Miért mutat a duda vezetéke 12 voltot, de nem szólaltatja meg a dudát?
Van relé, csak te nem találod. Biztos hogy van relé, mivel a kürtkapcsoló a kormányon testet kapcsol, és ezt relézik meg, a relé már 12 voltot kapcsol.
De mivel dudát írtál, nem kürtöt, gyanítom hogy a fórumban rendszeresen trollkodó dudafétises vagy, és autód sincs.
Pl. a 2004-es Ford focus kapcsolási rajzán én is úgy látom, hogy a kürt biztosítéka után az áram egy relén megy keresztül és utána megy a kürtön át a testre.
Egyébként a módszer nagyon jó, amivel kerested a hibát. Egyértelmű, hogy az áramkörben van egy nagy ellenállású rész, ahol elvész a feszültség, amikor áram kezd folyni. Nézzed meg azt is, hogy a biztosíték mindkét lábán megmarad-e a 12V, amikor a dudát működteted. Ha igen, akkor egyértelműen a biztosíték és a kürt plussza közöt van a hiba és az vagy valami csatlakozó vagy a relé érintkezője. Elvileg eltört vezeték is lehet, de szerintem is a relé a legvalószínűbb.
#4 Nincs relé. 1992-es Volvo 460-ról van szó.
Többször megnéztem, rákerestem és mindenhol a relé is feljön, ha javításról van szó, de nincs az autó relédobozában kürtrelé. Vásárolni sem lehet hozzá, mert nemes egyszerűséggel nem létezik.
Ahogy keresgéltem a lapon sejtettem, hogy be fognak ezzel találni. Annyiban merül ki a dudafétisem, hogy szeretném megszerelni, próbálok az okosabbhoz fordulni. De akkor tányérkürt, parancsolj.
#5 Csak a vezetékre tudok gondolni, próbáltam visszavezetni, egy barna-szürke és fehér-piros vezeték megy felfelé, egy kötegig, ahonnan más irányból szintén jön egy azonos színű páros. Az akksi melletti testig tudtam lekövetni, ott ismét van egy ilyen színű páros, de az már a gyújtótekercshez tart. Ha szétbontom az "egész" köteget és egyszerűen új szálakat húzok, de más vonalon, az megoldás lehet?
Ha csak test kell és nem azt kapcsolja a kapcsoló, hanem a 12 voltot, akkor miért nem kötsz ki simán plusz kábelt testre?
A régik is maradhatnak.
"Multiméterre raktam a vezetéket, megnyomom a kormányt, 12 voltot mutat"
Hol? A kürt vezetékén? És csak akkor, amikor nyomod a dudagombot?
Mert ha igen, akkor ez +12 volton kapcsolt kürt.
Ha testhiánya van, akkor azt kell neki adni.
Áramkör.
Bejön a 12 volt egyiken, másikon kimegy.
Ha a kapcsoló a 12V pluszt vágja, akkor a negatív földet várja a másik vég, hogy legyen áramkör.
Az akkud negatív csatija alapból a kasztnihoz van csatlakoztatva. Tehát ha bármi cucc az akku negatív földjét várja, az ott van mindenhol a komplett fém kasztnin.
Fogod a kürt másik vezetékét és kikötöd enyhe túlzással akárhova a kasztnin fémesen.
Ha halálbiztosra akarsz menni, akkor visszaviszed a szálat az akku negatív csatijáig és oda kötöd.
Igen, a kürt vezetékén mutat benyomott állapotban 12 voltot. Ha nincs benyomva nullát.
Konyhanyelven húzzak egy szálat az aksinál lévő testről, ágaztassam le a két kürtre és elvileg működnie kell? Plusz marad ahogy van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!