kapcsoló közötti szakasz minden elérhető pontját a földhöz képest. (Mindig bekapcsolt kürttel.) Ahol eltűnik a feszely, onnan az akkumulátor felé van az érintkezési hiba.
#20 vakartam is tegnap a fejem bőszen 3 órán keresztül..
#21 Ha jól értem, a kormányban lévő érintkezőre (is) gyanakszol? Ahogy korábban írtam, ott letisztítottam mindent.
Akkor beszerzek egy lakatfogó multimétert és próbálkozom.





"Már a kérdésben is benne van, hogy csak akkor van meg a 12V, ha a vezeték nincs a dudán. Ha a duda terheli, akkor nincs."
Előfordulhat, hogy tényleg valami jókora ellenállás van a 12+ szálon valamelyik bekötési kontaktban és ahogy a dudagomb ráadja a testet, a fesz leesik csaknem nullára.
Istenigazából az nem derült ki, hogy a dudára rádugott kábelek esetén van-e különbség a mérhető feszültségben benyomott vagy nem nyomott duda esetén.
Ha duda nyomás nélkül ott a 12 volt, megnyomva meg eltűnik, akkor ez van.
Akkor viszont elég a duda NEM kapcsolóra menő szálára simán akkuról hozni 12+ voltot.





"Ha jól értem, a kormányban lévő érintkezőre (is) gyanakszol? Ahogy korábban írtam, ott letisztítottam mindent."
Amikor a kormánykapcsolóról írtam, akkor még nem olvastam el, hogy kibontottad és letisztítottad.
"Akkor beszerzek egy lakatfogó multimétert és próbálkozom."
A lakatfogó itt nem segít. Ha nincs áram, akkor az áramkörben sehol sincs áram.
Elmondok egy módszert, ami nagyon hatékony az ilyen hibák keresésében:
- kell egy feszültségmérő, aminek az egyik vége egy hosszú zsinórral az akksi (-) pólusára van kötve. (Ehelyett lehet vándoroltatni az éppen elérhető testen, de az előbbi jobb.)
- a másik végén legyen egy érintőcsúcs
- a fogyasztó mérés közben LEGYEN BEKAPCSOLVA. (Ha nem csinál semmit, akkor is.)
- fogyasztó (-) pontja és az akksi (-) pólusa közötti áramköri ágon a kb. 0V a jó feszültség.
- fogyasztó (+) pontja és az akksi (+) pólusa közötti áramköri ágon a kb. 12V a jó feszültség.
- ha a fogyasztó mindkét pontján jó feszültség van és a fogyasztó nem működik, akkor a fogyasztó hibás
- ha az egyik ág felé nincs jó feszültség, akkor addig kell az akksi felé haladva az elérhető pontokat mérni, amig meg nem jelenik a jó feszültség
- a szakadás az utolsó nem jó feszültségű és az első jó feszültségű pont között van
- minél több pontot kell mérni. Pl. a biztosíték mindkét lábát. A vezetékeket és a csatlakozók hátulját gombostűvel is lehet szúrni. (Utána pillanatragasztó géllel le lehet zárni a lyukat.)
Nem tudom, hogy ez érthető-e?





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!