Ha négyévszakos gumit veszek erre az autóra, akkor azzal nem kell foglalkozni egyáltalán 5-6 évig?
Egy olyan autóra lenne ami évente kb 7000-8000km-t fut, szinte kizárólag városban. A gumik típusa Michelin Crossclimate+ lenne (165/70 R14), és lemezfelniken lennének.
Kérdésem, hogy kell-e bármit is foglalkozni vele (guminyomás ellenőrzésen kívül) vagy simán elmegy így 5-6-7 évet, amíg el nem kopik,hogy leszedném ? Vagy gondot okozhat hogy ennyi ideig nincs leszedve és rárohadhatnak a csavarok? Esetleg bizonyos időközönként kell-e centíroztatni?
Köszi előre is a válaszokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A csavarok miatt nem kell leszedni. Centíroztatni érdemes. Pláne, ha rossz utakon jársz, akár évente, de 2 évente mindenképpen.
Én nem vagyok négyévszakos párti, de ilyen használatra, és ilyen minőségibb szett jó választás lehet.
Egyébként nem fog elkopni, azért fogod cserélni, mert elöregszik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
De műszaki előtt illik levenni és a féket átnézni, legalább kitakaritani.
Nme kell egyensúlyoztatni se, csak ha ráz vagy üt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem sem kell centriroztatni, csak ha ütni, rázni kezd. Akkor is érdemes először megnézni, hogy nem száradt-e sár a belsejére.
Az élettartama felénél érdemes az első/hátsókat irányváltás nélkül megcserélni. A hajtott kerék jobban kopik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha ráz a kormány bizonyos sebességnél akkor kell centíroztatni.
Ha belemész egy nagyobb kátyúba, ami után futómű állítás szükséges, akkor is kell centíroztatni.
Ami javasolt 4 évszakos gumiknál, hogy érdemes évente felcserélni azonos oldalon az első és a hátsó gumit, mivel elől jobban kopik. Ha nem foglalkozol vele az sem baj, de nagyon valószínű hogy mikor az első gumi akár 4 év után cserés lenne a hátsó még elfutna 1-2 évig.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
De igen, évente érdemes az első-hátsókat felcserélni, hogy egyenletesen kopjanak. Illetve centrirozni sem árt.
Viszont, ha tudsz várni, elvileg szeptemberben jön Európába a CrossClimate 2. Azt sajnos nem tudom, hogy 14 colosban lesz-e.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!