Dacia Spring vélemények? Szerintem ez az autó jelenelg ár-érték bajnok!
Ez az autó pont olyan, mint amire az emberek kb 3/4 részének szüksége van.
Van egy kicsi 45 lóerős, de nyomatékos villanymotorja, aminek következménye hogy borzasztó keveset eszik, benzin fogyaszásra átszámítva 100 kilóméteren 0,7 decit !! Ez az autó ténylegesen tudja hozni az "előírt" hatótávot. Szerintem jól néz ki. Könnyű vezetni, parkolni vele. Iszonyú gyors a car play ami benne van.
Városban teljesen jól el lehet vele lenni, 0-70ig kifejezetten jól megy.
Szeritnem 4,5 millió körül best buy.
Egyet kell értsek a #7-es válaszolóval abban, hogy szerintem bár nagyon jó dolog, hogy a Spring által van a piacon egy, a magyar átlagember számára is valóban elérhető árú elektromos autó, mégis gáz, hogy mik a kompromisszumok.
19 másodperc a 0-100. 19. Persze, nem gyorsulni veszel ilyen autót, de azért a mai forgalomban, ahol már egyre inkább 100 lóerő feletti turbós autók vannak többségben, amik félgázon jobban mennek mintha kitaposod a Spring belét, szerintem kifejezetten rossz élmény lehet ezzel közlekedni.
Csak teszek ide pár referenciát, hogy mennyire gyenge ez a teljesítmény:
1.0 literes régi Swift: 14,5s
Skoda 120L: 19s
Ezerkettes Zsiguli: 20s
Ezerötös Lada: 17s
Tehát összességében nagyjából úgy gyorsul ez a 2021-es modern autó, mint a szociautók 40-50 éve, egy pizzafutár Swift 1.0 állva hagyja.
Ezzel nem is az a gond, hogy nem fogsz 0-100-as sprintfutamokat nyerni vele. A gond inkább az, hogy ez az autó PADLÓGÁZON tudja ezeket az adatokat. Márpedig ha tartani akarod a forgalom tempóját, és nem mozgó akadályt képezni, akkor ezek alapján bizony taposnod kell a belét a Springnek - ez pedig máris lényegesen rontani fog a WLTP szerint szép fogyasztási értékeken.
Persze, olcsóautó, mit akarsz? Hát mondjuk azt, hogy egyáltalán nem lett volna nehéz ennél valamivel jobb menetteljesítményt kicsikarni ebből az autóból. Csak egy huszast küldtek volna rá lóerőben és nyomatékban, máris meglett volna a használhatóbb teljesítmény, és bár WLTP szerint biztos rosszabb fogyasztási érték jött volna ki (feltéve hogy marad ez az akkukapacitás), a való életben nem biztos, mert kevésbé kellene tiporni szegényt a haladáshoz. És került volna mondjuk félmillióval többe. Annyit már minden jöttmentnek ad a Provident, még ebben az ársávban sem sokat oszt-szoroz.
Szóval szerintem ez. Lehet, hogy nagyon olcsó, de teljes értékű autónak nevezni nem igazán lehet. Józsi bácsinak meg Irma néninek biztos jó lesz bevásárolni, ők ennél erősebb autóval is gyökkettővel közlekednének (és itt legalább a vezetés maga egyszerű, nincs váltó, nincs fordulatszám tartományokkal való játék, megy oszt' kész), de ha valaki ennél többre szeretné kizárólagos autóként használni, annak szerintem nem lesz egy jó élmény. Inkább kicsit drágábban valami használt elektromos.
7 . Te sok hülyeséget leírtál úgy hogy nem is tudod miaz.
Nem próbáltad ki és a lózungot nyomod csak.
Nem imbolyog szép simán megy és nagyon rugalmas. Városba sose kell menni 100-zal, a 70-et meg hamarabb eléri mint a legtöbb autó.
