Mennyi lenne a kocsi javítása, ha ütközés során a nyúlványa megsérült, beljebb ment, a futóműve pedig leszakadt ? (becsült összeg)
Itt egy kép a sérülésről :
Mennyi lenne körülbelül a javítási költsége ennek a törésnek ? Nem konkrét összeg, mert ez alapján nyilván nehéz megmondani, inkább egy intervallum érdekelne engem.
A nyúlvány látszik a képen, hogy beljebb ment, a futómű le van szakadva, lengéscsillapító, talán féltengely, bölcső stb... A felni rajta van a kocsin, csak hátracsúszott.
Mennyi lenne a karosszéria lakatos munka ára ?
Mennyi lenne a teljes javítás ára?
Nem, az egy misi az alja neki. Kezdve ott hogy a szakszerű javítás onnan indul, hogy a nyúlványt újra cserélik, megfelelő technikával, ez már egy tetemes összeget felemészt. Aztán akkor jön a többi karosszériaelem javítása, pótlása, a szélvédő is cserés, és akkor még a műszaki részéről nem beszéltünk, hogy ott mennyire kell belenyúlni.
Futómű, féltengely biztosan kell, kérdés a féltengely tett-e kárt a váltóban az ütközés során, ha annak a kihajtása is sérült, az megint szépen dobja a költségeket.
Plusz még ugye a bölcső, lámpa, lökhárító, lengőkar (talán) ... Akkor simán elképzelhető, hogy a javítása akár 1.5 millió körül lesz?
A nyúlvány újra cserélésére milyen összegű lehet? (Mennyi az a tetemes összeg)
És így kép alapján, mennyi a valószínűsége annak, hogy tett kárt a váltóban?
Arra megfelelő technikával fél milliót rá lehet számolni nyugodtan, tekintve, hogy ugye annak van egy olyan része is, hogy úgy tervezik, hogy ütközésnél deformálódjon, tervezetten, így nyelve el energiát.
Visszahajtogatni emiatt azt már nem is szabad, mert egy következő ütközésnél már nem fogja a szerepét betölteni úgy ahogy tervezték, ahogy az sem mindegy miként hegesztik például, annak is meg van szabva technikai oldalról a módja.
Képről azt nem nagyon lehet megmondani, hogy váltó sérülhetett-e, bár nem ritka, hogy a féltengely kiszakad a váltóból, legalábbis sok esetben mikor a kerék repül általában a féltengelyt is viszi magával.
Rendben, köszönöm a gyors válaszokat. Akkor nagyobb a baj, mint gondoltam. (Váltó nem fordult meg a fejemben, sem az, hogy az egész vázszerkezet károsodott)..
Csak azért kérdeztem, mert 1 millió az ára, és a 2013-as KIA Ceed kombi általában 2.5 millió fölött szokott menni.
De úgy látom, nem érdemes vele foglalkozni, ezt már maximum elbontani lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!