Egyszerű tesztet autó akkumulátoron lehet végezni közönséges multiméterrel?
Tudom itt az ampert, stb nem fogom megtudni, de ha rá mérek úgy hogy nem jár a motor, és úgy is hogy igen, le lehet következtetni, hogy még jó az akksi?
Alapszinten értek elektronikához, forrasztgatni szoktam, ezért kérdem, ha hülye a kérdés, és hagyjam a fenébe az egészet akkor mondjátok.
Köszönöm a válaszokat!
*Feszültségre mérnék.
Tehát pl. 12,2-nek kell lennie alapból, járó motornál meg mondjuk 14-nek. (Csak mondtam két számot.)
A kapocsfeszültségekből azt tudod kimérni, hoyg jó-e a töltése a generátornak és hogy nem teljesen kuka-e még az akku. Akku pontosabb méréséhez terhelővilla kellene, vagy legalább belső ellenállást kellene mérni. De ha több nap állás után még fürgén teker az önindító, akkor a következő télig nagy valószínűséggel kihúzza.
Járó motornál 13,8-14,4V között kell mérned hagyományos rendszernék. (AGM akkuval, start-stopos autónál ez felmehet 15V-ig is.)
Álló motornál, úgy hogy másnap reggel méred, nem közvetlenül leállítás után, egy telesen feltöltött terheletlen akkunak 12,6-12,7V-nak kellene lennie. Ha autóba be van szerelve már akkor jó pár fogyasztó feléed, amikor csak nyitod az ajtót. Így ott kevesebbet fogsz mérni. 12,3-12,4-ig szerintem nem kell aggódni. 12,0 környékén, vagy alatta már nincs túl jól feltöltve az akku.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!