Mint irtam én voltam tesztvezetésen és ajánlom neked is és aztán majd irhatsz kritikát is róla.
Persze az is baromság hogy össze hasonlítják egy 2 millás lefingott autóval. Nem egy kategória.
Ráadásul én nem vagyok egy gyors hajtó, de sokszor kiakadok azon hogy a legtöbb autós képes 30-40-et mennyi városba és lehetetlen megelőzni.
12-es
"Persze az is baromság hogy össze hasonlítják egy 2 millás lefingott autóval"
Tehát neked ami használt az lefingott. Értem. 2 millióért olyan használt autót kapsz már ami ehhez a fapados szarhoz képest kiveri neked. Persze tudom, további 45 milliót rá kell költeni a fékbetét, olaj, vezérlés, vízpumpa cserére :D
Ami 0-100at 19 másodperc alatt tudja az pedig lassú és kész. Amit így kell taposni hogy menjen is, az közelében sem lesz a gyári hatótávnak. Remélem ez is világos. Ezek a virsligumik meg a matizokon mutattak jól. Mi az hogy nem imbolyog rajta? Fizika mond valamit neked?
Én kb 70%-ban megyek városban. Maradék 30ban cinkes lenne hogy a pizzafutárok tolnának le 2 falu között az útról. De város különböző részei között is vannak elkerülők, ahol 90 a megengedett. Itt 100 körül megyek, nyélgázon lenne 19 sec. wow
Amúgy továbbra sem értem ahhoz, hogy a belvárosban araszolj napi 5 km-t miért kéne ez az autó ennyiért.
De nem akarlak lebeszélni, mindenki azt vesz amit akar. Azért kíváncsiságból ránéztem 2 millióig bezárólag milyen lefingott romok vannak.
1.2 101 lovas Clio 2011-ből mindennel ami kell
1.6is Mimi 98 ló 2011ből
1.4 Honda Jazz 99 lóval, ami kb a tökéletes városi autó
Van itt még J astra is, 180 lovas kombi
2010-es Insignia
2010es Fiesta is belefér a 2 milliós büdzsébe
Ahogy az 1.3as Yarisok is
Az összes autó erősebb, felszereltebb, 1.900.000 a teteje. Félre teszel 600.000at amiből gyakorlatilag bármit meg tudsz már csináltatni, és 2,5ért van egy jobb autód ami városon kívül is megállja a helyét, és az extra lista nem az állítható kormánnyal kezdődik
13/14 Beviz Elek
Gondolom abban kiegyezhetünk nem, hogy a városi dugóban araszoláshoz meg nem 6,5-ért veszek autót. Vagy ?
Ezért még mindig a - nem mild - hibridek jók erre. Megy országúton is észszerű keretek között, pályára is elvihető néha, de városban meg verhetetlen.
Ennek ellenében mire való ez a ronda modepautó-forma (és kerekű) Spring? Kb. semmire. Városban talán-talán elgurulgat. Arra meg drága, és nem univerzális.
Egyébként a 0-100 a legértelmetlenebb, legirreálisabb érték, amit nézni lehet.
"De város különböző részei között is vannak elkerülők, ahol 90 a megengedett. Itt 100 körül megyek, nyélgázon lenne 19 sec. wow" Pont nem, mert 50-nel mész a városban, majd eléred a feloldó táblát és 50-ről gyorsulsz 100-ra. Valószínűleg lassabb leszel, mint akár egy 1.3-as Mazda 2-es vagy bármi, amit soroltál, de most döntsd el, hogy raccsingolni vagy az úton vagy eljutni A-ból B-be. Az a másfél másodperc előny, amit azok az autók szereznek, pont nem számít semmit.
#14-15
Kiérsz a városból, miért állsz meg hogy 0-ról kelljen elindulnod? Miért nem egyszerűen csak megnyomod a pedált és 50-ről gyorsítasz 90-re?
