Téli gumi vagy négyévszakos?
Figyelt kérdés
Keveset járunk az autóval -évi átlag 10 ezer km-t -, ezért az eddigi téli/nyári lefutott gumikat egyfélére cserélnénk. Mi négyévszakosra gondoltunk,az autószerelőnk viszont téli gumit javasol.Köszönöm ha véleményt írtok mit javasoltok!2021. márc. 22. 18:39
A kérdező szavazást indított:
Téli gumi
Négyévszakos
Nyári
Kevés km esetén is mindkettő
34 szavazat
1/17 anonim válasza:
Ha nagyrésze városban történik, akkor nem feltétlen érdemes cserélgetni, viszont ha négyévszakosra esik a választás, akkor a kínálat tetejéről, az alacsonyabb kategóriások csúsznak a forró aszfalton.
2/17 anonim válasza:
Négyévszakos, de prémium márka legyen
3/17 anonim válasza:
Ha azt teljesen elvetettetek, hogy téli-nyari maradjon (ami okkal téli-nyari) akkor úgy ahogy a #2es mondta.
Bár én sosem értettem azokat, akik a gumin akarnak spórolni, hiszen nem csak a te de más élete is múlhat rajta.
4/17 anonim válasza:
10e km azért nem olyan extrém kevés. Valamint nem kizárólag az csúszhat meg az úton, aki naponta oda-vissza megjárja az országot. Ha nem akarsz külön téli és külön nyári garnitúrát, akkor egyértelmű a négyvévszakos kompromisszumos megoldás. Ez szerintem nem is kérdés. Sokkal inkább ez, mint nyáron 40 fokban is a téli gumin járni, vagy vagy télen nyárival.
5/17 anonim válasza:
Hagyjátok már ezt a sznobizmusotokat.
Akkor miért az autón spórol a legtöbb ember.
Miért nem 30 millásat vesz?
Annyira tudjátok az észt osztani. Egy normál autóra pont jó a Taurus és a Kleber vagy a Barum is.
7/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat,hasznosak! Részemről mindenkinek ment a zöld pipa,de ahogy látom a válaszolók is véleményeztek :)
2021. márc. 22. 20:07
8/17 anonim válasza:
Négyévszakos. De tényleg a legtetejéből. Michelin Crossclimate (a léegújabb generációt), vagy Goodyear Vector 4seasons 2. generáció, és még egy-két prémium gyártó jöhet szóba.
9/17 A kérdező kommentje:
Esetleg tudnátok javasolni hol szerezzem be kedvező árban?
2021. márc. 22. 21:43
10/17 anonim válasza:
Nézzük csak meg az időjárást, már amiatt megéri a 4 évszakos. Februárban 10-15 fokok, száraz aszfalttal, mindenki téligumival járt ugye. Ilyenkor már jobb lenne a nyári. Aztán márciusban jön egy olyan hét, hogy reggel -6 meg -8 fok van, egyes helyeken még komoly hómennyiség is lehullott. Aztán utána megint 15 fok napsütéssel. Megint fagy. Ilyen éghajlatra százszor jobb a 4 évszakos, ami mindig alkalmazkodik a pillanatnyi helyzethez. Én egyedül a június-szeptemberi időszak miatt használok még mindig téli-nyári garnitúrát, úgy gondolom, hogy a nyári forróságokban vagy nyári záporokban, mikor áll az úton a víz, még mindig egy prémium nyárigumi a nyerő, de egy kis teljesítményű autónál ez sem annyira szempont. Nem egy helyen olvastam már, és szerintem sem hülyeség, hogy az itteni éghajlatra a legjobb lenne április végétől októberig egy nyárigumigarnítúra, október végétől áprilisig pedig egy jó 4 évszakos. A legtöbb esetben a téligumikat feleslegesen koptatjuk a téli évszakokban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!