A benzines autónál a lakott terület vége táblánál visszacsapod 2-be és 6ezerig eltolod? Ja nem… Nem vagyok biztos abban hogy a Spring később éri el a 90et mint a felsoroltakból bármelyik ha normálisan közlekedsz vele.
Hogy mit veszel araszolni… Ugye itt most új autókról beszélünk, a legolcsóbb új autó az a Sandero 3.5millióért, a Spring 6.5 millió (ami állami támogatással 4millió), de minimum a legolcsóbb automatával kellene összehasonlítani így a különbség is kisebb.
Vezettem elektromos autót és az a nyugalom, csend felbecsülhetetlen. Én több pöfögőt nem fogok venni, városba annyiért veszek elektromost amennyiért tudok, a Spring pedig egy nagyon jó vételnek tűnik.
12-es vagyok.
Az ezres Swiftemnél csak a lóerőre hivatkoztam. Hogy igenis sok ember beéri 55 lóerővel is. Nyilván nem egy kávéház a két autó.
Aki azt mondja hogy az neki lassú, az ki fog tudni köhögni még 200 ezer Forintot, hogy legyen egy 70-100 lóerős kocsija.
Ezzel annyit akarok mondani, hogy a gyorsulás az nem feltétlen elrettentő szempont. Padló gázon az ezres Swift 15 másodperc alatt van 100-on. Jó. És? Városban nem mész százzal.
Leírtam, hogy ez milyen embereknek van kitalálva. Pl anyámnak. Aki szerintem egy éve nem ment többel, mint 60. Senki nem közlekedik nyélgázon. (csak az idióta boyracerek). Úgyhogy azért az elég erős túlzás, hogy ezzel ne tudnád tartani a forgalom tempóját.
Átlag robogók el sem érik a 100-at. Akkor ugyan erre meg leeht kérdezni, minek vesz valaki robogót?
Szóval leírom ki a célközönsége a Dacia Springnek:
- Villanyautózni akar. Mert mondjuk környezettudatos, és alig megy egy évben párezer km-t.
- Kis távokat megy, városon belül
- Nem kell neki 200 lóerős kocsi.
- Nem csapja földhöz a 6,5 milliós kocsi. Ne olyan szemmel nézzétek, hogy nektek az összvagyonotok 3 millió, és úúúristen ki vesz Daciát ennyiért, amikor ennyiért milyen fasza 3-as BMW-t veszel.
- Nem akar kifizetni mondjuk 6-7 milliónál többet ezért az egész elektromos autózásért. Mert lássuk be, új elektromos autók kb ott kezdődnek. És azok sem jók. Ugyan ilyen szopott kavics az összes.
Pillanatok alatt elkapkodták az összeset. Szóval higyjétek el. Kell az embereknek. Jelenleg igenis ez a legolcsóbb elektromos autó. Lássátok be, nem akar minenki gyorsulni. Meg mindenki olyan felextrázott kocsiban ülni, ami kiveri, utána meg fel is takarítja.
Mai világban a leghitványabb 2021-es Duster is 5 millió Forint. Ez meg 6,5-ért elektromos. Belépő áron kínál elektromos autót. Ennyiből ezt tudták kihozni.
Szóval értetlenkedtek itt, hogy ki veszi. Nem kell sokat gondolkodnom, hogy találjak a közeli ismeretségemben mondjuk 5 embert, akinek tökéletes választás lenne egy ilyen. (Mint már írtam, konkrétan anyám)
#18 csak ha majd amiatt balesetezel, mert nem bírják már cérnával a Spring lomhaságát, és hogy nem bírtad felvenni egy lámpa után a belsőben a tempót a többivel, és elkezdenek előzgetni jobbról-balról, bevágnak eléd és megtörik a kocsit, akkor is örvendj.
Manapság nem az előzékenység és a kis kényelmes sebességek korát éljük. Városban bizony ahol úgy van tartani kell a hatvanat, és a 0-60-ra sem érnek az emberek rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!